Ramazan aylarının en gözde hisseleri

Ramazan aylarının en gözde hisseleri

Ramazan, 15 Mayıs’ta başlıyor. Son beş yılda Ramazan’ın bir ay öncesinden itibaren ‘Endeks Üzeri Getiri’ sağlayan hisseleri araştırdık. Buna göre, CCI, BİM, Anadolu Efes, Ülker Bisküvi, T. Tuborg, Kerevitaş Gıda, Kent Gıda ve Ekiz Kimya, getirisi en yüksek hisseler oldu.

CEREN ORAL
coral@ekonomist.com.tr

2017’ye 117.524’ten başlayan BİST-100 Endeksi, geçen hafta 102.599’a kadar geriledi ve böylece 2016’dan beri en sert satış dalgasıyla karşı karşıya kaldı. Geçen haftaki düşüşte S&P’nin Türkiye’nin kredi notunu yatırım yapılabilir düzeyin üç kademe altındaki ‘BB-‘ düzeyine indirmesi de etkili oldu.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Alnus Yatırım Araştırma Müdürü Yunus Kaya, 7 Mart’ta Moody’s’in not indirimi sonrasındaki bir aylık süreçte doların 3,80 TL’den 4,20 TL’ye, faizin yüzde 13,30’dan yüzde 14,70’e yükseldiğini söylüyor. “Ancak BİST-100, tam üç hafta boyunca not indirimi günündeki en düşük seviyesini aşağı geçmemişti” diyen Kaya, mevcut durumda BİST-100 için 106.500’ü geçiş noktası olarak işaret ediyor.

RAMAZAN ETKİSİ
Piyasalar, bir yandan da 15 Mayıs’ta başlayacak ve 14 Haziran’da sona erecek Ramazan’a hazırlanıyor. Genelde Ramazan’ın bir ay öncesinden itibaren, tüketim harcamalarındaki artışın etkisiyle içecek, gıda ve perakende gıda hisseleri yüksek getiri elde ediyor ve bu etki Ramazan’da da sürüyor.

Biz de 2013-2017 arasını kapsayan son beş yılda, Ramazan’ın başlangıç tarihinden bir ay önceki dönemi kapsayan bir çalışma yaptık. Bu dönemde BİST-100 Endeksi ile gıda içecek ve perakende gıda hisselerinin performansını analiz ettik.

Coca Cola İçecek (CCI), son beş yılın beşinde de ‘Endeks Üzeri Getiri’ sağladı. BİM Mağazalar, Anadolu Efes, Ülker Bisküvi, T. Tuborg, Kerevitaş Gıda, Kent Gıda ve Ekiz Kimya ise beş yılın dördünde ‘Endeks Üzeri Performans’ sergiledi.

YAZ DÖNEMİ
Ramazan’ın yine yaza geldiğine dikkat çeken GCM Menkul Araştırma Uzmanı Enver Erkan, bu süreçte gıda, içecek, perakende gıda şirketlerinin satışlarının artacağını kaydediyor. Erkan, “Bu sektörlerde Ramazan öncesinde başlayan hareketlenme, gıda alışverişlerinin ve konsept reklamların artmasıyla ay boyunca devam eder” diye konuşuyor.

Enver Erkan, yazın kurak geçme olasılığının gıda fiyatlarında Ramazan’dan başlayarak yukarı baskı yaratabileceğini, bunun gıda perakendecilerinin satışlarına olumlu yansıyacağını belirtiyor. Erkan, önerdiği sektör hisselerini CCI, Ülker Bisküvi, Migros, Tat Gıda, Pınar Et, Pınar Süt olarak sıralıyor.

KADEMELİ ALIMLAR
Ahlatcı Yatırım Araştırma Uzmanı Muammer Demir, Ramazan öncesi ve ramazan dönemi için BÎM Mağazalar’ı, Banvit’i ve CCI’yi beğeniyor. Demir, “Mevsimsel etkilerin ve artan tüketici harcamalarının yanı sıra Ramazan Bayramı’nı da düşündüğümüzde Pınar Et, Migros, Kent Gıda ve Carrefour-sa’da da pozitif fiyatlamalar olabilir” diyor.

Işık FX Araştırma Uzmanı Burak Yunuscu-lar, Ramazan ayının yaza ve tatil dönemlerine denk gelmesiyle işlem hacimlerinin azalabileceğim belirtiyor. Yunuscular, yatırımcılara ‘kademeli alım’ önerisinde bulunuyor.

RAMAZAN TAKVİMİ YOĞUN
7 Haziran’da TCMB Para Politikası Kurulu (PPK), 12-13 Haziran’da FED toplantısı var. 15-17 Haziran’daki Ramazan bayramının ardından ise 24 Haziran’da genel seçim ve cumhurbaşkanlığı seçimi yapılacak.

Burak Yunuscular’a göre, jeopolitik riskler ve siyasi belirsizlikler, beklentilerin geri planda kalmasına neden olabilir. Yunuscular, “2013’te FED’in ‘tapering’ açıklaması, 2015’te iki genel seçim ile siyasi belirsizlik BİST’i olumsuz etkiledi. Bu yıl Ramazan’da FED’in faiz artırma olasılığı ve seçimlerle borsada hareketlenmeler olabilir” diyor.

8 HİSSENİN ÖZEL ANALİZİ
COCA COLA İÇECEK (CCI)
2018 ilk çeyrekte yüzde 12,4 gibi çok güçlü konsolide satış hacmi artışı açıkladı. Türkiye satış hacmi yüzde 14, yurtdışı satış hacmi yüzde 11 arttı. Türkiye operasyonlarındaki yüksek artış başarılı pazarlama aktiviteleri, artan soğutucu yatırımları ve elverişli hava koşullarından kaynaklandı.

BİM MAĞAZALAR
FVAÖK büyümesindeki devamlılık ve büyüme iştahının yurtiçinde ve yurtdışında sürmesiyle beğeniliyor. Mağaza ağı büyümesi satışlardaki sağlıklı artışı devam ettiriyor. Tunus ve Mısır’da da büyüme sürüyor.

ANADOLU EFES
Türkiye ve yurtdışı faaliyetlerdeki pazar payı kazanımları, hacim artışları ve verimli işletme sermayesi yönetimiyle öne çıkıyor. Kapasite kullanım oranındaki artışın, fiyat yükselişlerinin ve ölçek
ekonomisinin katkılarının büyümede etkili olacağı kaydediliyor.

ÜLKER BİSKÜVİ
Sürdürülebilir kârlı büyüme potansiyelinin 2018’de de çift haneli büyüme rakamları ile devam etmesi bekleniyor. Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya’da global, bölgesel ve yerel markaları, fabrikaları ve kendi satış teşkilatının olması avantaj olarak görülüyor.

T. TUBORG
IBB’nin T. Tuborg’u 2008’de satın almasından itibaren şirket güçlü performans sergiliyor. 2012’den 2017’ye yıllık ortalama satış gelirleri, FVAÖK ve net kârı sırasıyla yüzde 31, yüzde 48 ve yüzde 49 büyüdü. Güçlü net nakit pozisyonu nedeniyle hisseye olumlu bakılıyor.

KEREVİTAŞ GIDA, KENT GIDA, EKİZ KİMYA
Tahtalarının ‘sığ’ olması nedeniyle söz konusu şirketlere ilişkin görüş belirtilmiyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap