Dönüşümün anahtarı

Dönüşümün anahtarı

tyesılKurtuluş Savaşı’nı en iyi anlatan kitapların başında rahmetli Turgut Özakman’ın ‘Şu Çılgın Türkler’ adlı eseri gelir. Özakman, Türk, İngiliz, Yunan, Rus, Alman ve Fransız kaynaklarından yararlanarak Kurtuluş Savaşı’nda nasıl bir mucize yaratıldığını anlatır.

TALAT YEŞİLOĞLU
tyesil@ekonomist.com.tr

Mucize, Sakarya Nehri’nin doğusuna çekilen Milli Ordu’nun silahlı mevcudu 30 bin asker iken, bir o kadar da kaçağın olması değildir! Kadınların cephe gerisinde büyük rol oynamasıdır. İstanbul’dan İnebolu’ya kaçırılan silah ve cephaneyi Ankara’ya ulaştırma görevini binlerce kadın, kağnılarıyla bir hafta 10 gün süren yolculuklarla üstlenir. Üzerinden 90 yıl geçtiği halde, kadınların sosyal ve iş yaşamında yeteri kadar rol oynamamasını konuşuyor, tartışıyoruz.

Dolar milyarderi, yüksek değerde şirket satışlarıyla ‘dünyanın en iyi satıcısı’ unvanına sahip ama onu en çok mutlu eden, eşiyle birlikte Anadolu’nun yoksul köy, kasaba ve ilçelerindeki kadınların emeklerinin değerlendirilmesine yönelik çalışmaları ve kız öğrencilerin eğitimlerine devam etmeleri için yaptırdığı yurtlardır. Fiba Holding’in patronu Hüsnü Özyeğin’den bahsediyorum. Bir sohbetinde “Yurtlarımızda kalan kız öğrencilerin yüzde 52’si ilköğretimden sonra liseye devam ediyor. Böylece çocuk yaşta evlenmek yerine eğitim almalarına yol açmış oluyoruz. Bu da bizi çok memnun ediyor” diyordu.

Naçizane olarak Ekonomist’in de katkısından bahsetmeden geçmek istemiyorum. Türkiye’de ‘kadın girişimciliği’ üzerine ciddi katkıları olan bir yayın organıyız. Önce ‘Yılın İş İnsanları’ anketinde ‘Yılın Girişimcisi’ kategorisini ‘Kadın’ ve ‘Erkek’ olarak ayırdık. Ardından Garanti Bankası’yla birlikte ‘Yılın Kadın Girişimcisi’ yarışmasını düzenlemeye başladık. Türkiye’de kadın girişimciliğine dikkat çekmek, kendi çaplarında başarı öyküleri yazan kadınların sesini duyurmak istedik.

Bu fikrimizi, konuya en yakın duran Garanti Bankası’na sunduk, onlar da heyecanımızı paylaştılar. KAGİDER’in de desteğiyle bu yarışmada bugüne kadar 30 bin kadar girişimciye dokunmuş olduk. Kabaca Türkiye’deki kadın girişimcilerin yüzde 30’una ulaşmış olduk. Bugün Kadın Girişimci Yarışması’nda 10’uncu yılımıza giriyoruz. Kadın girişimcilere yönelik bu yarışmayla ciddi bir katkı yaptığımıza inanıyorum. Bu katkıyı büyütmek için çalışmaya devam edeceğimizden emin olabilirsiniz.

Fatoş, kapak haberinde kadınlara yönelik, girişimcilik kadar sosyal projelere de yer verdi. Şirketlerle, kadınlarla konuştu. Zengin, sosyal ve ekonomik gelişime katkı sağlayan bir içerik oluştu. Yabancı büyük bankaların araştırma raporlarında yer alan ve burada birkaç kez yer verdiğim ifadeyi tekrarlamak istiyorum. O da şu: “Kadınlarınızı, özellikle kırsal kesimdeki genç kızlarınızı iyi eğitir, iş ve sosyal yaşamın bir parçası haline getirirseniz, Türkiye yıldız ülkelerden biri haline gelir.”

Bu ifadeye, görüşe itirazı olan var mı?

İyi bir hafta dileklerimle…



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap