Hedef yüzde 30 büyüme

Hedef yüzde 30 büyüme

Fatoş Bozkuş

TAB Gıda Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Seçil Kurdoğlu, 2016’da cirolarını yüzde 30 artırmak için çalışacaklarını söylüyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Kurdoğlu, ürün inovasyonu ve yaratıcı pazarlama çalışmalarını sürdüreceklerini belirtiyor. Bugüne kadar kitle iletişimi yapmayan Usta Döner’i 2016’da mecralarda sıkça göreceğimiz bilgisini de veriyor.

TAB Gıda, Türkiye’de dört uluslararası ve bir ulusal markasına ait bine yakın restoranı ve 18 binden fazla çalışanıyla hızlı servis restoran zincirleri sektörünün önde gelen şirketlerinden biri.

576Türkiye’de Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby’s markalarının temsilcisi olan şirket, yarattığı “Usta Döner” markasının hızlı büyümesiyle de dikkat çekiyor. Çin’de de Burger King’in temsilcisi olan şirketin bu ülkede ise 500 restoranı var.

TAB Gıda Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Seçil Kurdoğlu, 2015’te tüm markalarıyla toplamda Türkiye’de 150’ye yakın şube açtıklarını ve yılı 2,1 milyar TL ciro ile kapattıklarını söylüyor.

2019 yılına kadar sadece Burger King’in Çin’deki ve Türkiye’deki restoran sayısını 3 bine çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Kurdoğlu ile şirketin 2016 yılı hedefleri ve iletişim stratejileri üzerine konuşma fırsatı bulduk.

ÇALIŞANLARA 111 SAAT EĞİTİM
Burger King markası, 2015’te Suriyeli bir çocuğun dövülmesi ve şirketin ürünlerinde at eti kullandığına ilişkin çıkan haberlerle gündeme gelmişti. Seçil Kurdoğlu, bu olaylardan ilkinin bir restoranda yaşanan münferit bir olay olduğunu, diğer haberin ise farklı bir ülkedeki ürün kullanımıyla alakalı olduğunu söylüyor.

Bu tür olayların olmaması için eğitimleri artırdıklarını ve çalışanları bilgilendirdiklerini belirten Kurdoğlu, yılda kişi başına 111 saatlik eğitim verdiklerinin altını çiziyor. Burger King’in Türkiye’ye ilk geldiği yıllarda kullanılan ürünlerin yüzde 95’inin ithal olduğunu belirten Seçil Kurdoğlu, şu anda ürünlerin yüzde 98’inin yerli olduğunu söylüyor.

Bugün ekmek, salata ve patates üretimini kendilerinin yaptığından bahseden Kurdoğlu, entegre et üretim tesisi için yatırıma başladıklarını ve tesisin yıl içinde faaliyete geçeceğini de belirtiyor.

TAB Gıda, 2016’da cirosunu yüzde 30 artırmayı hedefliyor. Yıl içinde Türkiye’de 150’ye yakın Çin’de ise 250 civarında restoran açma planları var. Seçil Kurdoğlu, hızlı büyümelerinin altında inovasyonun ve yaratıcı
pazarlama çalışmalarının olduğunu anlatıyor. Kendilerini başarıya taşıyan lokal ürün ve pazarlama çalışmalarının yurtdışında da kullanıldığı üzerinde duruyor. Geçen yıl Ruffles ve Monopoly gibi markalarla yaptıkları işbirliklerinden bahseden Kurdoğlu, benzer işbirliklerinin 2016’da da gündemlerinde olduğunu ifade ediyor.

TAB Gıda yönetiminin bu yıl Burger King ve Popeyes’te olduğu gibi Usta Döner’de de kitle iletişim çalışmalarına başlama planı var. Ayrıca Arby’s için yeni geliştirilen patatesin iletişimine de ağırlık verilecek. İletişimde ağırlıklı olarak televizyonu, dijitali ve açıkhavayı kullandıklarını belirten Seçil Kurdoğlu, önümüzdeki dönemde de aynı planlamayla yola devam edecekleri bilgisini veriyor.

SEKTÖRDEN HABERLER..
•    Güzel Sanatlar’da ajans başkanı değişikliğine gidildi. Güzel Sanatlar Ajans Başkanı Kayhan Şardan, Güzel Sanatlar Grubu’na Yaratıcı Ajanslardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandı. Güzel Sanatlar Ajans Başkanı olarak ise Burçin Ergünt görevlendirildi.

•    Pegasus, dijital çalışmalarını yürütecek ajansı belirleyerek tüm dijital süreçlerini 4129Grey’e emanet etti.

•    Doğuş Çay, dijital pazarlama ve sosyal medya faaliyetlerine Idecon Idea & Congress ile devam etme kararı aldı.

•    Bolulu Hasan Usta, mutfaktaki samimiyetini dijital dünyada da devam ettirmek için dijital iletişim ajansı Pure New Media ile anlaştı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap