2017’ye umutlu giriyor

2017’ye umutlu giriyor

Sektörün aktif büyüklüğü geçen yıla oranla yüzde 9,1’lik artışla 28,7 milyar TL, öz kaynakları ise yüzde 7,8 büyümeyle 5 milyar TL olarak gerçekleşti. 62 faktoring şirketi ile faaliyet gösteren sektör, her geçen gün genişleyen ve bugün 96 bini aşan müşterisinin 86,1 milyar TL’lik ticaretine aracılık etti.

Deniz Faktoring Genel Müdürü Alper Tunga Emecan, sektörün büyüme potansiyeline, sektör oyuncularının kredi iştahının yüksekliğine ve dinamik yapısına dikkat çekiyor. Emecan, “Kısa vadeli işlemlerden besleniyor olmamız dikkate alındığında geçtiğimiz yılın üzerinde büyüme oranları oluşacağı düşüncesindeyiz” diyor.

2015 yılında 119,7 milyar TL işlem hacmi olan sektör, bu yılın dokuz ayında 2015’in dokuz ayına göre yüzde 1,4 artışla 86,1 milyar TL’lik işlem hacmine ulaştı. Bu yıl da beklenti geçen yılki rakamın biraz üzerinde seviyelere ulaşmak.

POTANSİYEL YÜKSEK
Yapı Kredi Faktoring Genel Müdürü Bozkurt Çöteli, dünyada gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki faktoring sektörünün ekonomideki penetrasyonunun yüzde 10-12’lerin üzerinde olduğunu söylüyor. Türkiye’de ise bu oranın yüzde 6’lar seviyesinde olduğunu kaydeden Çöteli, bunun da Türkiye’de faktoring sektörünün önünün oldukça açık olduğunu gösterdiğini ifade ediyor.

Türkiye’nin sürdürülebilir ekonomik büyümesini teşvik etmek için Türk iş dünyasının karşılaştığı zorlukların tespiti ve çözümüne yönelik adımların atılmasını olumlu bulan Deniz Faktoring Genel Müdürü Alper Tunga Emecan, “Özellikle KOBİ’lerin büyümesinin teşvik edilmesi, finansmana ulaşımının kolaylaştırılması ve desteklenmesi gibi konuların hızlandığını görüyoruz” diyor.

2017’de yüzde 10-15 büyüme bekleyen Garanti Faktoring Genel Müdürü Hulki Kara, diğer kredi kuruluşları ile kıyaslandığında sektörün üzerindeki mali yüklerin hafifletilmesine dikkat çekiyor.

Özellikle KO-BÎ segmentine hizmet veren faktoring sektörünün maliyet avantajı sağlayacağını ve bunu da ek iş hacmi olarak döndüreceğini söyleyen Kara, “Bunun yanında Finansal Kurumlar Birliği tarafından yürütülen ‘Tedarikçi Zinciri Finansmanı’ projesinin sonuçlanması ile birlikte pozitif katkı yapmasını bekliyoruz” diyor.

ODAKTA DİJİTALLEŞME OLACAK
Şu ana kadar FKB çatısı altında müşteriye ulaşmak ve pastayı büyütmek anlamında temelinde dijitalleşme olan projeler üzerinde çalışılıyor.

FKB Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çağatay Baydar, konuyla ilgili şu bilgiyi veriyor: “Sektörümüzün finans sektörü toplamı içindeki payını büyütecek söz konusu projelerin hem hukuki altyapıları hem de teknik boyutları itibarıyla yoğun bir çalışma içindeyiz.

Sanıyorum ki önümüzdeki günlerde FKB Yönetimi ve Sektör Temsil Kurulu olarak bu projelerin detaylarını paylaşabilecek noktaya geleceğiz.”

E-FATURA ORANI ARTIYOR
Sektör, yeni dönemde gelişen teknoloji ile elektronik ortamda ticaretin akışına uygun yeni ürünler geliştirme yolunda. Yeni müşteriye ulaşmada dijital kanallar etkili bir şekilde kullanıldığında fark yaratıyor. Tüm faktoring işlemine konu faturalar, FKB bünyesindeki Merkezi Fatura Kaydı Siste-mi’ne (MFKS) kayıt edilmek zorunda. Bu belgelerin içinde e-fatura oranı 2015 başında yüzde 22 seviyesindeyken gelinen noktada yüzde 50 seviyesinde.

Sayfa: 1 2 3



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap