Mobil mecrayı daha etkili kullanmanın ipuçları

Mobil mecrayı daha etkili kullanmanın ipuçları
Fatoş Bozkuş

Fatoş Bozkuş

Son yıllarda iletişim araçları içinde mobilin yükselişi söz konusu. Bu mecrayı etkili olarak kullanmak ise tüm reklamverenlerin hedefi. Tüketicinin reklamları engellemeye meyilli olduğu bir ortamda anlamlı içerik üretmek özellikle mobil mecra için çok önemli. Bu mecrayı etkili kullanmanın diğer sırlarını ise Milward Brown yöneticileri anlattı.Teknoloji ve yeni platformlar tüketicinin medya kullanım alışkanlıklarında büyük değişikliğe neden oldu. Birden çok ekran kullanan tüketicilerin hangi ekranı daha çok kullandığı yıllara göre farklılık gösteriyor. Millward Brown’ın 42 ülkede yaptığı çok ekran kullananların video kullanım alışkanlıklarını incelediği araştırması AdReaction sonuçları da bu farkı ortaya koyuyor.

Nick Cooper

Nick Cooper

Araştırma gösteriyor ki 2014 yılına kıyasla cep telefonunda video izleme oranlarında yüzde 13 gibi ciddi bir artış söz konusu. Dahası Türkiye’de televizyon harici video izleme oranları küresel ortalamanın üstünde. Önceki hafta Millward Brown Vermeer ortaklarından Nick Cooper ile Milward Brown Medya ve Dijital Avrupa Marka Direktörü Vincent Blaney’le bir araya geldik. Yeni dünyada dijital, tüketicilere ulaşmada çok büyük fırsatlar sunulsa da reklamverenin bu mecrayı yeterince kullanamadığını söylüyor Nick Cooper. TV felsefesini, dijital içeriğe uygulama şekilde bir yol izlendiğini anlatan Cooper, tüketicilerin çevrimiçi reklamcılardan çok daha fazlasını beklediğinin altını çiziyor.

Cooper, MillwardBrown AdReaction sonuçlarına göre TV’de olduğu gibi dijitalde de reklamların izlenebilir olmasını sağlayan en büyük etkenin eğlence olduğunu hatırlatıyor. Eğlence tanımının ülkeye ve pazara göre değişiklik gösterdiğini de sözlerine ekleyen Cooper, bunu, kategori ve markaya olan ilginin takip ettiğini anlatıyor. Peki Türk tüketicisi bu anlamda nasıl bir içeriğe daha duyarlı. Bu sorunun cevabını ise Vincent Blaney şöyle veriyor:

Vincent Blaney

Vincent Blaney

“Araştırma gösteriyor ki, diğer ülkelerden farklı olarak, Türk izleyicisi tanıdığı insanların ilgilendiği ve paylaştığı içeriklere daha çok önem veriyor. Var olana yetişmek ve geride kalmamak Türk insanı için oldukça önemli. Global sonuçlarla karşılaştırıldığında, müzik, görsel açıdan çekicilik ve reklamlarda kullanılan kişi veya karakterler Türk izleyicisini daha çok etkiliyor.”

Mobil ortamda tüketicinin ilgisini çekmek için nasıl içerikler oluşturulması gerektiğiyle ilgili ipuçları da yer alıyor araştırmada. Buna göre tüketiciyle reklam arasında bir bağ oluşturmak için reklamın ilk saniyelerinde izleyicinin ilgisini çekmek şart. İzleyici reklamı geçmeden markanın en başta gösterilmesi de önemli. Seçenek sunulduğunda çoğu izleyici reklamı izlemek için tıklamıyor. Özellikle Facebook gibi platformlarda reklamın tıklanarak açılması için reklamın gösterilen sahnesi ve başlık önemli. Yani görünen kısım ilgi çekici olmalı, tıklayıp izleme isteği vermeli. Reklamın ekrana göre ayarlanması da çok önemli. Marka ve ürünün net olarak görünmesi gerekiyor. Tabi bir de kısa ve çarpıcı reklamların sonuna kadar kendini izlettiği unutulmamalı.

Yörük Kurtaran

Yörük Kurtaran

STK’lar bu kuluçka merkezinde büyüyor
Küreselleşen dünyada politika oluşturan aktörlerden biri de sivil toplum kuruluşları (STK). Toplumları yönlendirme konusunda önemli bir görev üstlenen STK’ların finansmandan hukuki desteğe kadar pek çok ihtiyaçları var. İşte bu ihtiyaçları karşılamak amacıyla İstanbul Bilgi Üniversitesi bünyesindeki Sivil Toplum Çalışmaları Merkezi altında Aralık 2014’te Bilgi Sosyal Kuluçka Merkezi kuruldu.

Merkez bir yıldır sosyal girişimleri ağırlıyor. Türkiye’de ilk kez ve sadece kâr amacı gütmeyen, hak temelli bir perspektif ile çalışan sivil toplum girişimleri ve kuruluşlarının yeni ve kar amacı gütmeyen çalışmalarına destek sağlamaya çalışıyor. Bilgi Sosyal Kuluçka Merkezi Koordinatörü Yörük Kurtaran, sivil toplum girişimlerinin projelerine ofis alanı, eğitim, yetenek geliştirici atölyeler, danışmanlık, finansman, akademik ve hukuki desteğin yanında mentorluk desteği de verdiklerini söylüyor. 6 ayda bir başvurularla 10 tane sivil toplum girişimini seçtiklerini ve bunlara full inkübasyon desteği verdiklerini belirten Kurtaran, bugüne kadar 150 STK’dan başvuru aldıklarını ve altı aylık dönemler içinde 10 tane STK olmak üzere 20 STK’yı bu destekten yararlandırdıklarını belirtiyor.

Altı ayda bir 10 STK’yı daha bu destekten yararlandıracaklarının altını çizen Kurtaran amaçlarının üniversite STK işbirliği metodolojisini oluşturmak olduğunun da üzerinde duruyor. Bugüne kadar ofis mekanını ve toplantı olanaklarını kullanan ve merkezin çeşitli destek imkanlarından yararlanan kuruluşlar ve yurttaş inisiyatfileri arasında Buğday Ekolojik Yaşam Destekleme Derneği’nden KADAV’a, Koruncuk’tan Laz Enstitüsü’ne, TOG’dan Sulukule Gönüllüleri Derneği’ne kadar pek çok STK olmuş.

mobil-mecrayi-daha-etkili-kullanmanin-ipuclari-4

EKONOMİST REKLAM DEĞERLENDİRME KURULU
Ahmet Akın (Kramp Ajans Ba2kanı), Aybala )im*ek (1ekerbank Kurumsal 3leti2im ve Strateji Grup Ba2kanı), Bora Tanrıkulu (McDonalds Türkiye Pazarlama Direktörü), Deniz Güney (Garanti Emeklilik ve Hayat Kurumsal letişim Birim Müdürü), Ela Gökkan Savcı (Lowe 3stanbul CEO’su) Gökhan Atasoy (Güzel Sanatlar Kreatif Grup Ba2kanı), İker Barouh (3lancılık Stratejik Planlama Direktörü), Murat Çınar (Filadam Yaratıcı Yönetmen), Murat Göllü (Akbank Kurumsal 3leti2im Bölüm Ba2kanı), Selçuk Çelik (NEF Satı2 ve Pazarlama Direktörü), Toygun Yılmazer (TBWA 3stanbul Strateji Ajans Ba2kan Yardımcısı).



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap