Mangalda girişim fırsatı

Mangalda girişim fırsatı

Burcu Tuvay

Kebap, ızgara ve döner konseptini modernize bir şekilde sunan Mangal Plus, bu yıl franchise vermeye başlayacak.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Normal restoran ve express olmak üzere iki konseptle franchise verecek olan marka, şubeler için aylık 100 bin TL ciro hedefliyor.

Mangal Plus, İzmir doğumlu, klasik lezzetleri modernize etmiş bir marka. Kebap, ızgara et, tavuk ve döner konseptiyle faaliyet gösteren Mangal Plus, Türkiye’de beş şubeyle hizmet veriyor.

2016 yılında franchise vermeye başlayacaklarını ve yurtiçi başta olmak üzere yurtdışında da büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Mangal Plus Kurucusu Melis Örnek, yurtdışına yönelik ilk adımlarını ise Irak’ta attıklarını ifade ediyor.

İlk yurtdışı şubesini 2012 yılında açan markanın bugün Irak’tabeş şubesi bulunuyor. 2016 yılında yaklaşık 10 adet franchise vermeyi düşündüklerini belirten Melis Örnek, şunları söylüyor: “Önemli olan sayı değil.

Çok fazla franchise talebi olmasına rağmen şu ana kadar tüm şubeler bizim tarafımızdan açıldı. Sağlıklı markalaşmanın doğru iş ortaklıkları ile olacağını biliyoruz, bu nedenle doğru aday ve franchise’ın tatminkar karlılık noktasına ulaşması için ana firma olarak tüm bilgi birikimi ve desteğimizi onlara aktarıyoruz.”

İKİ AYRI KONSEPT
Franchise giriş bedeli olarak 25 bin dolar almıyor. Royalty ücreti ise cirodan yüzde 4 olarak belirlenmiş dulumda. AVM ve AVM dışı olarak iki ayrı konsept bulunuyor. AVM içindeki noktalar için ortalama 100 m2, AVM dışı noktalar için ise 150 m2’lik alanlar tercih ediliyor. Toplam yatırım tutarının yaklaşık 500 bin TL olduğu ifade ediliyor.

Servis sistemiyle çalışan Mangal Plus Express’te franchise giriş bedeli 15 bin dolar. Yine cirodan yüzde 4 talep ediliyor. Bu konsept için 50 m2’lik bir alan yeterli. Toplam yatırım bedeli ise yaklaşık 250 bin TL olarak belirtiliyor.

Melis Örnek, franchise şubeler için lokasyona göre değişmekle birlikte aylık 100 bin TL ciro hedeflediklerini söylüyor. Yüzde 20 kâr marjı ile çalışılıyor.

YURTDIŞI AÇILIMI
Yurtdışı açılımına da hız vereceklerini vurgulayan Melis Örnek, şu bilgileri veriyor: “Yurtdışı açılımımızı İran, Azerbaycan, Abu Dabi, Katar ve Kuveyt ile sürdüreceğiz. Hedefimiz Mekke ve Medine’ye kadar ulaşmak. Ürünlerimizi özenle seçiyoruz.

Örneğin Balıkesir bölgesinden kıvırcık kuzu, Erzurum-Afyon bölgesinden de süt kuzu danaları tedarik ediyoruz. Özel besi tedarikçileri ile çalışıyoruz.” Şubelerin içinde bulunduğu AVM’lerin yeme-içme bölümlerinde ciro/m2 verimliliği olarak ilk üç sırada yer aldıklarını ifade eden Melis Ömek, işlek caddeler ve ziyaretçinin yoğun olduğu AVM’leri tercih ettiklerini sözlerine ekliyor.

Örnek, yatırımcılarda aradıkları özellikleri, “İşinin başında duracak, işini ciddiye alan ve markanın gelişimine katkıda bulunacak kişiler” olarak ifade ediyor.

İŞİN AYNASI
Uygun yer: AVM içindeki noktalar için ortalama 100 m2, AVM dışı noktalar için ise 150 m2’lik alanlar tercih ediliyor. Servis sistemiyle çalışan Mangal Plus Express’te 50 m2’lik alan yeterli.
İlk sermaye: 15 bin ile 25 bin dolar arasında değişiyor.
Ciro hedefi: Aylık yaklaşık 100 bin TL.
Kâr marjı: Yüzde 20
Bayilerde aranan özellikler: İşinin başında durabilecek ve marka gelişimine katkıda bulunabilecek kişiler.
Başvuru için: 0232 368 22 11 ya da info@neraturkiye.com



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap