Skip Navigation LinksAna Sayfa > Haberler > Haber Detay

3. Boğaz Köprüsü olmadı, Çanakkale'ye buyrun


Çanakkale Boğazı'na yapılması planlanan köprü ihalesinde son aşamaya yaklaşıldı.

Haber : Levent Gökmen / 29.01.2012

Büyük merakla beklenen 3. Boğaz köprüsü ihalesinde hayal kırıklığı yapansa da ulaştırma sektörünün üçüncü büyük boyutlu yatırımı olan Çanakkale Boğaz'ı Köprü Geçiş Projesi de sessiz ve derinden ilerliyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, Çanakkale Köprüsü ve 370 kilometrelik otoyolun, yap-işlet devret (YİD) yöntemiyle ihale edilmesi için Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) başvurmuştu. Ancak ÇED raporu için bekleyen ihalenin 2012’nin başında gerçekleştirilmesi bekleniyor.
Otoyol projesinin toplam maliyetinin 6 milyar TL düzeyinde olduğu belirtilirken, proje kapsamında Çanakkale'ye 2 bin 800 metre uzunluğunda bir asma köprü inşa edilecek. Çanakkale'nin de iki yakasını köprüyle bir araya getirecek projede ihale aşamasına gelindi. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Karayolları Genel Müdürlüğü, proje kapsamında çıkılacak ihaleyle ilgili 'izin' almak üzere Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) başvurdu.
Çanakkale Boğazı'na yapılacak köprü için daha önce belirlenen Sarıçay- Kilitbahir güzergâhı, tarihi Gelibolu Yarımadası'na zarar vereceği endişesiyle, Sütlüce (Gelibolu)-Şekerkaya (Lapseki) olarak değiştirildi. Güzergahın değişmesi ile köprünün boyu da uzadı. Sançay- Kilitbahir arasındaki eski güzergahta bin 400 metre olan iki ayak arasındaki uzunluk, Sütlüce- Şekerkaya arasındaki yeni güzergahta bin 600 metre olacak.

Dünya 4’ncüsü olacak
Dünyanın en uzun 4'üncü asma köprüsü olacak yeni köprünün direklerden sonraki bölümleriyle birlikte toplam uzunluğu 2 bin 800 metre olacak. Bağlantı yollarının da eklenmesiyle köprü projesinin toplam uzunluğu 3 bin 860 metreye çıkacak. Üç gidiş üç geliş olmak üzere toplam altı şerit olarak inşa edilecek köprü, 370 kilometre uzunluğunda olacak. TekirdağÇanakkale- Balıkesir Otoyol Projesi'nin en önemli parçalarından birini oluşturuyor. Maliyeti yaklaşık 6 milyar TL olarak tespit edilen otoyol projesi içinde yer alacak Çanakkale Köprüsü'nün maliyetinin ise 1.5 milyar TL civarında olması bekleniyor.
Çanakkale Köprüsü, Tekirdağ-Çanakkale- Balıkesir Otoyolu Projesi ile birlikte yap-işlet-devret modeli ile ihale edilecek.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Aralık ayı başında Gelibolu-Keşan duble yolunun açılış töreninde yaptığı konuşmada hedeflerinin Çanakkale Boğaz Köprüsü'nü 2023 yılına kadar yapmak olduğunu söylemişti.




1 | 2 | Sonraki Sayfa ► | Son Sayfa ►►





Çanakkale Boğazı'na yapılması planlanan köprü ihalesinde son aşamaya yaklaşıldı.
Çanakkale Boğazı'na yapılması planlanan köprü ihalesinde son aşamaya yaklaşıldı.
 
 

Arkadaşına yolla  
Yazdır
Favorilere ekle
    Yorumlar ( 0 )
    Bu Resim'e Henüz Yorum Yapılmamış.
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Ekonomist Online sorumlu değildir.
Siz de yorumunuzu yazın:
   

 
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumnuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.
 
 
Forumdan Başlıklar
En Çok Okunanlar // Yorumlananlar
Yatırım yapılabilecek 30 gıda şirketinin franchising koşullarını araştırdık.
Global kriz, az riskle yatırım imkanı tanıyan franchising sistemine olan talebi artırdı. İş bulamayanlar, işini kaybetme korkusu yaşayanlar ya da krizden darbe yiyen sektörlerde faaliyet gösteren ş Devamı için tıklayın...



Anket
Suriye ile ilişkilerin gerilmesi, Ortadoğu ülkelerinde ihracatçı için pazar kaybına neden oldu mu?



Ekonomist ve Capital Sıralamaları
siralamalar
E-bülten
 
E- mail Adresiniz
 


Dergi İçeriği ve Verilen Ekler
  • Turizmcinin yeni aşkı termal yatırımları oldu
  • “Fon şirketi kurarak markalar çıkaracağız”
  • Doğuş, ABD’li devi dokuz ülkeye yayacak
  • Mersin’in üç açmazı
  • Mühendis kardeşler züccaciye devi yarattı
  • “2017’ye kadar iki kat büyüyeceğiz”
  • Dergi İçeriği       
  • Arşiv

    Tüm geçmiş Ekonomist sayılarına kapsamlı arşivimizden erişebilirsiniz.



    Hisse senedi ve Tahvil-Bono-Repo özet verileri 15 dakika gecikmelidir. Piyasa verileri MATRİKS BİLGİ DAĞITIM HİZMETLERİ A.Ş. tarafİndan sağlanmaktadır.
    Sayfadaki analizler www.ekonomist.com.tr’ye aittir. BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez. BİST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BİST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.

    Copyright © Ekonomist Online | Doğan Burda Dergi Yayıncılık ve Pazarlama A.Ş. Hürriyet Medya Towers 34212 Güneşli - İstanbul
    anadolu_markalari en_begenilen_sirketler en_degerli_markalar sosyal_sorumluluk_liderleri inovasyon_liderleri ceolarin_ideal_sirketleri en_guclu_30_kadin Perakende50 ihracat500 en_guclu_is_insanlari anadolu_250 Capital500