Liderler Türkiye’nin dijitalleşmesini konuştu

Liderler Türkiye’nin dijitalleşmesini konuştu

Yeni dönemin ilk CEO Club toplantısı ‘Dijital Ajanda’da, Türkiye’de dijitalleşmenin potansiyeli ve geleceğine ilişkin öngörüler paylaşıldı. Iş dünyasının temsilcileri, hem kendi sektörlerindeki hem de şirket bazında yaptıkları dijital dönüşümü anlattı. Farklı sektör temsilcilerini buluşturan üç farklı oturumda, dijital dönüşüm ajandaları anlatıldı.

ÖZLEM BAY YILMAZ                        GÖZDE YENİOVA
obay@ekonomist.com.tr                  gyeniova@ekonomist.com.tr

Capital ve Ekonomist dergilerinin öncülüğünde, Vodafone Türkiye’nin ana sponsorluğunda düzenlenen, CEO Club toplantısı geçen hafta gerçekleşti. Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin üst düzey yöneticilerini bir araya getiren CEO Club ‘Dijital Ajanda’ toplantısı, Metal Yapı Konut etkinlik sponsorluğunda ve KoçSistem co-sponsorluğunda Shangri La Bosphorus Hotel’de yapıldı.

Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş, Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Şahin ve Metal Yapı Konut Genel Müdürü Akın Karali’nin açılış konuşmalarıyla başlayan etkinlikte, “Liderlerin Dönüşüm Ajandası” başlıklı CEO Paneli düzenlendi.

FUAT ERBİL
GARANTİ BANKASI CEO’SU
‘’Dijital teknolojiler bankacılık sektörü açısından ‘olmazsa olmaz’ bir hale geldi. Türkiye bankacılık sektörü, dijitalleşme anlamında dünyadaki en iyi örnek. Dijitalleşme, bankacılıkta müşteri deneyimini kökten değiştirdi. Son yıllarda Türkiye’de mobil bankacılık hizmetlerini kullanmayan neredeyse kimse kalmadı. Bu durum bankalar açısında da bazı zorluklar getiriyor. Ama ben işin pozitif tarafından bakıyorum, sektöre rekabet getirdiğini düşünüyorum. Dijital teknolojiler bankaların tüketiciye sunduğu deneyimi inanılmaz geliştirdi. Şu an en önemli konu, banka olarak müşterimin datasına nasıl sahip olup, işlem yapabilirim.’’

DERYA MATRAŞ
FACEBOOK TÜRKİYE CEO’SU
“Günümüzde şirketler ayakta durabilmek için risk almak ve organizasyon yapılarını mobil iletişime göre ayarlamak zorunda. Şu anda elimizdeki datayı yapay zeka algoritmalarını kullanarak yorumlayabiliyor ve gelecek dönemin trendlerini görebiliyoruz. Yakın gelecekte görsel iletişim daha önemli hale gelecek. Birkaç yıl önce paylaşımlar daha çok yazılıyken, artık giderek daha fazla görsel malzeme paylaşılıyor. Odaklandığımız üç alan var. Bunlardan ilki, internet bağlantısı olmayan 5 milyar insana internet bağlantısı sağlamak. İkincisi yapay zeka. Üçüncüsü ise hedef kitleyi içine çekecek teknolojileri sunmak.’’

DAEHYUN KİM
SAMSUNG TÜRKİYE BAŞKANI
‘’Son beş yılda sıçrama yaratan dijitalleşme, gündelik yaşamın bir parçası haline geldi. Samsung markasının ortaya çıktığı Güney Kore, hiçbir doğal kaynağı olmamasına rağmen dijitalleşme ve eğitim ile zenginliğe kavuştu. Küçük bir ülke olarak öne çıkmak için diğerlerinden farklı bir şey yapmalıydık. Biz de insan kaynağına ve eğitime odaklandık. Eğitim ve teknolojiyi birleştirebilirseniz her şeyi başarabilirsiniz. Dijital teknoloji artık çok hızlı bir şekilde yaşam şeklinize uyum sağlıyor. Eğer insanların değişim hızını yakalayamazsak, var olamayız. Samsung olarak dijital dönüşüme öncelikli olarak perakende alanında duyarlıyız.”

HANZADE DOĞAN BOYNER
DOĞAN ONLİNE VE HEPSİBURADA.COM YÖNETİM KURULU BAŞKANI
‘’E ticaret yılda ortalama yüzde 30 büyüyor. Son dört yıla baktığımızda üç katından fazla bir büyüme gösterdi. Ancak hala toplam perakende sektörünün yüzde 3’ü civarında.

Biz bu oranın önümüzdeki 10 yıl içinde yüzde 11’lere çıkacağını bekliyoruz. Beş yıllık hedeflerde de sektörün yüzde 7’sinin dijital kanallardan geleceğini tahmin ediyoruz.

E-ticaret deyince biz Hepsiburada.com’u bir internet sitesi olarak görmüyoruz, dijital dönüşümün bir platformu olarak görüyoruz.

Şirketler için ‘dijital kültür’ giderek daha fazla önem kazandı. Bir şirketin aşamadığı bir problem varsa, dönün bakın problem o şirketin ruhundadır. Şirketin ruhu yeniliklere açık değilse, ruhu yaratıcı değilse başarı sağlayamazsınız. Artık dünyada ‘dijital nesil’ adı verilen ve internet dünyasına doğan bir nesil var. Bizim müşterilerimiz doğuştan dijital nesil olacak, bunu görmek lazım. Şirket kültürümüzü yeniden inşa ederken bu nesli anlamamız gerekiyor.

Artık çevik olmayan, esnek olmayan, risk alma kabiliyeti olmayan, girişimci ruhu olmayan şirketin tutunma şansı yok. Bu dönemde risk almamak aldığınız en büyük risk olabilir. Şirket olarak geçen yılı yüzde 94 büyüme ile kapattık, bu yıl ise yüzde 50’nin üzerinde büyüme hedefliyoruz. Bu yıl AR-GE merkezi kurduk ve bazı teknolojileri ürün haline getirmek için çalıştık. Müşteriye önce hangi ürünü göstereceğimize ilişkin algoritmalar üzerine çalışıyoruz.”

CEM BOYNER
BOYNER GRUP CEO’SU
‘’Klasik perakendeciliğin sonuna geldik. Müşteri ile dijital olmayan ortamda olmayan bir perakendecinin gelecekte yeri çok yok gibi. Sektörde çok büyük bir dönüşüm var. Perakendecinin de kendini bu muazzam dönüşümden geçirmesi gerekiyor. Müşteriler artık mağazada çok az zaman geçiriyor. Siz perakende işinizi mağaza dışına taşımak zorundasınız. Biz perakendeyi offline ya da online diye ayırmıyoruz. Artık all-line diye bakıyoruz.

Şu anda siparişlerimizin yüzde 70’i online’dan geliyor. Şu anda tüm grup ciromuzun yüzde 15’i internetten geliyor. 2021’de bu oran yüzde 40’ı bulacak. Yurtdışına göç nedeniyle üzülüyorum. Yurtdışındaki devlere çok genç arkadaş kaybediyoruz. Bu Türkiye’nin dijitalleşmesinin önünde bizi yavaşlatacak en önemli faktör. Bunu yakın zamanda çok daha fazla hissedeceğiz.”

ONUR ERBAY
HOPİ CEO’SU
“Son 30-40 yılda tüketicilerin temel ihtiyaçları çok değişmedi. Ama ihtiyaçları sağlayanlarla bunu sağlama teknolojileri değişti. Oluşan yeni kanallarda kişiselleştirilmiş deneyimler öne çıktı. HOPİ olarak bugün itibariyle 110 marka ile 5,1 milyon müşteriye ulaştık. 5 milyar TL’lik ticarete aracılık ettik.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap