Tüketiciye ulaşmanın yeni yolu

Tüketiciye ulaşmanın yeni yolu

2018 yılı sonunda 110 milyar dolar seviyesine çıkması beklenen mobil uygulama pazarı, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla büyüyor. 50 milyondan fazla mobil uygulama kullanıcısı olan Türkiye pazarında, farklı alanlardan pek çok şirket mobil uygulamalarıyla milyonlarca tüketiciye hizmet veriyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Alışverişle beraber diğer temel ihtiyaçlar olan ulaşım, yemek, eğlence ve barınmanın da mobil uygulamalara geçmesi, markalara bu ihtiyaçlar etrafında lokasyon bazlı ve gerçek zamanlı iletişim yapabilme imkanını veriyor.

Mobil ticaret tüm dünyada yükselen bir trend. Her gün değişen ve gelişen teknolojiyle birlikte mobil ödeme de son yıllarda büyük ilgi görmeye ve günlük hayatımızın bir parçası olmaya başladı. İlk zamanlarda sadece arama ve fiyat karşılaştırma için kullanılan mobil uygulamalar, günümüzde yüksek cirolar yaratan birer ticari kanal haline geldi.

Türkiye de bu ligde dünyada önde gelen ülkeler arasında yer alıyor. Özellikle son dönemde yapılan yatırımlarla altyapı kalitesi de üst seviyelere ulaştı. Mobil teknolojilerin günlük yaşantımızda hızla artan yeri beraberinde birçok fırsat getiriyor. Gelişen teknolojiyle birlikte yeme-içmeden alışverişe, seyahatten eğlenceye kadar tüm alışkanlıklar da değişiyor.

60 MİLYAR DOLARA ULAŞTI
Mobil uygulama pazarının büyüme trendi tüm dünyada dikkat çekiyor. 2017 yılı rakamları, global olarak mobil uygulama pazarının yüzde 35 büyüyerek 58,7 milyar dolar seviyesine ulaştığını gösteriyor. Bu alanda büyümenin katlanarak sürmesi bekleniyor. Mobil uygulama pazarının 2018 yılı sonunda 110 milyar dolar seviyesine çıkacağı öngörülüyor. Mobil uygulamalarda oyun sektörü yüzde 60 oranında alan kaplayarak birinci sırada yer alıyor.

Oyun kategorisinden sonra ise sosyal medya uygulamaları ve navigasyon uygulamaları geliyor. Yapılan araştırmalara göre, kullanılan 100 ücretsiz uygulamaya karşı iki ücretli uygulama bulunuyor.

Mobil uygulamalar sayesinde kısa sürede çok geniş kitlelere ulaşma imkanına sahip olunabiliyor. Normalde bir işletmenin yeni bir ülkeye hizmet vermeye başlaması fiziksel ortamda veya bir web sitesiyle aylar alabilirken, Apple ve Google Play uygulama marketleri üzerinden aynı gün başka ülkelere de hizmet vermeye başlamak mümkün oluyor.

TÜRKİYE’DE 50 MİLYON KULLANICI
Statista’nın yaptığı araştırmaya göre, 2020 yılında mobil uygulama pazarı 189 milyar doları aşacak. Benzer bir büyümenin 50 milyondan fazla mobil uygulama kullanıcısı olan Türkiye pazarında da yaşandığını söyleyebiliriz. Bu noktada Türkiye’de pek çok gelişmiş ülkeden daha hızlı bir biçimde akıllı telefonların gündelik hayatın önemli bir parçası olduğunu söylemek mümkün.

Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı “Tüketici İsrafının Boyutlarının İncelenmesi” adlı araştırmaya göre, Türkiye’de akıllı telefon kullanımı yüzde 84’e ulaşmış durumda. Yüzde 14,7’lik kesim standart cep telefonu sahibi, telefonu olmayan kesim ise yüzde 1,5’te kalıyor. Akıllı telefon sahiplerinin yüzde 7’si yılda bir, yüzde 17’si iki yılda bir telefonunu değiştiriyor.

Ortalama akıllı telefon değişim süresi ise 3,2 yıl olarak hesaplanıyor. Türkiye’de akıllı telefon kullanımındaki bu hızlı yükseliş, pek çok geleneksel sektörü de ‘mobil devrim’ yapmaya itiyor. Bunlardan başta geleni ise perakende sektörü. Müşteri deneyimini mükemmelleştirmek için markaların bu alana yatırım yapmaları artık perakendenin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor.

GERÇEK ZAMANLI İLETİŞİM
En önemli kaynağın zaman olduğu günümüzde, müşteriyi ihtiyacı olmayan hizmetlerin karmaşasından kurtarmak, ilgisini çekmeyen ürünlerin tanıtımını yapmamak giderek daha fazla önem taşıyor.

Mobil uygulamalar genel olarak süreçleri iyileştirme, maliyetleri azaltma ve bu süreçlerin ürünlerine talep yaratma fonksiyonlarına sahip. Türkiye’de e-ticaretin ve mobil ticaretin toplam perakende içindeki payına bakıldığında, e-ticaret yetkinliğini mobil aplikasyonlara taşımanın olumlu etkisi göze çarpıyor.

Alışverişle beraber diğer temel ihtiyaçlar olan ulaşım, yemek, eğlence ve barınmanın da mobil uygulamalara geçmesi, markalara bu ihtiyaçlar etrafında lokasyon bazlı ve gerçek zamanlı iletişim yapabilme imkanı sunuyor.

Bu gelişmeler ise mobil uygulamaların her geçen gün hayatımızda daha çok yer kapladığını ve dolayısıyla şirketlerin pazarlama ile müşteri memnuniyeti ölçütlerini tamamen değiştireceğini gösteriyor.

AYŞE YÖNEL HSBC TÜRKİYE BİREYSEL BANKACILIK VE BİRİKİM YÖNETİMİ GMY.
“YENİ UYGULAMA İLE MÜŞTERİ SAYIMIZ YÜZDE 30 ARTTI”
TÜRKİYE’YE ÖZEL
Dünyada en hızlı büyüyen bankacılık modeli olan mobil bankacılık öncelik verdiğimiz alanlardan biri. HSBC Türkiye olarak bu yıl 484 milyon TL yatırım yaptığımız teknolojik dönüşüm programımız kapsamında teknolojik altyapımızı yeniledik. 2013’ten bu yana kullandığımız HSBC Global Mobil Bankacılık uygulaması yerine, sadece Türkiye için yeni bir mobil bankacılık uygulaması geliştirdik. Teknolojik dönüşüm programımız kapsamında, ‘Direkt Bankacılık Kanallarımızı’ yeni yüzleri ve yenilenmiş işlem setleri ile nisan ayında müşterilerimizin hizmetine sunduk. Yeni mobil bankacılık uygulamamızın işlem seti iki katına çıktı. Bundan sonraki süreçte de yatırımlarımızın ana odağında ‘Mobil Bankacılık’ olacak.

OLUMLU ETKİLERİ GÖRÜYORUZ
Nisan ayında kullanıma sunduğumuz yeni mobil bankacılık uygulamamızın ardından iki ay gibi kısa bir sürede mobil aktif müşteri sayısında yüzde 30 civarında artış gerçekleşti. Önümüzdeki dönemde dijital kanallarda, özellikle mobilde, aktif müşteri sayısındaki artışı ikiye katlamayı hedefliyoruz. Dijital bankacılık kanallarımızın tüm işlemler içerisindeki payı yüzde 80’in üzerinde gerçekleşiyor. Yeni uygulamamız sayesinde dijital kanallardaki işlem payının artmaya devam edeceğini öngörüyoruz.

TÜM BANKACILIK İHTİYAÇLARI KARŞILANACAK
Yatırımlarımızda dijital kanallar çok önemli bir yere sahip. 2019’da yeni mobil uygulama çözümlerine yatırım yaparak müşterilerimizin tüm bankacılık ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz. Bu konuda Türkiye ve global dijital bankacılık ekiplerimiz çalışmalarına hızla devam ediyor. Amacımız müşterilerimize HSBC ile temas ettikleri her noktada en iyi dijital deneyimi sağlamak.

ONUR ERBAY HOPİ GENEL MÜDÜRÜ
“KOŞULSUZ MÜŞTERİ MUTLULUĞU HEDEFLİYORUZ”
6 MİLYONU AŞAN KULLANICI
Türkiye’de mobil sadakat uygulamaları sektörünün lideri olan Hopi, Boyner Grup’un ”koşulsuz müşteri mutluluğu” yaklaşımı ve müşteri deneyimini mükemmele taşıma ihtiyacıyla hayata geçmiş mobil bir icat olarak çalışmalarını sürdürüyor. Boyner Grup’un perakendedeki deneyiminin ve sahip olduğu müşteri iç görüsünün mobil teknolojiyle harmanlanmasından doğan Hopi, sayısı her geçen gün artan ve bugün 6 milyonu aşan kullanıcısına kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi yaşatıyor.

100’DEN FAZLA ÜYE MARKA
Kullanıcılarının alışverişe kolay ve avantajlı şekilde ulaşabilmesini sağlayan Hopi, üye markalarına da tüketicilerle çok yönlü bir ilişki kurma imkanı sunuyor. CRM altyapısı ve big data yönetme başarısıyla fark yaratan Hopi’de, hazır giyimden ayakkabıya, yeme-içmeden akaryakıta, teknolojiden mücevhere, eğlenceden seyahate kadar uzanan 100’den fazla üye marka yer alıyor.

ALIŞVERİŞ İZİNİ TAKİP EDİYORUZ
Hopi olarak kişiselleştirme alanında gerçekleştirdiğimiz hiper kişiselleştirme uygulamalarının bu ihtiyacı karşılayan en iyi örneklerden olduğunu söyleyebiliriz. Bu sayede müşteri sadakatini bir adım daha ileriye taşıyor ve aynı zamanda markaların üyelerle daha derinlemesine bağ kurmalarına yardımcı oluyoruz. Üyelerimizin yaptıkları alışverişlerin izlerini takip ediyor ve aldıkları ürünün yenisine ne zaman ihtiyaç duyacaklarını hesaplıyoruz. Mesela, satın alma alışkanlıklarını takip ettiğimiz, son satın alma tarihine göre parfümü bitmek üzere olan müşterilerimize, ‘aldığın parfüm bitmek üzere, hadi gel yenisini alalım’ diyoruz.

SERKAN KURTULUŞ COWORK7/24 KURUCUSU
“DİJİTAL GÖÇEBELER İÇİN YENİ ÜRÜN ÇIKARIYORUZ”
ORTAK PAYLAŞIMLI OFİSLERE HİZMET
Cowork7/24, öncelikli olarak ortak paylaşımlı ofisler için rezervasyon yapılabilen bir pazaryeri uygulaması.
Bu platform üzerinden ortak paylaşımlı ofislere, kendi operasyonel işlerini yönetebilecekleri SaaS (Software as a Service) bir yönetim uygulaması, kullanıcılara da rezervasyon yaptıkları ofislerdeki topluluklarla (community) etkileşime geçebilme olanağı sağlıyoruz. Etkinlik ve iş olanaklarından haberdar olmalarını sağlayan çok kapsamlı, sosyal tarafı güçlü bir uygulama sunuyoruz.

YEDİ FARKLI ÜLKEDEN ÇALIŞAN VAR
Cowork7/24’e küresel olma vizyonuyla başladığımız için, ilk günden beri ekibi de bu yönde kurduk. Bu vizyon doğrultusunda ekibin bizim hedef kitlemizi yansıtan bir profile sahip olması gerektiğine inandığımdan, hem kendi alanlarında yetkin hem de serbest çalışan, dijital göçebe ve ortak çalışma kültürüyle iç içe kişilerden bir ekip oluşturdum. Şu anda yedi farklı ülkede çalışan toplam 13 kişilik bir ekibe sahibiz, dünyanın farklı köşelerinden, tamamen uzaktan ve esnek bir şekilde çalışıyoruz.

DOĞU AVRUPA VE ASYA’DA BÜYÜYECEĞİZ
İlk olarak Ekim 2017’de dört şehir ve 30 ortak paylaşımlı ofisi sisteme dahil ederek canlıya geçmişken, bugün 20’den fazla şehirde 100’den fazla ortak çalışma alanını bizim üzerimizden rezerve edebiliyorsunuz. Hedefimiz 2-3 ay içinde Doğu Avrupa’da genişlememizi sürdürüp 300 co-working space’e erişmek ve Asya’da beş şehirde birden ilk adımlarımızı atmak. Dijital göçebeler için de yeni bir ürün çıkarıyoruz. Tek üyelikle 30 şehirde 90 co-working alanı ek bir ücret ödemeden kullanılabilecek.

EMRE ULUSOY HADİ KURUCUSU
“HADİ’Yİ YURTDIŞINA DA TAŞIYACAĞIZ”
YARIŞMALARDAN ESİNLENDİK
Çok sevilen bilgi yarışmalarını, dünyadaki mobil video içerik trendiyle harmanlayınca bu yarışma ortaya çıktı. Hadi, cep telefonları üzerinden görüntülü ve canlı yayında, binlerce kişinin aynı anda katıldığı bir bilgi yarışması uygulaması. Kullanıcıların 20 dakika boyunca baktıkları bir başka ekran bulmak neredeyse imkansız. Bu, reklam verenler için de çok yaratıcı fikirler ortaya çıkarma fırsatı verecek.

145 BİN KİŞİ YARIŞTI
Hergün aynı saatlerde sadece iki kere yapılan canlı yayında Müge Boz ve Merve Toy’un sunuculuğu ile yarışmacılar, 10 saniye içinde soruları cevaplıyorlar. Tüm sorulara doğru cevap verenler o yarışma için önceden bildirilen ödülü eşit şekilde paylaşıyor. Hadi’yi bugüne kadar yaklaşık 1 milyon kişi indirdi.
Hadi reklam tanıtımı olmadan günlük ortalama 20 bin yeni üye edinen, Türkiye’nin kendi kategorisinde haftalardır en popüler, genelde de instagram, whatsapp gibi uygulamalarla yarışan tek Türk uygulamasıdır. Bizim için en önemli başarı ölçüm kriteri bir yarışmayı aynı anda oynayan yarışmacı sayısıdır. En son 145 bin kişi ile yarıştık.

YILBAŞINDA 1 MİLYON YARIŞMACI
En büyük hedefimiz kullanıcılarımızın mutlu olması, eğlenmesi, kazanması ve hatasız bir yarışma deneyimi yaşaması. Yılbaşı gecesi Türkiye’de 1 milyona yakın katılımcı ile yarışmayı hedefliyoruz, ödülümüz de ona göre olacak. Yine yıl sonuna kadar iki farklı ülkede daha kendi dillerinde “Hadi” oynayan akıllı telefon kullanıcıları göreceğiz. Mobil, canlı, interaktif ve sosyal. Bu basit bir oyun değil cep telefonun ikinci ekrandan birinci ekrana dönüşmesinin başlangıcı olacak. Oluşturduğumuz platform üzerinden farklı interaktif içerikler de sunacağız.

KEREM KALKANCI PROTRANSLATE GENEL MÜDÜRÜ
“1 MİLYARLIK NÜFUSA TERCÜME HİZMETİ SUNUYORUZ”
ALTI DİLDE HİZMET VERİYORUZ
Protranslate mobil uygulaması, Türkiye’deki ilk profesyonel tercüme hizmeti uygulaması olarak Google Play’de yerini aldı. Uygulamamız Türkçe, İngilizce, Arapça, Farsça, İspanyolca ve Fransızca olmak üzere altı dilde hizmet veriyor. Uygulamamızla dünyada 1 milyardan fazla nüfusa kendi dilinde profesyonel tercüme hizmeti alma deneyimi sunma fırsatı yakalıyoruz.

TERCÜME SEKTÖRÜNDE YENİ
ÇAĞ Uygulamamız, tercüme hizmeti sektöründe Türkiye’de mobil olarak yeni bir çağ başlattı. E-mail ilişiğinde gelen belgeleriniz, kopyala-yapıştır şeklinde başka bir dosyadan çevirtmek istediğiniz bölümler veya pek çoğumuz için scanner’ların yerini alan akıllı telefonların kaliteli kameraları sayesinde fotoğrafını çektiğiniz belgeleriniz için de size profesyonel tercüme hizmetini kolay bir şekilde satın alma imkanı tanıyoruz.

DİZAYN, MARKA BAĞLILIĞININ ÖNÜNDE
Kullanıcıların büyük bir çoğunluğu mobil uygulamaların iyi bir dizayna sahip olmasına önem veriyor. Yapılan araştırmalarda dizaynın marka bağlılığının önüne geçtiği saptanmış durumda. Kullanıcılar için mobil uygulamada basit bir kullanım olması da büyük önem taşıyor. Mobil uygulamaya sahip olan işletmeler, teknolojiyi takip eden şirket profiline sahip oldukları için müşterileri açısından büyük bir avantaj elde ediyor. Firmalara müşterilerle bire bir iletişim imkanı tanıyan mobil uygulamalar, marka imajı oluşturmada da çok büyük önem taşıyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap