Fashion Frends’i franchise ile büyütecek

Fashion Frends’i franchise ile büyütecek

Burcu Tuvay

Onat Tekstil, 2007 yılında yarattığı Fashion Trends markasıyla franchise vererek büyümeye hazırlanıyor. Türkiye’de 15 mağaza açmaya hazırlanan şirket, yurtdışı pazarına ise Iran ile adım atmayı hedefliyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Fikriye Onat’ın 1989 yılında Bahçelievler’de 100 metrekarelik bir atölyede temellerini attığı Onat Tekstil, bugün 20 bin metrekarelik üretim tesisiyle Türkiye’nin önemli tekstil üreticilerinden biri haline geldi.

Kurulduğu yıllarda şirketlere fason üretim yapan Onat Tekstil, Fikriye Onat’ın oğlu Ayhan Onat’ın da işin içine girmesiyle hızlı bir büyüme sürecine girdi.

2007 yılında kendi markalarını oluşturmak için Fashion Frends’i kuran Fikriye ve Ayhan Onat, toptan markası olan Fashion Frends’i şimdi franchise mağazalarla büyütmeye hazırlanıyor. Marka, 17-35 yaş arası genç kadın ve erkekler için hazır giyime yönelik üretim yapıyor.

ANADOLU’YA AÇILIM ZAMANI
Fashion Frends Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Onat, bu yıl İstanbul’da kendileri bir mağaza açtıktan sonra
Anadolu’ya açılacaklarını söylüyor. Onat, “İlk mağazamızı kendimiz Beylikdüzü’nde açacağız. Ardından Anadolu’ya açılacağız.

Hedefimiz 2016’da 15 civarında mağaza açmak” diyor. Bir Fashion Frends mağazası açmak için inşaat ve dekorasyon maliyeti metrekare başına 500 dolar. Bu rakama sezonluk 250 bin dolarlık ürün maliyeti ekleniyor. Ortalama 500 metrekarelik bir mağaza gerektiğini belirten Ayhan Onat, bayilerin büyüme hedeflerini dikkate alarak bütçeleme, yeni lokasyonda mağaza açma ve ürün tedariki konularında destek vereceklerini söylüyor.

YURTDIŞINDA BÜYÜYECEK
Dış pazarlarda da büyüme hedefi olan Onat Tekstil, yurtdışına ilk adımını İran ile atacak. İran’da yerli bir ortakla Tebriz ve Tahran’da iki mağaza açmaya hazırlanan şirket, yıl sonuna kadar bu ülkede toplam yedi mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Ayhan Onat, Kuzey Afrika, Kazakistan, Kırgızistan gibi pazarları da araştırdıklarını söylüyor.

Tekstilin dışında inşaat sektörüne yönelik yatırımları da olan Onat Grup, 2015’te yüzde 25 büyüyerek cirosunu 100 milyon TL’ye çıkardı. Fashion Trends ile bu yıl agresif bir büyüme stratejisi belirleyen şirket, 2016’yı yüzde 30’luk büyümeyle kapatmayı planlıyor.

Ayhan Onat, 2016’da üretim konusunda yeni bir yatırıma hazırlandıklarını belirtiyor. Onat, “Adapazarı’nda 5 milyon dolarlık bir yatırımla bir üretim tesisi kurmayı hedefliyoruz. Bu yatırımımızla 200 kişiye istihdam sağlayacağız. Aylık 300 bin adet olan üretim kapasitemiz de 500 bin adede çıkacak” diye konuşuyor.

İŞİN AYNASI
Uygun yer: Alışveriş merkezlerinde ve büyük şehirlerdeki ana caddeler üzerinde minimum 500 metrekarelik bir mağaza olması gerekiyor.

İlk sermaye bedeli: 500 metrekarelik bir mağaza için ortalama 500 bin dolarlık yatırım yapmak gerekiyor.

Ciro hedefi: Sezonluk 500 bin dolar Kâr marjı: Net yüzde 40 Bayilerde aranan özellikler: Perakende geçmişi olan ve yeterli sermayeye sahip olan girişimciler

Başvuru için irtibat: 0212 689 42 42



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap