Kampanyaların yanında hizmete de önem vereceğiz

Kampanyaların yanında hizmete de önem vereceğiz

fatosJapon otomotiv markası Nissan, Türkiye’de geçen yıl yüzde 3’lere çıkan pazar payını daha da artırma hedefinde. Bu yönde yeni model lansmanları, kampanyalar ve bunların iletişimini yapan şirket verdiği hizmeti de çeşitlendirmek için çalışıyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

İlk hamle ise Carrbook hizmetini geliştirerek yeniden lanse etmek oldu. Geçen yıl otomobil ve hafif ticari araç pazarı için iyi bir yıldı. Satış rakamları 950 bine ulaştı. Bu yılın ilk altı ayında ise geçen yıla göre yüzde 1,5’lik büyüme kaydeden otomotiv sektörü, 15 Temmuz’daki darbe girişiminden ciddi anlamda etkilendi.

Temmuz ayı yüzde 30 düşüşle kapandı. Sektör temsilcileri, ekim ayı ile beraber satışların normal seyrine döneceğini tahmin ediyor. Ekim-aralık döneminde ise kampanyaların agresifleşmesiyle birlikte 2016 sonunda geçen yılki gibi 950 bine yaklaşan bir satış hacmine ulaşılması hedefleniyor.

Bu yılın ilk altı ayında yüzde 23 büyüyen Nissan da gelecek günlerde satışa dönük kampanyaları artırma ve yeni hizmetleri tüketiciye sunma yönünde planlar yapıyor. 2015 Ekim ayından beri Türkiye’deki hizmetlerini global çatı altında vermeye başlayan Japon otomotiv şirketi Nissan, temmuz ayında farklı bir kampanyaya başlamıştı ve manuel fiyatına otomatik otomobil satışı gerçekleştiriyordu.

Temmuz ayında darbe girişimi ve sonrasında yaşanan gelişmeler nedeniyle bu kampanyanın iletişimini yapamadıklarını söyleyen Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, ağustosta başladıkları iletişim kampanyasına artırarak devam edecekleri bilgisini veriyor.

Geçen yıl Türkiye otomotiv pazarında yüzde 3’lere yakın pazar payı aldıklarını anlatan Özkök, bu yıl Navara ve Pulsar modellerinin lansmanıyla birlikte bu oranı daha da yükseltme hedefleri olduğundan bahsediyor.

Önümüzdeki günlerde nasıl bir iletişim stratejisiyle hareket edecekleriyle ilgili ise Özkök şöyle konuşuyor: “Offline ve online yatırımlardan vazgeçmemekle beraber, biraz daha tüketiciye dokunacak çalışmalar ile sahaya da ineceğimiz bir döneme giriyoruz.

Ayrıca markamızın lokomotifi Qashqai bu yıl 10’uncu yaşını kutluyor. Bu modelimiz için tüm mecralarda hedef kitle odaklı iletişime başladık ve son satın alma döngüsünün son noktalarına temas edecek bir kurgu ile tüketicilerimize güzel bir çalışmamız da mevcut.”

Kampanya ve iletişimin yanında hizmetlere de önem vereceklerini belirten Sinan Özkök, bu yönde daha önce lanse edilen ancak verimli kullanamadıklarını düşündükleri Carbook hizmetini yeniden gündeme aldıklarını anlatıyor.

Filo kiralama kuruluşu LeasPlan ile bu doğrultuda bir anlaşma yaptıklarına değinen Özkok, konuşmasını şöyle sürdürüyor; “Artık KOBİ’ler bayilerimize gelerek operasyonel filo kiralama yapabilecekler. İstedikleri aracı kiralayacaklar ve ardından bu aracı LeasPlan filosuna katarak anlaşmayı KOBİ ile o yapacak. İlk yıl hedefimiz bu şekilde bin araçlık bir filo kiralama yapabilmek.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap