Eğitimde yeni modeller

Eğitimde yeni modeller

Ortak çalışmalar: Teknoloji birden çok cihazı kullanma imkanı veriyor. Tablette yapılan çalışmalar sunumlarda kullanılıyor. Cihazlar arasındaki iletişim, öğrencilerin arasındaki koordinasyonu geliştirmek için kullanılabilir. Ortak çalışmalar bu sayede daha eğlenceli ve öğretici kılınabilir. Örneğin bazı öğrenciler bilgisayarda tabletler için içerik hazırlayarak, bir grupta takım arkadaşlarına yardımcı olabilir.

BAHÇEŞEHİR OKULLARI / STEM Bienali düzenliyor
Bahçeşehir Okulları’nda, farklı disiplinlerin birbirlerinden ayrı değil birbirleriyle bağlantılı olarak, proje ve üretim temelli bir şekilde öğretilmesini hedefleyen bir eğitim anlayışı var. Okul buna sanat ve tasarım boyutunu da ekleyerek STEM+A eğitimini oluşturdu ve anaokulundan itibaren tüm okullarda uygulamaya başladı. Okul bunu bir adım daha sonraya taşıdı ve STEM Bienali’ni dünyada ilk defa düzenleniyor.

STEM Bienali’nde bu eğitim kültüründe yetişen öğrencilerin bilim ve teknolojiyi harmanlayarak sanatsal ürünler ortaya çıkarmaları sağlanıyor. STEM Bienali’nin teması dünyaya ve insana saygı. Bienalin başlığı ‘make a better world’. Türkiye’nin farklı şehirlerinden lise öğrencilerinin hazırladığı 45eser14-17 Mayıs tarihleri arasında Beşiktaş Deniz Müzesi’nde ücretsiz olarak bilim ve sanatseverlerle buluşacak.

Bahçeşehir Okulları Kurumsal İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özlem Dağ, bu bianelle öncelikle öğrencilere müthiş bir üretim deneyimi yaşattıklarının altını çiziyor. Dağ, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Düşünün ki bir grup öğrencimiz kutup ışıklarını bir akvaryum üzerinde oluşturuyor. Pop art bir periyodik tablomuz var ki okulun bahçesine zor sığdı ve neredeyse tüm öğrencilerin emeğiyle ortaya çıktı.

Bilim ve sanatın temel sembollerinin ışık ve tellerle heykelleştirildiği bir eser var. Mülteci sorununa müthiş bir eleştirel yaklaşım var. İki kapı ile dünyanın bugün yaşadığı en büyük sorunu anlatıyor. Çok etkilendiğim bir diğer proje, insanı yaptığı tercihlerin sonuçlarını tartmaya davet ediyor. Tüm bunları bir arada göreceğimiz STEM Bienali’mizin hem sanat hem de eğitim camiamız için büyük bir kazanım olduğuna inanıyorum.”

FMV IŞIK OKULLARI / Ispartakule’de yeni lise
Eğitimde 130 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan ve Osmanlı döneminden bugüne ilk yabancı dil eğitiminden ilk karma eğitime kadar pek çok alanda ilkleri başlatan Feyziye Mektepleri Vakfı Işık Okulları, Nişantaşı, Ayazağa, Erenköy ve Ispartakule kampüslerinde Işıklı nesiller yetiştiriyor. Anaokulundan Liseye kadar 5 bin öğrenciye eğitim veren Işık Okulları’nın Erenköy Kampüsü’nde bir de Fen Lisesi bulunuyor. Vakıf bünyesinde yer alan FMV Işık Üniversitesi de 6 bine yakın öğrencisiyle Şile ve Maslak’taki kampüslerinde Türkiye’nin dört bir yanından gelen öğrencilere gelecek sunuyor.

Kuruluşunun 130’uncu yıldönümünü kutlayan FMV Işık Okulları, ‘önce iyi insan yetiştirme’ hedefiyle öğrencilerini çok yönlü dünya vatandaşları olarak topluma kazandırmayı amaçlıyor. FMV Işık Okulları, bu amaç doğrultusunda okul sayısını artırarak 20162017 eğitim-öğretim döneminde Ispartakule Kampüsü’nde yeni lisesini de hayata geçiriyor.

FMV IŞIK OKULLARI / Ispartakule’de yeni lise
UĞUR OKULLARI / Erken Çocukluk Programı
Uğur Okulları, Erken Çocukluk Eğitim Programı’yla çocukları, yetenekli, meraklı ve değerli kabul ediyor. Reggio Emilia felsefesi üzerine oturtulan Uğur Okulları Erken Çocukluk Eğitim Programı’nın önemli parçalarından biri de proje çalışmaları. Proje, çocukların doğuştan getirdikleri güdülenmiş usta araştırma ve merak güçleriyle derinlemesine araştırma yaparak gerçekleştiriliyor. Burada amaç, çocukların sorularına cevap bulmak ve bunlar üzerine çalışma yapmalarını sağlamak.

Reggio Emilia felsefesine göre düzenlenmiş eğitim ortamları aynı zamanda STEM çalışmaları için de en ideal ortamlar olarak kabul ediliyor. Uğur Okulları’nda sınıf ve koridorlarda bulunan ‘Konuşan Duvarlar’ adı verilen panolar çocuklara verilen değerin bir göstergesi ve diğer çocuklarla iletişim kurmanın bir aracı olarak çocukların yaptıkları çeşitli çalışmalarla dolduruluyor.

Uğur Okulları Sanat Atölyeleri’nde öğretmen ve öğrencilerle birlikte çalışan ‘Atelierista’ adında görsel sanatlar öğretmeni, yürütülmekte olan projeyle ilgili haftalık aktivitelerin planlanmasına yardım ediyor. Bu aktiviteler öğrencinin kil, resim, kolaj, heykel gibi yeni araçlarla kendini ifade etmesine yardımcı oluyor.

Uğur Okulları’nda projeler eğitim anlayışının temelini oluşturuyor. Projeler aracılığıyla çocukların yaşamı tanımaları amaçlanıyor. Öğrenciler ‘proje yaklaşımı’ sayesinde araştırma sürecine aktif bir şekilde katılıyor.

STEM eğitimi, araştırmayı, gözlem yapmayı, soru sormayı, tahmin etmeyi, yaparak-yaşayarak öğrenmeyi teşvik etmek gibi başlıkları içermesi bakımından tam olarak okul öncesi eğitimde Uğur Okulları’nın kazandırmayı amaçladığı nitelikleri kapsıyor.

Sayfa: 1 2 3



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap