KSS proje tanıtımı 2016 sonuna kadar sürecek

KSS proje tanıtımı 2016 sonuna kadar sürecek
Fatoş Bozkuş

Fatoş Bozkuş

Agresif iletişim stratejisiyle dikkat çeken Şahin Sucukları, iki aydır mecralarda kurumsal sosyal sorumluluk projesinin tanıtımıyla yer alıyor. Şahin Sucukları Reklam ve Halkla İlişkiler sorumlusu Ayşegül Sünbül, hedeflerinin farkındalık yaratmak ve vakıflara desteğin artmasını sağlamak olduğunu söylüyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Şahin Sucukları, Türk Kızılayı ve Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı’na (Koruncuk) destek vermeye başladı. Bu desteğini de bir iletişim kampanyasıyla tüketicilere duyuruyor. Desteğin büyüklüğü konusunda bir açıklama yapmaktan kaçınılsa da mecralara bakıldığında iletişime önemli bir bütçe ayrıldığı görülüyor. 55 saniyelik reklam filmi ile televizyon, sinema ve İDO ekranlarında yer alan şirket, basın ve açık havayı da etkili olarak kullanıyor. Sadece sinema mecrasında, bin 600’ün üzerinde salonda beş seansta 8 bin kere şirketin reklamları dönüyor. 10 ilde beş haftada 8 bin billboard kullanımının yanında, İstanbul’da 10 alanda duvar giydirmeleri de söz konusu. Peki, KSS için ayrılan bütçenin üzerine bunun tanıtımı için de para harcamak doğru mu?

Şahin Sucukları Reklam ve Halkla İlişkiler sorumlusu Ayşegül Sünbül, Anadolu’daki pek çok şirket gibi, bugüne kadar yapılan iyiliğin gizli olması inancıyla hareket ettiklerini söylüyor. Ancak vakıf ve derneklerin bunu duyurma konusundaki istekleri üzerine iletişim yapmaya karar verdiklerini anlatıyor. Bu kampanyayla hedeflerinin farkındalık yaratmak olduğunun altını çizen Sünbül, “Yaptığımız iletişim pek çok şirkete örnek olacak ve bu vakıflara desteğin artmasını beraberinde getirecektir” diye konuşuyor.

Oya Karakimseli

Oya Karakimseli

İLETİŞİMİN ETKİSİ
Koruncuk Vakfı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Oya Karakimseli ise yapılan iletişimin ardından kendilerini pek çok kurumun aradığını söyleyerek iki aydır süren iletişim kampanyasının etkisinden bahsediyor. Bugüne kadar vakfa pek çok şirketin destek olduğunu hatırlatan Karakimseli, kurumların bu şekilde tanıtım reklamı yapmasını hep arzu ettiklerini anlatıyor ve “Koruncuk’a iletişim desteği veren ilk şirket Şahin Sucukları oldu” diyor. Şahin Sucukları’nın KSS projesini anlattığı reklam kampanyasının 2016’nın sonuna kadar devam etmesi planlanıyor. Kampanyayı hayata geçiren Ankaralı MD Ajans tarafından hazırlanan ürün reklamları ise mecralarda yerini almak üzere. Yedi ayrı reklam filmi çektiklerini söyleyen Ayşegül Sünbül, yılın sonuna kadar tüm mecralarda agresif bir medya planıyla yer alacakları bilgisini veriyor. Televizyonda yayın kuşaklarında ilk üç ve son üç reklamı satın alma stratejilerine önümüzdeki dönemde de devam edeceklerini belirten Sünbül, reklam bütçelerinde ise fazla bir değişiklik ve artış olmadan büyük bir etki yaratacaklarını söylüyor.

Ayşegül Sünbül

Ayşegül Sünbül

SEKTÖRDEN HABERLER…
1- Kerem Mutlu veHüseyin Camcı, sporculara yönelik ilk değer yönetim ajansı olan Galaktikos’u kurdu. Türkiye’de sportif pazarlama anlayışını bireysellikten uzaklaştırarak profesyonel çerçevede yönetme hedefiyle yola çıkanGalaktikos, sporcuların marka ilişkileri, imaj yönetimleri ve kariyer planlamaları konusunda yaratıcı çözümler sunuyor.

2- Starcom Mediavest Group (SMG),Aralık 2015 itibariyle Kozmoklinik’imüşteri portföyüne dahil etti.Grup, bünyesindeBio- Oil, SallyHansen, John Freida,Murad,Burt’sBees,Blistex,Bliss, Batiste, Fempfresh,Odor Eaters,Arm&Hammer,Dentiste gibi uluslararasımarkaları bulunduran Kozmoklinik’e,Mediavest markasıyla hizmet verecek.

kss-proje-tanitimi-2016-sonuna-kadar-surecek-4

27 Yılda 3 bin 500 öğrenci ödül aldı
Aydın Doğan Vakfı tarafından, nitelikli medya çalışanı ve yöneticisi yetiştirilmesine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen Genç İletişimciler Yarışması’nın 27’ncisi geçen hafta yapıldı. Aydın Doğan Vakfı Yürütme Kurulu Başkanı Candan Fetvacı ile geçen hafta yarışmayla ilgili konuşma fırsatımız oldu. Candan Fetvacı, şimdiye kadar Türkiye’nin çeşitli illerinden 3 bin 500’e yakın iletişim fakültesi öğrencisinin ödüle hak kazandığını söylüyor. 1988 yılında 23 öğrencinin katılımıyla başlayan yarışmaya, 2015 yılında yaklaşık bin 200 öğrenci katıldı. Fetvacı, önceki yıllarda yaklaşık 30 üniversitenin katıldığı Genç İletişimciler Yarışması’na bu yıl 40 üniversitenin katılım gösterdiğini anlatıyor. Candan Fetvacı, 27 yıl içinde teknolojinin gelişmesiyle yarışmada bazı değişiklikler olduğunu ifade ediyor. Candan Fetvacı’ya yarışmanın bu yıllar içinde sektöre kimleri kazandırdığını sorduk. Fetvacı, Genç İletişimciler Yarışması’nda geçmiş dönemde ödül kazananlar arasında yönetmen ve senaryo yazarı Çağan Irmak, reklamcı Şirin Ediger, gazeteci/yazar Cüneyt Özdemir, yönetmen Levent Semerci, televizyon programcısı Güven İslamoğlu gibi önemli isimlerin bulunduğunu kaydediyor. Fetvacı, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Bu tören sırasında daha önce bizim yarışmamıza katılmış olan bir öğrencinin şimdi Pamukkale Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim üyesi olup, kendi öğrencilerini bu yarışmaya getirmiş olduğunu öğrendim. Bu uzun yıllardır verdiğimiz emeklerin boşa gitmediğinin bir göstergesi diye düşündüm.”

kss-proje-tanitimi-2016-sonuna-kadar-surecek-5



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap