Yazılımda umut kurumsal pazarda

Yazılımda umut kurumsal pazarda

Türkiye’de yazılım pazarının büyüklüğü 6,8 milyar dolar civarında bulunuyor. Bu pazarın yüzde 70’e yakını ise kurumsa pazardan oluşuyor. Özellikle kurumsal kaynak yazılımları pazarı tarafında Türkiye’de büyüme beklentisi yüksek. Sektörde gelecek dönemde iş zekası çözümlerinin öne çıkması bekleniyor.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Bilişim sektörü geçen yılı 78 milyar TL’lik büyüklükle kapattı. Bu yıl da benzer bir büyüme trendi içinde olması bekleniyor. Pazardaki yazılım ve hizmet alanlarındaki büyümenin itici güç olması beklentiler arasında yer alıyor. Bu durum hem global pazarda hem de Türkiye’de benzer.

Gartner’ın çalışmaları ile Girişimci Bilgi Sistemi verileri ve Kalkınma Bakanlığı tarafından hazırlanan 2014-2018 Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eylem Planı Taslağı’na bakıldığında, dünyada yazılım, donanım ve iletişimi içeren bilgi ve iletişim teknolojileri pazarının 3,65 trilyon dolar olduğu görülüyor.

Buna göre dünyadaki yazılım pazarının 420 milyar dolar, kurumsal yazılım pazarının 80 milyar dolar, ERP (kurumsal kaynak planlama) pazarının ise 26 milyar dolar civarında olduğu ifade ediliyor.

BÜYÜME BEKLENTİSİ YÜKSEK
Türkiye’de yazılım pazarı 6,8 milyar dolar civarında bulunuyor. Pazarın yüzde 70’e yakını ise kurumsal pazardan oluşuyor. Özellikle kurumsal kaynak yazılımları pazarı tarafında Türkiye’de büyüme beklentisi yüksek. Kurumsal uygulama yazılımları pazarı, kurumsal kaynak yönetimi (ERM), müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), tedarik zinciri yönetimi (SCM), operasyon ve üretim uygulamaları ve iş analitiği (BA) çözümlerini kapsıyor.

BT PROJELERİ FIRSAT
IDC, yayınladığı “Türkiye Kurumsal Uygulama Yazılımları Pazarı 2014-2018 Tahmini” başlıklı raporunda, pazarın 2018 yılında toplam 238,5 milyon dolarlık bir değere ulaşacağını öngörüyor.

Raporda, üretim, perakende ve toptan dikey sektörlerinin bu süre zarfında en büyük harcama kalemine sahip olacağı ortaya konuluyor. Burada BT modernizasyon girişimleri ve sıfırdan yapılacak BT altyapı projeleri, önümüzdeki dönemde Türkiye kurumsal uygulama yazılımları pazarının en önemli lokomotifleri olmaya devam edecek.

IDC’ye göre, kamu, sağlık, eğitim, enerji, finans ve üretim gibi sektörler devletin dönüşümsel girişim ve stratejik planlarında önemli bir yer tutuyor. Bu sektörler farklı zamanlarda fonksiyonel pazarlarda kurumsal uygulama yazılımları harcaması yaratabilecek potansiyele sahip.

KURUMSALDA ERP ÖNDE
IDC raporunda, Türkiye’de sistem altyapı yazılımları, uygulama yazılım geliştirme ve ERP, CRM, BI gibi iş uygulamalarının yer aldığı kurumsal iş uygulamaları pazarının toplam büyüklüğünü 689 milyon dolar olarak açıklıyor.

Network ve işletim sistemi gibi yazılımlardan oluşan sistem altyapı yazılımları pazarının 290 milyon dolar; home-made yazılımlar, yazılım platformları ve özel uygulamaların yer aldığı uygulama yazılım geliştirme pazarının 172 milyon dolar; kurumsal iş uygulamaları pazarının ise 227 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip olduğu belirtiliyor.

Kurumsal iş uygulamaları pazarının 131 milyon dolar ile ERP, 46 milyon dolar ile CRM-Müşteri ilişkileri yönetimi, 24 milyon dolar ile iş zeka-sı-BI, 18 milyon dolar ile tedarik zinciri yönetimi ve 17 milyon dolar ile diğer iş yazılımları arasında bölüşüldüğü görülüyor.

IDC’nin hazırladığı raporda kurumsal yazılım pazarının 2014 yılından itibaren beş yıl boyunca yıllık yüzde 9,3’lük bir bileşik büyüme oranı ile büyüyeceği belirtiliyor. Raporda pazarın 2015 yılında 258,28 milyon dolarlık bir değere ulaşacağı, üretim, perakende ve toptancılığın bu alandaki en büyük harcama kalemine sahip olacağı vurgulanıyor.

POTANSİYEL NEREDE?
Uzmanlara göre, kamu, sağlık, eğitim, enerji, finans ve üretim gibi sektörler devletin dönüşümsel girişim ve stratejik planlarında önemli bir yer tutuyor. Bu sektörler farklı zamanlarda fonksiyonel pazarlarda kurumsal uygulama yazılımları harcaması yaratabilecek potansiyele sahip.

Önümüzdeki dönemde, bu sektörlerde yer alan kurumlar özellikle ERP (insan sermayesi yönetimi, finansal uygulamalar ve satın alma uygulamaları) ve CRM (pazarlama, iletişim merkezi ve müşteri hizmetleri uygulamaları) alanlarında talep artışı gösterecek.

Düzenleyici faktörler de kurumsal uygulama yazılımları harcamalarının artışında önemli bir etken olmaya devam edecek. IDC, yaptığı araştırmalarla Türk Ticaret Kanunu’nun, mevcut kurumsal uygulama yazılımlarının kurumlara özel hale getirilmesinden ek modüllerin hayata geçirilmesine kadar kurumsal uygulama yazılımları yatırımlarını canlandıracağının altını çizmişti. Önümüzdeki yıllarda da beklentilere göre regülasyonların tetiklediği bu yatırımlar devam edecek.

YATIRIMLAR ARTACAK
ERP, birçok şirket için ilk giriş noktası oldu. Operasyonlarını ve finansal taraflarını kontrol altına aldıktan sonra bu şirketler artık müşteri ilişkilerini nasıl iyileştirebilirler, müşterilerin ihtiyaçlarını ürünlerle nasıl daha iyi bir araya getirebilirler diye düşünmeye başladı.

Sayfa: 1 2 3 4



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap