Hediye almayı kolaylaştırdılar

Hediye almayı kolaylaştırdılar

burcuFiyongo, seçilen hediyeleri, yazı, fotoğraf veya video olarak ekleyerek WhatsApp ve Facebook Messenger üzerinden hediye verilen kişiye gönderebilme imkânı veriyor. Şu an 8 bin olan kullanıcı sayısının 2017’de 20 bine ulaşması hedefleniyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Türkiye, hediye vermek için bir neden gerekmeyen,‘içimden geldi‘ diyerek hediye alınan, birşeyler ısmarlanan, doğum günü kutlanan, anne ve babalar gününü es geçmeyen bir toplum yapısına sahip. İşte bu noktadan çıkışla, hem hediye vermenin sıcaklığını kaybettirmeyecek hem de insanların hayatını kolaylaştıracak bir uygulama yapmak fikriyle yeni uygulama Fiyongo hayata geçti.

Fiyongo, kullanıcılarına birçok markaya ait onlarca ürün seçeneği sunan bir uygulama. Kullanıcılarına seçtikleri hediyeleri, kişisel mesajlarını, yazı, fotoğraf veya video olarak ekleyerek WhatsApp ve Facebook Messenger üzerinden hediye verilen kişiye gönderebilme imkânı veriyor.

Ödeme altyapısı olarak MasterCard servisi olan MasterPass ile online ödeme imkanı sağlıyor. Kullanıcıların gönderdikleri hediye ise bir web link ile beraber hediye verilen kişi tarafından görüntülenip anında kullanılabiliyor.

Yani hediyeyi alan kişi uygulamayı indirmeye gerek kalmadan hediyeyi açabiliyor. Servis şu an IOS ve Android uygulamalarıyla müşteri deneyimine sunulmuş bulunuyor.

4030KURUMSALA YÖNELECEK
Fiyongo’nun kurucu ortağı Nedim Karasu, 20 yıldır teknoloji sektöründe profesyonel ve yatırımcı olarak yer alan bir girişimci. Digiturk’ü kuran çekirdek ekibin içinde bulunan Karasu, 2005 yılında da Mobilturk’ü kurarak birçok projeye imza attı.

Mobilturk, bünyesinde yazılan ve 25 milyon cihazda yüklü uygulamalarıyla günde 5 milyon kişiye dokunuyor. Garanti Partners bünyesinde yer alan 16 start-up’tan biri olan Fiyongo’da şu an 8 bin kullanıcı bulunduğunu söyleyen Nedim Karasu, günde ortalama 50 adet işlem yapıldığını belirtiyor.

Karasu, “Kurumsal işbirlik-lerimizle bu rakamın kısa sürede çok artacağını düşünüyoruz” diye konuşuyor. Oyun firmalarının tamamı ile çalıştıklarını, bunun dışında 16 şirket ile anlaşmalarının bulunduğunu ifade eden Karasu, 2016 yılı sonunda hedeflerinin 30 şirket ile çalışmak olduğunu kaydediyor.

Nedim Karasu, önümüzdeki yıla ilişkin hedefleriyle ilgili olarak ise şunları söylüyor: “Hedefimiz 2017’de üye işyeri sayımızı 75, kullanıcı sayımızı da 20 bin yapmak. Fiyongo bireysel kullanıcılarının yanı sıra kurumsal pazarda da White Label (başkasının sağladığı teknik altyapıyı üzerine kendi markanın etiketini yapıştırarak kullanabilme) uygulamaları ile çok konuşulacak.

Şu an Türkiye’nin önemli kurumlarıyla sözleşme aşamasına geldik. Kullanıcılara farklı uygulamalar altında aynı hediye gönderim deneyimini yaşatmak istiyoruz.”

4028



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap