2015’te büyüdü, 2016’da Nişantaşılı olacak

2015’te büyüdü, 2016’da Nişantaşılı olacak
Fatoş Bozkuş

Fatoş Bozkuş

2015 yılı reklam sektörü için pek parlak geçmedi ama Concept için iyi bir yıl oldu. Katıldığı ulusal ve uluslararası yarışmalardan 68 ödülle dönen ajans, 2016’da da büyümesini sürdürmeyi planlıyor. Ajansın 2016 ajandasında ilk sırada ise Nişantaşı’nda yeni bir ofise taşınmak var.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

2014 yılında Vestel, Bimeks, A101, Gratis, Bolulu Hasan Usta gibi müşterileri bünyesine katan Concept, 2015’i yüzde 50’ye yakın ciro artışıyla kapatmaya hazırlanıyor. Sektör için zorlu geçen bir yılın kendileri için oldukça parlak geçtiğini anlatan Concept Ajans Başkanı Volkan İkiler, 2015’te 2014 yılında aldıkları müşterilerle bu büyümeyi yakaladıklarını ifade ediyor. İkiler, 2015’te bilinçli bir şekilde yeni müşteri almadıklarını da sözlerine ekliyor. Yıl içinde Cannes’dan Golden Drum’a, Kristal Elma’dan Effie’ye katıldıkları tüm yarışmalardan ödüllerle döndüklerini hatırlatan İkiler, 2015’te toplam 68 ödül aldıklarının altını çiziyor. 50 kişilik bir ekipleri olduğunu söyleyen Volkan İkiler, çalışanların eğitimi konusunda da önemli adımlar attıklarını anlatıyor. Ajansta çalışan 18 kişilik bir ekip yıl içinde dört ay süren yöneticilik ve verimli çalışma eğitimleri aldı.

Volkan İkiler

Volkan İkiler

2015’in dördüncü çeyreğinde pek çok müşterilerinin yeni kampanyalarının mecraya çıktığına değinen Volkan İkiler, 2016’da da bu kampanyaların devamının geleceğini belirtiyor. İkiler, “Sektör ocak ayını genellikle rahat geçirir. Ancak 2015 yılında ertelenen işlerin bu yıl ocak ve şubat aylarına yansımasını bekliyorum” diye konuşuyor. 15 gün süre verilen konkur süreçlerinde var olmak istemediklerini her fırsatta tekrarlayan Volkan İkiler, “Derinleşmeden başarının geleceğine inanmıyoruz” diyor. Volkan İkiler, Concept olarak 2016’nın ilk günlerinde ofis değiştirmeye hazırlandıklarından da bahsediyor. Şirket, Beşiktaş’tan Nişantaşı’na taşınmaya hazırlanıyor. Ajans çalışanları, 2016’da çalışmalarına Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun yaşadığı binada devam edecek.

Haşmet Suiçmez

Haşmet Suiçmez

Türkiye’nin ilk Expo’sunda hazırlıklar ne durumda?
Antalya 2016’da Türkiye’nin ilk EXPO’suna ev sahipliği yapacak. Ancak bu dünyanın en eski organizasyonlarından biri olan ve 1851’den bu yana düzenlenenWorld EXPO değil. Dünya düzeyinde ülkelerin bahçe kültürlerinin, süs ve bahçe bitkileri üretimindeki gelişmişlik seviyelerinin paylaşıldığı Botanik EXPO. 23 Nisan 2016’da açılacak ve altı ay açık kalacak organizasyon için çalışmalar son hızla devam ediyor.

1,6milyar TL’yemal olacak hazırlıklar sonrasında inşa edilen yapıların kalıcı olması hedefleniyor. Aynen 1851’de yapılan Londra Expo’dan kalan Crystal Palas ya da Paris’te 1889’da yapılan Expo’dan kalan Eyfel Kulesi gibi. 110 kişinin çalıştığı bu organizasyon için 112 hektarlık alanda kongremerkezinden tarımve biyoçeşitlilikmüzesine, tema parkurundan restoranlara kadar pek çok yapının inşası bitmek üzere.

Alanda çalışmalar sürerken katılımiçin ülkelerle de görüşmeler devamediyor. Bugüne kadar 43 ülke resmi olarak katılacağını bildirdi. 60 dolayındaki ülke ile de görüşmeler sürüyor. Geçen hafta bir araya geldiğimiz EXPO Genel Sekreteri Haşmet Su içmez, altı ayda 8milyon ziyaretçi beklenen EXPO’dan 100milyon Euro’luk bir gelir beklediklerinin altını çiziyor.

Ramazan Kaya

Ramazan Kaya

Marka saatler de akıllanıyor
Dünyada bugün yaklaşık 15 milyar cihaz internete bağlı. 2020 yılında bu sayının 50 milyara ulaşması bekleniyor. Kuşkusuz, bu sayının artmasında giyilebilir teknolojilerin hayatımıza sokacağı cihazların payı büyük olacak. 10 yıl sonra giyilebilir teknoloji pazarının dünyada 70 milyar dolara ulaşacağı yönünde tahminler var. Zaten hayatımızda var olan pek çok cihaz akıllanıyor. Örneğin saatlerimiz. Apple ve Samsung gibi teknoloji şirketlerinin çıkardığı akıllı saatlerden sonra şimdi saat markaları da moda ve trendlerden ödün vermeden akıllanıyor. Amerikalı yazılım şirketi Martian ile anlaşan Guess, ilk akıllı saati çıkaran markalardan biri oldu. Geçen hafta tüm dünyada saatlerini satışa sunan Guess’in Türkiye’deki ana distribütörü olan Saat & Saat’in Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, Türkiye’de talebin çok yüksek olduğunu ancak ayda 250 saatin mağazalarda satışa sunulacağını anlatıyor. Bu saatin tanıtımı için iletişim faaliyetlerine hız vereceklerini dile getiren Kaya, tüm mecraları kullanacakları bir kampanyaya başlayacakları bilgisini veriyor. Saat & Saat’te satılan ilk akıllı saat şu anda Guess. Ancak yakın zamanda TAG Heuer markasının akıllı saatlerinin de piyasaya sunulacağı bilgisini verelim.

Gonca Karakaş

Gonca Karakaş

TÜHİD BAŞKANI’NIN 2016 AJANDASI
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin (TÜHİD) son yıllarda dikkati çeken çalışmaları var. İletişim sektörünü daha etkin değerlendirmek amacıyla kurulan çalışma komiteleri bunlardan biri. Üye profilini genişletmek için 30 yaş altı gençlerden girişi aidatı almayan ve dijital mecralarda iş yapan profesyonelleri de üye olarak kabul eden dernek, 2014’ten bu yana Anadolu’nun farklı şehirlerine giderek iş dünyasıyla buluşuyor. Yeni platformu Genç TÜHİD’in Türkiye’de yayınlaşması amacıyla çalışmalarını sürdüren dernek yönetimi, Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi ile ilk pilot çalışmasını tamamladı. Bu çalışmanınTürkiye’deki diğer iletişim fakülteleri ile de hayata geçeceğini söyleyen TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Karakaş, 2016’ya ilişkin ajandasıyla ilgili diğer ayrıntıları şu sözlerle anlatıyor: “2016 Mayıs ayında yapılacak Altın Pusula’da uluslararası başvuruları da alacağız. 5 yıldan sonra tüm dünyadan başvuru alan bir yarışma olsun istiyoruz. Bir konferans yapacağız ve sektörümüzün önemli bir ismi yurtdışından konuşmacı olarak gelecek Üniversite işbirliklerinide sürdürmeyi planlıyoruz”.

2015-te-buyudu-2016-da-nisantasili-olacak-7



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap