Eğitimde yeni modeller

Eğitimde yeni modeller

ÖĞRETMENİN ROLÜ DEĞİŞECEK
ABD’nin prestijli fütürizm (gelecekbilim) konferanslarından olan TED’den 2013’te 1 milyon dolar kazanan Sugata Mitra, eğitimin şekliyle birlikte öğretmenlerin rolünün de değiştiğini söylüyor. Mitra, “Öğretmenler geride kalsın, sadece öğrencilere yoldaşlık yapsın yeter” diyor. Yani öğretmenlerin gelecekte öğretme yerine yol göstermeleri gerektiğini düşünüyor.

Dünyada online eğitimin öncülerinden biri olan ve eğitim deneyleri ile araştırmalar yapan Sugata Mitra, “Dünyadaki bütün çocukların doğuştan gelen merak duygusunu uyandırarak ve birlikte çalışmalarını sağlayarak geleceğin eğitim sistemini tasarlamak, böylece onları desteklemek istiyorum. En iyi öğretmenler ve okullar, onlara en fazla ihtiyaç duyulan yerlerde bulunmazlar” diye konuşuyor.

Sugata Mitra, 13 yaşın altındaki çocukların her şeyi merak ettiğini söyleyerek, “Aslında 13 yaşına kadar kendi sorularının cevaplarını kendileri bulabilecek şekilde kendi kendilerine yetişmelerini sağlarsak, ondan sonra da böyle devam edecektir. 13 yaş öncesi doğal merakı olan soruların cevaplarını verebilmek becerisini geliştirmek aslında işin anahtarıdır” diyor.

HİBRİT LİSELER
Eğitim uzmanı Kayhan Karlı ise ‘hibrit liselerden’ söz ediyor. Karlı, hibrit lisenin tanımını şöyle yapıyor: “Lise öyle olmalı ki bir mezun orada elde ettiği bazı becerilerle hayatını devam ettirebilmeli ve gelecekte gerçekten kendisi ihtiyaç hissettiğinde ihtiyacı olan üniversiteyi bulup gitmeli.

Örneğin öğrencilerine girişimcilik ve dijital tasarım becerisi kazandıran bir lisenin mezunu rahatlıkla kendi dijital tasarım girişimini yapabilir, hayatını buradan kazanabilir. Ne zaman bu işini ilerletmek için daha derin bilgiye ihtiyaç duyduğunu hissederse, o zaman bir üniversite derecesine mi yoksa bir sertifika programına mı ihtiyacı olduğuna karar verir ve eğitimine devam eder.”

Kayhan Karlı, okulların gençleri geleceğe hazırlaması gerektiğini, her yerde farklı atölyelerin bulunmasının yararlı olacağını vurguluyor. Karlı, “Dijital beceriler yanında insani beceriler harmanlanmalı. Böyle mezunlar oluşturmak için liseyi yeniden tasarlarken bu yaklaşımlarla programı zenginleştirilmiş yeni hibrit liseler kurmalıyız” diyor.
Teknolojiyi daha eğlenceli kullanmanın ipuçları ABD’de teknoloji ve eğitim konusuna odaklanan Secure Edge Network, sınıflarda teknolojinin nasıl daha etkili kullanılabileceği ile ilgili önemli ipuçları paylaşıyor.

Video Akışı: Sınıflarda daha fazla videonun kullanılması öğretim ortamını geliştirir. Öğrencilerin soyut konuları daha da somutlaştırmasına yardımcı olur. Youtube eşsiz bir kaynak. Her konuda yüzlerce güvenilir video yer alıyor.

Oyun: Hangi çocuk oyunu sevmez. Tablet ve mobil cihazlarda eğitsel uygulamalardan faydalanmak, öğrenme sürecinde yardımcı bir unsur olarak kullanılabilir. Öğrenciler bu sayede kendi gelişimlerini daha rahat takip edebilir. Eğitici oyunlar zaman zaman öğrenciler arasında bir rekabet doğmasını sağlar. Bu sayede problem çözme becerilerini kullanmalarını gerektiren zorlu bölümlerin üstesinden daha büyük şevkle gelebilirler.

Sosyal medya: Eğitimde sosyal medyanın kullanımı tartışılıyor. Ancak günümüzde sosyal medyayı eğitimin dışında tutmak mümkün değil. Öğrenciler okuldan sonra sosyal medyanım içine dalıyor. Hayatın bu denli içinde yer alan bu platformlar neden bir eğitim mecrası olarak kullanılmasın. Örneğin belli konularda online bir tartışma alanı olarak kullanılabilir. Derste ortaya atılan veya bir ödevle görevlendirilen öğrenciler sosyal medyada birbirleriyle tartışabilir. Bu sayede kaynakların paylaşımı artabilir, öğrenciler birbirlerine daha çok yardımcı olabilir ve daha etkili grup çalışmaları yapabilir.

Bloglar: Bloglar sayesinde öğrenciler kendi çalışmalarını yayınlayabilir. Bu öğrencilerin kendi gelişimlerini takip etmesi açısından eşsiz bir fırsat. Zamanla daha düzenli olarak bloguyla ilgilenen öğrenciler belli rutinlerle içerik üretmeyi ve çalışma disiplinini öğrenebilir. Ayrıca öğrenciler birbirlerinin bloglarını takip edebilir ve birbirlerinin çalışmaları ile ilgili olarak yorumlarda bulunabilir. Online dünyada geri-bildirimler daha kaliteli çalışmaların ortaya çıkmasını sağlayabilir.

Video konferanslar: Online dünyada video konferanslar mesafelerin önemini ortadan kaldırıyor. Bugün bir öğrenci dünyanın diğer bir ucundaki bir başkasıyla bir video konferansta yer alabilir. Bugün öğrenci platformları ve organizasyonları dünya çapında video konferanslara öğrencileri de davet ediyor. Hem yabancı dilin gelişmesi hem de gruplar önünde kendini ifade edebilme yeteneğinin gelişmesinde bu konferanslar oldukça işlevsel.

Sayfa: 1 2 3



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap