Opet’ten yurtdışına ikinci sefer hazırlığı

Opet’ten yurtdışına ikinci sefer hazırlığı

Opet, ikinci yurtdışı seferine çıkmak istiyor. Bu kez ilkinden farklı bir strateji izleyecek gibi. 10 yıl önce Bulgaristan’da akaryakıt istasyonu açan Opet, kârsızlık gerekçesiyle burada ilerleyememiş ve geri çekilmişti.

MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr

Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Henüz somut bir adımımız yok, düşünce aşamasındayız. Ancak uygun bir zemin bulduğumuzda yurtdışında satın almalara gidebiliriz” diyor.

Opet, Türkiye akaryakıt sektöründe yoluna en büyük yerli olarak devam ediyor. Öztürkler Şirketler Grubu ile Koç Holding ortaklığındaki Opet’in bin 21, kardeş markası Sunpet’in de 450 markası bulunuyor. 2002’de gerçekleşen Koç Holding ortaklığının yarattığı sinerjinin yanı sıra imaja ve müşteri bağlılığına yönelik kampanyalarla sektöründe ilk ikiye giren Opet, havacılık yakıtı gibi farklı kulvarlarda da iddialı adımlar attı. Yüzde 17,7’lik pay ile girilen 2016’da hedef bu oranı yüzde 18’e çıkarmak. Bu yıl 55 yeni istasyon açılması planlanıyor.

YURTDIŞI PLANLARI
Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, İspanya Barcelona’dan yurtdışına dönük açılım konusunda da hedeflerini açıkladı. Barcelona Futbol Kulü-bü’nün Türk yıldızı Arda Turan ile gerçekleştirilen reklam kampanyasının tanıtım toplantısında konuşan Ağca, ayrıntı vermemekle birlikte yurtdışında yatırım yapabileceklerini dile getirdi. Ağca, Ekonomist’e yaptığı açıklamada “Henüz somut bir adımımız yok, düşünce aşamasında diyebiliriz. Ancak uygun bir zemin bulduğumuzda yurtdışında satın almalara gidebiliriz” dedi.

Cüneyt Ağca, “OPET olarak bizim de Arda Turan gibi yurtdışına açılma planlarımız var. Yakın zamanda kaybettiğimiz Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Mustafa V. Koç’un bu vizyon doğrultusunda tüm Koç Topluluğu markaları için böyle bir arzusu vardı. Şu anda Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı olan Sayın Ömer M. Koç ile birlikte önümüzdeki dönemde yeni başarılar için çalışacağız, bu hedefte bir değişiklik yok. Yurtdışına açılırsak bunu da en iyi şekilde yapmak isteriz” diyor.

Aslında Opet, yurtdışı deneyimini daha önce yaşamış bir şirket. 2004’te Aygaz ile işbirliğine giderek Avrupa’daki ilk akaryakıt yatırımını Bulgaristan Sofya’da görkemli bir törenle faaliyete geçirdi. Hedef beş yıl içinde yalnız Bulgaristan’da 60 ile 100 yeni istasyon kurmak olarak konulmuştu. Ancak kârsızlık sorunu gerekçesiyle bu yatırımın devamı gelmedi ve Opet tüm gücünü iç pazara yöneltti.

ORGANİK BÜYÜME SÜRECEK
Geçen yıl sektörde yaşanan hareketliliğin büyüme hedeflerini etkilemediğini belirten Cüneyt Ağca, 2016 yılı için organik olarak büyümeye devam edeceklerini söylüyor.

Cüneyt Ağca, sektörün hareketlilik yaşadığı beş yıllık sözleşme yenileme süreci sonunda hem bayi sayılarını hem de satış hacimlerini artırdıklarını ifade ediyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap