Bist 100
9079,97
3,1%
Bist 100
Dolar/TL
32,338
0,2017%
Dolar/TL
Euro/TL
35,0966
0,4455%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0788
-0,3515%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2321,57
1,91%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

İkinci kuşak Arnica'da büyümeyi hızlandırdı

13 Haziran 2018 | 09:30
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 11:25
İkinci kuşak Arnica'da büyümeyi hızlandırdı
Küçük elektrikli ev aletleri markası Arnica'nın sahibi olan SENUR, şirketin ikinci kuşak temsilcileri Senur Akın Biçer ve Serhan Akın ile yükselişini sürdürüyor. Geçen yıl 243 milyon TL ciroya ulaşan SENUR, beş kıtada 40 ülkeye ihracat yapıyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

SENUR, 1962 yılında Hasan Akın tarafından kurulmuş bir şirket. Küçük elektrikli ev aletleri sektöründe birçok ilke imza atmış bu şirketi "Arnica" markasıyla tanıyoruz. 2001 yılında yurtdışına kendi markasıyla üretim yapma yönünde ciddi bir strateji değişikliği sonucunda Arnica markasını hayata geçiren SENUR, 2004 yılından bu yana Türkiye pazarında da bu markayı kullanıyor.

Ancak 2011 yılında Hasan Akın vefat etti. Türkiye'de kurucuların vefatıyla yok olan pek çok şirket olsa da SENUR'da ikinci kuşak babalarının açtığı yolda hızlı adımlarla yürümeye devam ediyor. Şirkete ismini veren ve 1989'dan beri şirketin her departmanında çalışan Senur Akın Biçer, bugün şirketin yönetim kurulu başkanlığını yürütüyor. Hatta ona artık 'Bayan Arnica' diyorlar.

Kardeşi Serhan Akın ile güç birliği yapan Senur Akın Biçer, 2011 yılında 98 milyon TL olan ciroyu 2017'de 243 milyon TL'ye, 19 milyon TL olan ihracat rakamını ise 60,5 milyon TL'ye taşıdı.

İkinci kuşağın yönetime gelmesiyle birlikte Arnica markasının bilinir-liliği tüm Türkiye'de ciddi oranda artarken ihracat yapılan firma sayısı 21'den 42'ye, ihracat yapılan ülke sayısı ise 19'dan 40'a yükseldi. Babalarının Tarsus'ta kurmak istediği tesisin ilk etabını tamamlayan ikinci kuşak, bu yılın sonunda ikinci etaba başlama planları da yapıyor.

TARSUS'TA TESİS KURDU
Babasının tüketiciler için fonksiyonel, kaliteli, pratik ve yenilikçi ürünler tasarlayıp üretme vizyonuyla yola çıktığını söyleyen Senur Akın Biçer, bu yolda Türkiye'de ilkleri yaptıklarını söylüyor.

Biçer'in verdiği bilgiye göre, narenciye sıkacağı, meyve sıkacağı, mutfak robotu, halı yıkama makinesi, et kıyma makinesi ve et kıymalı mutfak robotu üretimini ilk olarak SENUR yaptı. Yine şirket Türkiye'de kendi alanında AR-GE bölümünü kuran ilk firma konumunda.

Hasan Akın'ın tasarım konusunda çok yetkin bir isim olduğunu söyleyen Biçer, babasının vefatıyla herkesin SENUR'un bu yenilikçi ürün üretme gücünü kaybedeceğini düşündüğünü ama babalarının vizyonuyla yola devam ettiklerini söylüyor. Biçer, babalarının yarım kalmış pek çok projesini de hayata geçirmek için çalıştıklarını ifade ediyor.

Örneğin, Tarsus'ta, Hasan Akın'ın doğduğu yerde bir üretim tesisi kurma hayali gerçeğe dönüşmüş durumda. SENUR, Tarsus'ta 20 bin metrekarelik alanda yaklaşık 4,8 milyon TL yatırımla bir üretim tesisi kurdu ve ve 2013 yılında faaliyete başladı. Bu projenin ilk etabı oldu. İkinci etapta ise aynı yerde depo yatırımı yapılması planlanıyor. Bu yılın sonuna doğru başlayacak bu depo yatırımının 3 milyon TL'lik bir bütçesi var.

DÜNYA DEVLERİNE ÜRETİM
Bu yeni yatırımla birlikte özellikle dünya devlerine yaptıkları üretimi artıran SENUR, bugün beş kıtada 40 ülkeye ihracat yapıyor. Şirket, üretiminin yüzde 40'ını ihraç ediyor.

İhracatın yüzde 50'sini Arnica markasıyla yapan SENUR, geri kalanını ise dünyaca ünlü markalar için yapıyor. Senur Akın Biçer, pek çok markanın Türkiye'de elektrikli süpürge üretim merkezi haline geldiklerini ifade ediyor. Biçer, eskiden Çin ile rekabet etmenin zor olduğunu söylüyor ama bugün hem üretim geliştirme kabiliyetleri hem de kaliteleriyle öne çıktıklarının altını çiziyor.

Senur Akın Biçer, bu yıl ekonomik ve siyasi konjonktüre paralel olarak hedeflerinin mevcut ciroyu korumak olduğunu anlatıyor. Yenilikçi ürünler üzerine çalışmayı sürdürdüklerini belirten Biçer, bu konuda şunları söylüyor: "Çay grubunda çok önemli bir proje üzerinde çalışıyoruz.

Sağlıklı içecek grubunda da yeni ürünlerimiz çıkacak. Yeni marka anlaşmalarımız var. Hem Türk hem de yabancı markalar bunlar... Yeni bir kıyma makinesi ve hamur mikseri üzerine çalışıyoruz. Bu yıl bitmeden bu ürünlerin satışını yapma hedefimiz var. Her yıl ciromuzun yüzde 5'ini AR-GE'ye ayırıyoruz. Yeni ürün sayısını artırmak istiyoruz. Tarsus'taki tesisimizde özel ve küçük ürünler üretme niyetimiz bulunuyor."

RENKLİ ÜRÜNLERİ VAR
SENUR, yenilikçi ürünleri kadar renkli ürünleriyle de dikkati çekiyor. Bu konuda da öncü olduklarını dile getiren Senur Akın Biçer, artık gençlerin küçük ev aletlerinde renkli ürünleri tercih ettiğinin altını çiziyor. En çok pembe, yeşil ve kırmızı ürünleri sattıklarını anlatan Biçer, artık küçük ev aletlerinde ürün daha bozulmadan renklerine bakarak yeni ürün alındığını da aktarıyor.

SENUR'da ikinci kuşağın gelmesiyle birlikte ciro ve ihracat rakamlarında yükseliş olduğu gibi marka bilinirliğinde de ciddi bir artış elde edildi. Pazarlama iletişimi çalışmalarına önem verdiklerini anlatan Senur Akın Biçer, özellikle televizyonda yaptıkları sun-du-sunar sponsorluklarının geri dönüşlerinin çok iyi olduğunu belirtiyor. Yurtdışında da iletişim yaptıklarını dile getiren Biçer, Almanya'da marka bilinirliklerinin yüksek olduğunu söylüyor.

ÇALIŞANLARIN YÜZDE 72'Sİ KADIN
Sektörde kendisine 'Bayan Arnica' olarak hitap edilen Senur Akın Biçer, şirkette işe 1989 yılında başladı. Kalıphaneden montaja ve plastik enjeksiyon atölyelerine kadar her yerde çalıştı. Babasının vefatının ardından işin başına geçen Biçer, bugün 460 kişiye istihdam sağlayan bir şirketi yönetiyor.

Bir kadın yönetici olarak şirket çalışanlarının yüzde 72'sinin kadınlardan oluştuğunu ise gururla söylüyor. Bugün şirketin en yüksek pazar payına sahip ürününün süpürge olduğunu söyleyen Biçer, Türkiye'de süpürge pazarında ilk üçte olduklarını dile getiriyor.

ARNİCA İSMİ NEREDEN GELİYOR?
Senur Akın Biçer'in verdiği bilgiye göre, 2011 yılında vefat eden babaları Hasan Akın Tarsuslu. Hasan Akın, 2004 yılında kendi markasını yaratma kararı aldığında kendi köyünde yetişen bir papatya cinsi olan Arnica'yı isim olarak seçiyor. Biçer, "Babam büyüdüğü köyü hatırlatan bu çiçekten esinlenerek markayı oluşturdu. Bugün Arnica markasını beş kıtada 40 ülkeye ihraç ediyoruz" diyor.
0

  • ALTIN GRAM - TL 2326,53 0,2%
  • ALTIN ONS 2233,04 1,74%
  • BIST 100 9079,97 3,1%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,458 0,054%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,3536 -0,03213%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,5745 0,2664%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4058 0,214%
  • EURO/DOLAR 1,0793 0,0139%
  • EURO/TURK LIRASI 35,0904 -0,025%
  • STERLIN/DOLAR 1,26246 0,00951%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL