Gelecek 25 yıl

Gelecek 25 yıl

Mega limanların önünün açılması şart
Liman işletmeciliği, Türkiye’de son dönemde özel sektörün rüştünü ispatladığı sektörler arasında. Bu alandaki büyük şirketlerden biri ise Yılport. Yıldırım Group’un sahibi olduğu Yılport, yedi ülkede 20 liman işletiyor. Toplam kapasitesi açısından dünyanın en büyük 17’nci liman işletmecisi. Yıldırım Group Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Yıldırım, sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye’de liman işletmeciliğindeki son 25 yıldaki en büyük gelişmeler önce Lucian Arkas’ın yatırımı olan Marport Konteyner Terminali ile başladı ve özelleştirmelerle devam etti. Böylece devletin liman işletmeciliğinden çıkmasıyla sektör çok hareketlendi ve de yükselişe geçti. En kritik süreç mega projelerin hayata geçirilmesi için yatırımların önündeki bürokratik engellerin kaldırılmış olmasıdır. Diğer taraftan ise limancılıkta enflasyonun başlamış olmasıdır. Tabii ki bizimde YılPortmarkasıyla limancılıktaki yerimizi almamızla sektörün boyutu ve servisin çıtası çok yukarılara çıktı.Grup olarak zaman içerisinde vizyonumuzu global boyutlara çıkardık.

gelecek-25-yil-10LİMAN ENFLASYONU
Artık Türkiyemega gemileri yanaştıracak limanlar yapmaya başladı. Mesela YılPort (Gebze ve Gemlik terminalleri), Marport Ambarlı Terminali,DP World Yarımca Terminali, AsyaPort, PetLim Terminali bunlara birer örnektir. Bu limanlar dünyanın en büyük konteyner gemilerini elleçleyebilecek STS gantry vinçlerine sahiptir. Ancak devletin özel sektörün yapmak istediği mega terminallerin önünü açması gerekiyor. Gereksiz yere bürokrasiyle bu yatırımların ve istihdamların önünü kapamamak lazımdır. Limancılıkta önemli bölgelerde (İzmit Körfezi, Gemlik Körfezi, Nemrut Aliağa Körfezi ve İskenderun) enflasyon başlamış durumdadır. Bu durum limanlardaki tarifelerin dolar bazında hızla düşmesine neden olacaktır. Bu da sektöre sonradan giren yatırımcıların projelerini pek fizibıl yapmayacaktır. Yani bazı limanlarda atıl kapasite oluşacaktır. İleride birçok liman tekrar satılık olarak yatırımcılar veya bankalar tarafından pazara gelecektir. Bu nedenle devletin acilen birmaster plan hazırlaması gerekmektedir. Uygun fizibilite raporu olmayan limanlara gerekli izinler verilmemelidir. Bu, uzun dönemde limancılık sektörünün sağlıklı büyümesine yardımcı olacaktır. Yoksa bu güzel ve pahalı limanlar, bedavaya çalışıyor olacaklar. Hem de yüksek rekabetten dolayı ülkenin milli gelirinin düşüş göstermesine neden olacaklardır.

Neler Yapılmalı?
1- Devletin özel sektörün yapmak istediği mega terminallerin önünü açması gerekiyor.
2- Acilen bir master plan hazırlanmalı.
3- Uygun fizibilite raporu olmayan limanlara izin verilmemeli.

DÜNYADA BÜYÜK HEDEF
Yıldırım Grup, bu limancılık işinde global bir liderlik pozisyonuna YılPort adı altında soyunmuştur. Verimlilik ve servis bakımından Türkiye’de liderliğe ulaşmıştır. Şimdi hedefimiz 2025 yılına kadar dünyanın en büyük 10 global terminal operatörü arasında yer almaktır. Şu anda YılPort olarak yedi ülkede 20 adet terminale sahibiz. 2016 yılı itibariyle toplam konteyner elleçleme kapasitemiz 10 milyon TEU olup toplam 3,6 milyon TEU elleçledik. Bu da bizi Dünya Terminal Operatörleri Ligi’nde 17’nci yapmaktadır. Bu operasyonları başarılı bir şekilde yapabilmek için global bir ekip kurduk. Bu ekipte birçok ülkeden üst düzey yöneticiler bulunmaktadır. Limanlarımızı Türkiye’nin en modern ve verimli limanları haline getirdik.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap