PSM’nin yeni hedefi gençler olacak

PSM’nin yeni hedefi gençler olacak

2003Son bir yıldır müzikal ve tiyatro gösterilerinin yanında konser ve sergilere ağırlık veren PSM, özellikle gençleri çekmeye çalışıyor. PSM Genel Müdürü Murat Abbas, yerli bir müzikal yapmak istediklerini söylüyor. Abbas, çocuklar için başlatılan atölyeleri her yaş grubu için yaygınlaştıracaklarını da dile getiriyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Performans Sanatları Merkezi (PSM), Zorlu Center projesinin önemli bölümlerinden biri. Geçen yıl PSM yönetiminde bir değişiklik oldu. PSM’yi 25 yıl işletmek için imza atan Nederlander Worldwide Entertainment ile ortaklığı sonlandıran Zorlu Grubu, merkezin genel müdürlüğüne Murat Abbas’ı getirdi.

Şubat ayında bu görevdeki bir yılını geride bırakan Abbas, pek çok yeniliğe imza attı. Göreve geldikten sonra halihazırdaki etkinlik programını kesintisiz devam ettirdi. Bunun yanı sıra yeni yapı kurmak ve yeni yol haritası çıkarmak için çalıştı.

Yeni bir içerik stratejisi belirleyen Murat Abbas, mekanı daha etkili kullanmanın yollarını araştırırken, farklı profilleri merkeze çekme hedefiyle hareket etti. Önce ‘Salı Konserleri’ ismiyle seri konserler yapmaya başladıklarını anlatan Abbas, yerli konserleri böyle bir şemsiye altına toplayıp, pazarlama, iletişim ve satışı daha kolay hale getirdiklerini söylüyor. Abbas, yabancı konserlerde ise çizgisel değişiklikler yapıldığını sözlerine ekliyor.

HER GÜN ETKİNLİK VAR
Murat Abbas, PSM’nin 60 bin kişilik bir sadık müşteri grubu bulunduğunu ve yaş ortalamasının 35+ olduğunu söylüyor. Abbas, “18-35 yaş arası gençleri merkeze daha çok çekmek bizim için önemliydi. Bunun için neler yapılabileceğine baktık” diye konuşuyor. Gençlere dokunacak konserlerin eksik olduğunu gördüklerini belirten Abbas, bunun için gençlerin kimleri görmek istediğini araştırdıklarını ifade ediyor.

Ayrıca gençlerin oturarak değil ayakta konser izlemek istediklerini fark ettiklerini ve bu nedenle sahnenin üstüne sahne kurarak mekanı farklılaştırmaya karar verdiklerini anlatıyor. Bu alanda 3 bin kişilik konser yapabileceklerini belirten Abbas, ilk konseri 22 Mart’ta yapacaklarını söylüyor.

Kısacası, yeni dönemde PSM’nin bir numaralı hedef kitlesi gençler olacak. Bu sezonda PSM’de boş gün olmadığının altını çizen Murat Abbas, PSM içinde farklı mekanlar yarattıklarına da değiniyor. Örneğin bir sergi alanı yaratılmış durumda. “Dijital Devrim” sergisi dört ay bu alanda sergilenecek. Fuayeyi Goal sergisinin hizmetine sunduklarını anlatan Abbas, 400500 kişilik ayakta stüdyoyu da ekim ayında açacakları bilgisini veriyor.

YERLİ MÜZİKAL GELİYOR
Murat Abbas, 365 gün bu alanların dolu olmasını istediklerini hatta salonlarda gün içinde iki etkinlik olması üzerine çalıştıklarını kaydediyor. Abbas, yeni hedeflerini şöyle anlatıyor: “Yerli prodüksiyonlara imza atmak istiyoruz. ‘Yoldan Çıkan Oyun’ ortak olduğumuz bir prodüksiyon.

Ama henüz ana tiyatro hacminde bir işimiz yok. Bir müzikal teklifi geldi. Onu ortak sahneye koyma yönünde çalışmalarımız sürüyor. Sektörde çalışabilecek okullu insan yetiştirmek üzere üniversitelerle işbirliği yapmak da bir başka hedefimiz.”

Bugüne kadar daha çok etkinlik iletişimi ve pazarlaması yaptıklarını söyleyen Murat Abbas, önümüzdeki dönemde PSM’nin kurumsal yönünü, duruşunu anlatmak için çalışacaklarına vurgu yapıyor. Bu değişikliklere rağmen hem döviz kurlarının oynaklığının hem de terör olaylarının işlerini zorlaştırdığını belirten Abbas, PSM’nin kâra geçmesinin bu ortamda hiç de kolay olmadığının altını çiziyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap