Bist 100
9058,2
2,86%
Bist 100
Dolar/TL
32,3161
0,1339%
Dolar/TL
Euro/TL
34,908
-0,0943%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0802
-0,2194%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2300,08
0,96%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Kırtasiyelere iş modeli desteği verecek

13 Ekim 2016 | 11:19
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 08:58
Kırtasiyelere iş modeli desteği verecek
fatos
1969'da faaliyete başlayan ve bugün Türkiye'de kırtasiye denince ilk akla gelen şirketlerden biri olan Adel Kalemcilik, geçen yıl cirosunu yüzde 14 artırarak 251 milyon TL'lik büyüklüğe ulaştı.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Çayırova'daki fabrikasında ürettiği ürünleri 60'ın üzerinde ülkeye ihraç eden şirket, eğitimin ve eğitimde yaratıcılığın en büyük destekçisi olmak için çalışıyor.

Bu yönde çok sayıda sponsorluk ve sosyal sorumluluk projesi yürüttüklerini söyleyen Adel Kalemcilik Pazarlama Direktörü Ayşe Kırımlı, 2012 yılından bu yana 'Yaratıcı Çocuk, Yaratıcı Beyin' seminerleri gerçekleştirerek öğretmenlere çocuklarda yaratıcılığın önemini ve nasıl geliştirebileceklerini anlattıklarını belirtiyor.

6024Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmeye odaklanan seminerleri geçtiğimiz yıldan bu yana ÖRAV (Öğretmen Akademisi Vakfı) ile sürdürdüklerini ve dört yılda altı ilde toplam 3 bin öğretmene ulaştıklarını ifade eden Kırımlı, bu yılın sonuna kadar hedeflerinin 2 bin öğretmene daha ulaşmak olduğunu söylüyor.

Şirket ayrıca 'Hayal Haritası', 'Genç Çizgi' gibi projelere de imza attı. Şu anda cirolarının yüzde 90'ının kırtasiye kanalından geldiğini belirten Ayşe Kırımlı, kırtasiyelere yönelik yeni bir proje üzerinde çalıştıklarını anlatıyor.

Kırımlı, bu projeyle ilgili olarak, "Kırtasiyelere iş modeli konusunda destek olmak istiyoruz. Nasıl para kazanabileceklerini, mağaza tasarımı, muhasebe ve insan kaynakları konusunda eğitimler vermeyi planladığımız bu çalışmalara önümüzdeki yıl başlamak istiyoruz" diyor.

Ayşe Kırımlı'yı bulmuşken, son dönemde yayınlanan ve kırtasiye ürünlerinin sağlığını ve güvenliğini anlatan Carrefour reklamlarının kendilerini nasıl etkilediğini de sordum.

Sağlıklı ürünlerin tercih edilmesi yönündeki mesajı kendilerinin değil bir başka markanın vermesinin çok etkili olduğunu söyleyen Kırımlı, reklamların ardından yüzde 20'lik satış artışı olduğunu belirtiyor. Kırımlı, ekim ayı sonundaki rakamlarla bunun etkisinin daha net görüleceğinin de üzerinde duruyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş
0

  • ALTIN GRAM - TL 2300,08 0,96%
  • ALTIN ONS 2213,79 0,86%
  • BIST 100 9058,2 2,86%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,238 -0,059%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35572 -0,07223%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,605 0,2995%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3161 0,1339%
  • EURO/DOLAR 1,0802 -0,2194%
  • EURO/TURK LIRASI 34,908 -0,0943%
  • STERLIN/DOLAR 1,26374 0,05027%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL