Bist 100
9915,62
2,05%
Bist 100
Dolar/TL
32,4773
-0,1159%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7517
-0,6547%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0701
-0,2721%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2443,51
0,22%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Reklam filminin ardından KSS projesi geliyor

27 Ekim 2016 | 11:57
Son Güncellenme: 27 Ekim 2022 | 09:01
Reklam filminin ardından KSS projesi geliyor
fatos
‘Alo beyazıyla nice 40 yılları hep birlikte kutlayalım’ sloganıyla Türkiye’deki 40’ıncı yılı kutlamalarına Zeki Müren’i yad ederek başlayan Alo, yeni reklam filmiyle oldukça dikkat çekiyor.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Marka 40’ıncı yılında tüketicisine teşekkür etmek için bir sosyal sorumluluk projesi üzerinde çalışıyor. Proje kasım ayında lanse edilecek.

Çamaşır deterjanı denince akla ilk gelen markalardan biri olan Alo, bu yıl doğum gününü, pozitif mesajlar veren bir kampanya ile kutluyor. Üstelik reklam filminde kullanılan ve dillere dolanan cıngıl kulaklarımıza hiç de yabancı değil.

Bu reklam müziği, daha önce Alo reklamlarında oynayan Türkiye’nin sanat güneşi Zeki Müren’in filmde seslendirdiği bir şarkı. Markanın 40’ıncı yılı için sadece reklam filmi de yapılmadı.

O Ses Türkiye’de bir marka entegrasyonu çalışmasına da imza atıldı. 40 yıldır hayatımızda olan Alo, 1976’da piyasaya Dürüstler Holding tarafından sunulan bir deterjan markası. 1987 yılında ise P&G markayı satın alarak Türkiye pazarına giriş yaptı.

O dönem P&G dünyada ‘Tide’ markasını kullanmasına rağmen, Türkiye’de bilinirliliği yüksek bir marka olan Alo ile yola çıkmayı tercih etti. Ardından ev ve kumaş temizliğinde başka markaları piyasaya sunsa da, şirket Alo markasıyla tüketicisine ulaşmaya devam ediyor.

Önceki hafta, Alo için yapılan ve önümüzdeki dönem yapılacak çalışmaları konuşmak üzere, P&G Türkiye ve Kafkasya, Ev ve Kumaş Temizlik Kategorisi Kıdemli Marka İletişim Müdürü Ayça Turgay ile konuşma fırsatı bulduk.

2016’nın Alo’nun 40’ıncı yılı olması nedeniyle özel bir kampanya yapma kararı alındığını söyleyen Turgay, Zeki Müren’in ölümünün de 20’nci yılı olması vesilesiyle Alo ve Zeki Müren’i bir kez daha bir araya getirmeye karar verdiklerini belirtiyor.

Zeki Müren’in tüm varlığını bağışladığı Türkiye Eğitim Vakfı ile ortaklaşa çalışarak anlamlı bir film yapmak için yola çıkan ekibin bu çabaları iki haftadır mecrada seyirciyle buluşan reklama dönüşüyor.

Leo Burnett İstanbul imzası taşıyan reklamın yayına girmesinin ardından O Ses Türkiye’de de bir marka entegrasyon çalışmasına da imza atıldı. Alo’nun sponsorluğunda hazırlanan özel bölümde Zeki Müren hologram teknolojisiyle canlı olarak sahneye çıktı ve yayınlandığı dönemde de büyük ilgi gören ilk reklam kampanyasında söylediği ‘Size Alo diyorum’ şarkısını seslendirdi.

Bu programın 3 milyon izleyiciye ulaştığını söyleyen Ayça Turgay, sosyal medyada kendilerinin bir şey yapmamasına rağmen organik sosyal medya yansımaları sayesinde 5 milyon kişiye ulaşıldığının altını çiziyor.

Kanalın gelen talepler üzerine programı para almadan yeniden yayınladığını belirten Turgay, markanın pozitif duygularla özdeşleşmesi ve hatırlanma açısından iletişim kampanyasının geri dönüşlerinden çok memnun olduklarının üzerinde duruyor.

Satışlarda artış da beklediklerini dile getiren Ayça Turgay, 40’ıncı yıl için yaptıkları diğer planları şöyle anlatıyor: “Doğum günü olana hediye alınır. Ancak biz 40 yıllık bir marka olarak yeni yaşımızda topluma teşekkür etmek üzere bir sosyal sorumluluk projesi üzerinde çalışıyoruz. Kasım ayında duyuracağız. Ayrıca başka sürprizlerimiz de olacak."
Etiketler
Fatoş Bozkuş
0

  • ALTIN GRAM - TL 2443,51 0,22%
  • ALTIN ONS 2340,26 0,33%
  • BIST 100 9915,62 2,05%
  • DOLAR/JAPON YENI 157,733 1,358%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36646 0,05492%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 91,88 -0,3603%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4773 -0,1159%
  • EURO/DOLAR 1,0701 -0,2721%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7517 -0,6547%
  • STERLIN/DOLAR 1,24961 -0,15102%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL