Bist 100
9722,09
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,581
0,1103%
Dolar/TL
Euro/TL
34,8907
0,2252%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,071
0,1024%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2428,28
0,22%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

İnşaatın reklam yatırımları boşa mı gidiyor?

28 Haziran 2017 | 12:35
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 10:01
İnşaatın reklam yatırımları boşa mı gidiyor?
Superbrands Türkiye, geçen hafta, 2016 yılının süpermarkalarını açıkladı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda 4 bin 986 marka arasından 181 markanın Türkiye'nin süpermarkası olmaya hak kazandığını gördük.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Bu markaların ağırlıklı olarak en çok iletişime yatırım yapan hızlı tüketim (FMCG) sektöründen olması ise şaşırtıcı değildi.

Onu yine reklam yatırımlarında öne çıkan dijital şirketler, otomotiv ve içecek sektörü takip etti. Bu araştırmanın en dikkat çekici sonucu ise 181 marka içinde sadece iki inşaat markasının olmasıydı.

Bu sonuç bir anlamda son dönemde hemen hemen her mecrada iletişim yapan inşaat sektörünün markalaşma yolunda yaptığı çalışmaların yeterli olmadığı anlamına geliyor.

Pek çok sektörden şirkete satış ve pazarlama eğitimleri veren Satış Küpü şirketinin kurucusu Kürşat Tuncel de inşaat şirketlerinin iletişimin yanı sıra satışa da yatırım yapması gerektiğini
savunuyor.

Bugüne kadar pek çok inşaat ve gayrimenkul şirketiyle eğitim konusunda çalıştığını anlatan Tuncel'in bir de iddiası var.

Diyor ki, "Sektörde satıcıların eğitimsiz olmasından dolayı 1,8 milyar dolar kaybediliyor." Stoktaki konut tutarının 52 milyar dolar olduğunun altını çizen Tuncel, bu kaybın eğitimle ortadan kaldırılabileceğini söylüyor.
0

  • ALTIN GRAM - TL 2428,28 0,22%
  • ALTIN ONS 2318,28 0,09%
  • BIST 100 9722,09 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 155,705 0,23%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36905 -0,09523%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,3475 0,0378%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,581 0,1103%
  • EURO/DOLAR 1,071 0,1024%
  • EURO/TURK LIRASI 34,8907 0,2252%
  • STERLIN/DOLAR 1,24695 0,04332%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL