Gittigidiyor’da 2017’de neler olacak?

Gittigidiyor’da 2017’de neler olacak?

eBay dünyasında Gittigidiyor’un büyümesiyle dikkat çektiğini belirten Gittigidiyor Pazarlama Müdürü Feyza Dereli Fedar, 2017 yılında şirket yönetiminin ajandasında iki önemli konu olduğunu söylüyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Bunlardan biri Türk satıcıları eBay’e açmak, diğeri ise eBay envanterine Gittigidiyor üzerinden erişim fırsatı sunmak. Ayrıca şirket yıl içinde ilk fiziksel mağazasını açmaya hazırlanıyor.

2001 yılında kurulan ve 2011 yılında hisselerinin yüzde 93’ü eBay tarafından satın alınan online alışveriş sitesi Gittigidiyor, geçen yıl kalan hisseleri de satın almasıyla tamamen eBay’in oldu.

2016’yı bu gelişmenin yanında yüzde 30’luk büyüme ile kapatan Gittigidiyor’un yöneticilerinin 2017 ajandasında iki önemli konu var; eBay’in envanterine Gittigidiyor üzerinden erişim fırsatı sunmak ve satıcıları da eBay’e açmak.

Şirket işbirlikleri ve iletişim anlamında da yıl içinde pek çok çalışmaya imza atmaya hazırlandıklarını söyleyen Gittigidiyor Pazarlama Müdürü Feyza Dereli Fedar ile önceki hafta bir araya gelip tüm bu planları konuşma fırsatımız oldu.

MAĞAZA AÇABİLİRSİNİZ
Son yıllarda kullanıcı deneyimini iyileştirmeye odaklandıklarını belirten Fedar, kullanıcılarıyla duygusal bağ yaratmaya yönelik iletişim yapmaya başladıklarını anlatıyor. Farklı şirket işbirliklerine imza attıklarının da altını çizen Fedar, Vodafone’la yaptıkları işbirliğinin bu anlamda ilk olduğunu da sözlerine ekliyor.

Bu işbirliği ile birlikte Vodafone müşterilerinin Gittigidiyor’da mağaza açabileceklerini ifade eden Fedar, bu tarz işbirliklerinin önümüzdeki dönemde daha da artacağının üzerinde duruyor.

Satıcıları yurtdışına açma yönünde Kiğılı ile bir pilot uygulama yapıldığını
hatırlatan Fedar, 2017’nin ikinci çeyreğinden itibaren başka markaların ebay’de mağaza açmasının söz konusu olacağını söylüyor.

PROJELER ÇEŞİTLİLİK ODAKLI
eBay envanterinin Gittigidiyor’da listelenmesi için ise çalışmalar başlatılmış durumda. Tüketiciler, yılın ilk çeyreğinden sonra eBay ürünlerini Gittigidiyor’dan buradaki ödeme sistemlerini kullanarak alabilecek.

Sürenin bu kadar uzamasının en önemli nedeni ise eBay envanteri ile Gittigidiyor’daki 10 milyon ürünün 100 milyona çıkacak olması. Gittigidiyor’da 2017 yılı için konmuş bir başka hedef ise fiziksel bir mağaza açmak. Yer olarak ise Bağdat Caddesi seçilmiş bulunuyor.

Peki iletişim konusunda neler yapılacak?
Feyza Dereli Fedar’dan aldığımız bilgiye göre, 2017’nin ilk çeyreğinde imaj reklamıyla mecralara çıkacak olan şirket, dijitalde ise yıl boyunca müşterileriyle iletişim halinde olacak. 2016 yılında değerlere sahip çıkma adına da bazı projelere imza attıklarını söyleyen Fedar, bu anlamda çeşitliliğe odaklandıklarını belirtiyor. Kadınların istihdamı konusunda farklı çalışmalar yapan şirketin çalışanlarının, iş hayatındaki kadınların yaşadıklarını anlatan bir tiyatro oyununu da sahneye koyduklarını da hatırlatıyor. Çeşitlilik odaklı projelere 2017’de de devam etmeyi planladıklarını belirten Fedar, bu projelere şirket paydaşlarını da dahil etme niyetleri olduğunun altını çiziyor.



İlgili Haberler
2 Yorum
  1. Raşit Altanlar Ocak 12, at 11:37

    Malesef Gittigidiyor 2016 yılında pazar liderliğini en büyük rakibine kaptırdı. Yapılan anketlerden bunu rahatça görebiliyoruz. eBay adımı mantıklı olabilir ancak site tasarımının renklenmesi en azından tasarımın değiştirmesi gerekiyor. Aksi halde rakipleri ile olan mesafe 2017'de daha da açılabilir. Ayrıca reklamları da ön plana çıkarmalı (özellikle google reklamları). Diğer yapılması önemli olan şey de mağaza sahiplerine daha pozitif imkanlar tanınmalı çünkü ürün fiyatları bir çok kategoride piyasa seviyelerinde.

    Reply
  2. Erdal keskin Mayıs 14, at 01:46

    Gitti gidiyor marka imajının arkasına saklanıp binlerce kişiyi mağdur ediyor…Büyüse ne olacak. Nitelikli hırsız. 20.04.2017 tarihinde Gitti Gidiyor Bilgi Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş internet satış sitesinde orijinal ve sıfır ürün sekmesinden ilan edilen ürünü SC32810550 satış kodu ile sipariş verdim. Ürün kutusuz, naylona sarılmış ve akıntılı ve faturasız olarak tarafıma geldi. Durumu Gitti Gidiyor internet sitelerinden elektronik ortamda kayıt altına aldırıp, sorunu bildirdim ve alt satıcının belirttiği kargo şirketi ile belirttiği adrese; gönderdikleri balonlu naylona sarılı olarak İzmir Bostanlı Aras kargo şubesinden derhal iade ettim. Kargo bilgilerini sitenin sistemine girdim. Gitti Gidiyor firması; paramı havuzda bloke ettiğini ve ürün satıcıya ulaştıktan sonra paramın en geç 3 iş gününde tarafıma iade edileceğini yazılı olarak bildirdi. Firma sıfır risk politikaları nedeniyle alt satıcı ürünü iade almasa bile garantör olarak Gitti Gidiyor firmasının paramı hesabıma aktaracaklarını ileterek, firmanın çözüm merkezi de endişe etmemem gerektiğini yazılı ve telefon ile bildirdiler. Fakat o gün bu gündür paramı iade alamıyorum. Gitti Gidiyorun alt Satıcısı: fashionparfumeri (Markamoda kozmetik Telefonu:212-2315343 Satıcı Adresi: Halaskargazi cd. Yılmazlar Pasajı No:153/6 Osmanbey İstanbul) önce kargodan ürünü teslim almayarak, para iademi engelledi. Akabinde sürekli çalıştığı ve iyi müşterisi olduğu’nu “telefon ile aradığım Aras kargo Bomonti şubesinden öğrendim” ürünü teslim alıp gittikten sonra kargo şirketine geri getirip, Parçalanmış parfüm şişesi ile tutanak tutturup, ödemeli olarak dalga geçer gibi tekrar tarafıma kargoladığını bildirmiştir. Oluşan durumu İzmir Bostanlı Aras kargo şube çalışanları da teyit etmiştir. Gitti Gidiyor firmasına bu kötü niyet eziyetini onlarca kez Müşteri hizmetleri ve Çözüm merkezleri üzerinden telefon ve mesaj yolu ile bildirdim. Hep, ilgilendiklerini yardımcı olacaklarını söyleyerek para iademi bu güne kadar neticelendirmemişlerdir. Gittigidiyor garantörlüğüne güvenerek yaptığım bu alışveriş tam bir nitelikli dolandırıcılığa dönüşmüştür. Yanlarında açılmadığı halde sonrasında tutanak tutabilen Aras kargo bomonti şubesi’de bu alt satıcının yardımcısıdır. Gitti Gidiyor firması hem faturasız ticaret yapan kötü niyetli fasionparfumeri (Markamoda kozmetik) gibi bir satıcı ile beni baş başa bırakmıştır. Hem de kendi garantörlüğündeki bir sorunu çözmek konusunda hiçbir çaba göstermemektedir. Kartımdan çekilen 376.-TL’nin nitelikli bir dolandırıcılıkla alınması ve iade edilmemesi konusunda; Gitti Gidiyor Bilgi Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş (Adres: My Office İş Mrkz., Çiğdem Sk., No: 1/14, 34746 Barbaros Mah., Ataşehir, İstanbul Telefon: +90 (216) 687 02 99 Faks:+90 (216) 687 02 98 Kayıtlı Elektronik Posta Adresi:gittigidiyor@hs05.kep.tr) ve Faturasız, orijinal ve sıfır ürün beyanına rağmen niteliksiz ürün ticareti yapan alt satıcı fashionparfumeri ( Markamoda Kozmetik -1711005241341 Merkez Mah. Halaskargazi Cad. Kapı No:153 Şişli/ İstanbul) firmalarından ayrı ayrı şikayetçiyim. İnternet şikayet sitelerini incelediğimde aynı firmanın aynı konuda yüzlerce çözüm üretmediği şikayet tespit ettim. Kamuda hak aramanın zorlukları nedeniyle bu durum bu işi nitelikli dolandırıcılığa dönüştürmüş gözüküyor. Ana satıcı güven telkin eden reklamı olan bir şirket. Alt satıcısı ne olduğu belirsiz faturasız ve niteliksiz ürün satan firmalar. Bütün bu tezgahta çok iyi müşterisi oldukları için bu tezgaha su taşıyan kargo şirketi ile sacayağı tamamlanmış ve çete olmuşlar. Kaçak mal dahi tüketicilere satılmakta olan bu site, hep aynı yöntemle para iadesi yapmıyor. Tüketici mahkemesinde kazananlara dahi para iadesi yapmayan fütursuz bu şirkete dur diyecek bir kurum lazım. Yoksa yüzlerce kişi aynı konuda nasıl mağdur olur?.

    Reply
Yorum yap