Markalar da Pokemon Go akımına kapıldı

Markalar da Pokemon Go akımına kapıldı

fatosPokemon Go, akıllı telefonlarla online olarak, ‘artırılmış gerçeklik’ (augmented reality) teknolojisiyle oynanabilen bir mobil oyun. Oyunda amaç gerçek hayatta belirli adreslere giderek orada bulunan pokemon karakterlerini yakalamak üzerine kurulu.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Bu oyun son dönemde hem dünyada hem de Türkiye’de çok konuşuluyor. Sadece Twitter’da bu oyunla ilgili milyonlarca tweet atılmış durumda. Dahası bu akıma markalar da kapıldı.

Kahve Dünyası’ndan Calve’ye, Red Bull’dan Starbucks’a kadar pek çok marka Türkiye’de pokemonlarla ilgili paylaşımda bulundu. Üstelik sadece şirketler değil belediyeler bile bu akımı iletişimlerinde kullanmaya başladı. Örneğin Ataşehir Belediyesi ve Şişli Belediyesi bunlar arasında yer alıyor. En son Bodrum Belediyesi, resmi hesabından gönderdiği tweet’te “Herkesin arayıp da bulamadığı pokemonlar Bodrum sahilinde eğlenirken görüntülendi” diyerek bir de fotoğraf paylaştı.

Ancak güvenlik uzmanları Google Play ve Apple Store dışındaki site ve uygulama dükkanlarından yüklenen aplikasyonlarda geniş güvenlik açıkları olduğunu söylüyor. Uyarılara bakılırsa, bu açıklar sayesinde hackerler haberiniz olmadan telefonunuzun ön ve arka kameralarını kullanabilir, SMS’lerinizi okuyabilir, kayıtlı telefon numaralarınıza ulaşabilir ve cihazın mikrofonunu açarak konuşmalarınızı dinleyebilir. Fakat bu uyarılar bile bu çılgınlığın önüne geçemeyecek gibi…



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap