FC Barcelona’nın etkisi satışlara yansıdı

FC Barcelona’nın etkisi satışlara yansıdı

Fatoş Bozkuş

Lassa, sağlamlık ve dayanıklılık algısını Lassa 2.0 ile yeniden yaratıyor. Yeni stratejide lastik artık sadece kahramanın yanında yürüyen pasif bir yol arkadaşı değil.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Barcelona sponsorluğunun ardından çekilen ilk reklam filminde bunun da altı çizildi. ilk global reklam kampanyasından alınan ilk sonuçlar ise memnuniyet verici oldu.
FC Barcelona, dünyada 1 milyardan fazla kişiye erişimi olan bir kulüp.

Geçen yıl Brisa, Lassa markasıyla futbol kulübünün lastik sponsoru oldu, tüm salon takımlarının da isim ve forma sponsorluğunu üstlendi, Ardından ise Barcelona Futbol Kulübü’ndeki gururumuz Arda Turan ile iki yıllık bir sponsorluk anlaşması yapıldı.

Bu anlaşmaların ardından herkes Lassa’nın yeni iletişim kampanyasının nasıl olacağını konuşmaya başladı, İlk film Arda Turan sponsorluğuyla ilgili oldu ve ‘Sen bizim Ardamızsın’ filmini izledik. Ardından ise Barcelona ile dört yıl sürecek bu anlaşma kapsamında yapılan ilk reklam filmi mecralarda yerini aldı, Bu film sadece Türkiye’de değil, Eurosport ile yapılan anlaşma kapsamında pek çok ülkede gösterilmeye başladı.

Geçen hafta Lassa’nın yeni pazarlama iletişimi stratejisini konuşmak üzere Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Levent Akpulat ile bir araya geldik.

Akpulat, Lassa’nın 2016 yılındaki kampanyayla sadeceyol arkadaşı değil, sağlamlığıyla Barcelona’nın başarısında rol oynayan bir takım arkadaşı gibi konumlandırıldığını söylüyor. Levent Akpulat, tarafların değerlerinin altının çizilmeye çalışıldığını belirtiyor.

Lassa’nın sponsorluk süresince iki reklam çekme hakkı var. Levent Akpulat, ilk reklam filmi için oyuncuların 15 dakika ayırabildiğini belirtiyor. Ancak çok verimli sonuçlar alındığını ve çekilen görüntülerle yeni kısa filmlerin de gösterilmeye başlanacağı bilgisini veriyor.

İLK GLOBAL KAMPANYA
Bu reklam filmi Lassa’nın tarihindeki ilk global kampanyası. Levent Akpulat, film henüz yeni olmasına rağmen gelen sonuçların çok iyi olduğunu belirtiyor.

İspanya pazarının kendileri için zor bir pazar olduğunu söyleyen Akpulat, sponsorluk sonrasında İspanya’daki satışlarının ciddi bir artış kaydettiğini dile getiriyor.

Peki şirket 2016 yılı sonuna kadar nasıl bir iletişim planı ile hareket edecek? Filmin kısa versiyonları frekans arttırılarak izleyiciyle buluşurken, diğer taraftan Arda Turan’lı reklam filmi ile yıla devam edilmesi planlanıyor, Levent Akpulat, Arda ile farklı projeler yapacakları bilgisini de veriyor.

Akpulat, bu sponsorluklar dahilinde pek çok hakları olduğunu, bunları da zaman içinde kullanacaklarını söylüyor. Özellikle Camp Nou’da maç yapma hakkı ve locada maç izlemek, hem çalışanları hem bayileri hem de müşterileri etkileyen unsurlar olacak.

SEKTÖRDEN 3 HABER
1. Ulusal ve uluslararası birçok markanın dijital iletişim çalışmalarını yürüten yeni nesil ajans Krombera, müşteri portföyüne ev geliştirme perakendeciliği kuruluşu Koçtaş’ı da ekledi.
2. Reklam ajansı Titrifikir, müşterileri arasına bir AVM’yi kattı. Ajans, Akmerkez ile anlaştı.
3. Mondelez’in sakız markalarından First, dijital iletişimle ilgili kreatif çalışmalarını yürütmek üzere SesliHarfler’i seçti.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap