HP, marka işbirlikleriyle örnek oluyor

HP, marka işbirlikleriyle örnek oluyor

fatosBilgisayarların bir teknoloji ürünü olarak kalmayıp tarzı yansıtan aksesuarlar haline gelmesi, markaları tasarıma yatırım yapmaya itiyor. HP, marka işbirlikleriyle sektöre yeni bir açılım getirdi.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Nisan ayında Harvey Nichols işbirliğiyle yaptığı proje Londra ofisine de örnek oldu. Elle ve Intel işbirliğiyle yapılan proje ise gençler tarafından ilgiyle karşılandı.

Türkiye’de bilgisayar pazarında yüzde 26 pay alan HP, piyasanın lider markalarından biri. Son yıllarda bilgisayar pazarı küçülürken, HP Türkiye, geliştirdiği ürünler kadar farklı pazarlama stratejisiyle de pazardaki liderliğini koruyor.

4001Markalarla yaptığı işbirlikleriyle dikkati çeken şirketin geçen nisan ayında Harvey Nichols ile yaptığı çalışma Londra ofisine de örnek oldu. Son olarak Intel ve Elle ile işbirliğine giderek sokak modasını öne çıkaran ‘Street Fashion’ projesiyle de öne çıkan HP Türkiye’nin genel müdürü Filiz Akdede ile önceki hafta tüm bu çalışmaları konuşmak üzere bir araya geldik.

Seçimler, dolar kuru etkisi ve politik etkenler nedeniyle küçülen bilgisayar pazarında pazar paylarını artırmak için çalıştıklarını anlatan Filiz Akdede, kurumsal ve bireysel müşterilere yönelik farklı projeler geliştirdiklerini belirtiyor.

Tasarım ile fark yaratan ürünlerin artık sadece bir teknoloji ürünü olarak kalmadığını, tarzı yansıtan aksesuarlara dönüştüğünün görülmesiyle farklı bir işbirliğinin gündeme geldiğini ifade eden Akdede, geçen nisan ayında Harvey Nichols ile yapılan işbirliğiyle teknoloji ve modanın birlikteliğine dikkat çekildiğini dile getiriyor.

Bu işbirliği neticesinde HP’nin en yeni ürünleri ve Harvey Nichols ürünlerinin kombine edildiği bir defile yapıldı. Temmuz ayında ise HP Premium serisi dizüstü bilgisayarı HP Spectrex360 ve Envy 13 Harvey Nichols’da satışa çıktı. Ardından ise Intel ve Elle dergisi ile işbirliğine gidilerek sokak modasını öne çıkaran Street Fashion projesi hayata geçirildi.

Bu proje kapsamında ünlü ve başarılı fotoğrafçılar arasında yer alan Merve Hasman, Lara Sayılgan ve Mustafa Ergun üç ay boyunca İstanbul’un gözde semtlerinde dolaşarak İstanbul’un teknolojiyle harmanlanan özgün sitlerini fotoğrafladı.

Ünlü blogger’lardan Billur Saatçi, Elif Tanverdi ve Ruken Demirer de projenin @sokaktarizm instagram hesabının yönetimini devralarak kendi deneyimlerini aktarmaya başladı.

Bu çalışmaların yanı sıra farklı kategorilerde yeni ürünler çıkardıklarını da dile getiren Filiz Akdede, oyun pazarına yönelik ürünler, renkli yazıcılar ve 2017’de lanse edilecek 3 boyutlu yazıcıların bunlardan sadece bir kaçı olduğunu belirtiyor.

Kurumsal tarafta ise mobil iş istasyonları pazarının payını artırdığına değinen Akdede, özellikle KOBİ’lere yönelik ürün ve hizmetlerini anlattıkları eğitimlere önem verdiklerini anlatıyor. Türkiye’nin HP için önemli olduğuna vurgu yapan Akdede, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Türkiye’ye yatırım durmuyor.

Ek bütçeler, pilot ürünler, yeni ürünlerin ilk lansmanının yapıldığı ülke konumundayız. Ertelenen ihtiyaçlar 2017 yılında pazarı daha da hareketlendirecektir. En azından biz büyüme hedeflerimizi bu doğrultuda belirliyoruz.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap