Eren ile Swatch yollarını ayırdı

Eren ile Swatch yollarını ayırdı

106Dünyanın en büyük saat markalarından biri olan Swatch, 2000 yılından bu yana Türkiye’deki temsilcisi olan Eren Perakende ile yollarını tamamen ayırdı.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Türkiye’de 100 civarında mağazası bulunan Swatch, önümüzdeki dönemde pazarda kendisi büyümeyi hedefliyor. Swatch’un Türkiye’de yaygınlaşmasında önemli payı bulunan Eren ise yoluna elindeki markalarla devam edecek.

Calvin Klein, Omega, Longines, Tissot gibi dünyanın en büyük saat markalarını bünyesinde bulunduran Swatch Group, Türkiye pazarında tek başına büyüme stratejisi doğrultusunda birkaç yıl önce başlattığı operasyonda sona geldi.

Swatch Group, 2013’te Türkiye’de kendi şirketini kurmuş, ardından operasyonda toptan ve dağıtım alanındaki sorumluluğu kendi üzerine almıştı. Ünlü İsviçre saat markasının Türkiye’de yaygınlık kazanmasında çok önemli rol oynayan Eren Perakende ise Swatch’ta perakende mağazaları ile yoluna devam ediyordu. 2015 yılı sonu ile birlikte Eren ile Swatch’ın yolu tamamen ayrıldı.

100 MAĞAZASI VAR
İsviçreli grubun dünyadaki en büyük bayisi konumunda olan Eren’in Türkiye’de 100 civarında Swatch mağazası bulunuyor. 2016 yılı itibariyle Swatch perakende tarafında da kendi operasyonuyla büyüyecek. İsviçreli grubun Türkiye’deki operasyorakendeden geliyor.

Geri kalan iş hacmi ise sayıları 300’e uzanan farklı satış noktalarından sağlanıyor. Swatch Group, toptanın ardından perakende tarafında da kendi ekibiyle büyüyecek.

Türkiye’de 1 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığı tahmin edilen saat pazarında yılda ortalama 13 milyon adet saat satılıyor. Pazarda 150 dolar üstü saatlerin payı yüzde 40, 10 bin dolar üzeri saatlerin payı yüzde 8-10iken, kalan yüzde 50 de 150 dolar altı ve markasız ürünlerden oluşuyor. Türkiye’de özellikle orta ve üzeri segment saatlerin satışlarındaki yükseliş nedeniyle Swatch’un Türkiye’de kendisinin büyüme kararı aldığı ifade ediliyor.

CİRO HEDEFİ 2 MİLYAR TL
Türkiye’nin en büyük gruplarından biri olan Eren Holding, 1990’ların sonunda perakende alanında da önemli oyunculardan biri olmaya soyundu. Üretim alanında dünyanın en önemli yatırımcılarından olduğu La-coste’un 1999 yılında Türkiye temsilciğini alarak perakende işine adım attı.

Perakendedeki en önemli operasyonlarından biri de 2000’de Swatch Saat Grubu ile yaptığı anlaşma oldu. Ünlü İsviçreli marka ile hem toptan dağıtım hem de perakende alanında hızlı bir büyüme yakaladı.

Türkiye’nin en ücra noktalarına Swatch’ı taşıyan Eren, bir yandan da büyük alışveriş merkezlerinde ve caddelerde Swatch mağazaları açtı. Swatch, Eren Perakende’nin girişimleriyle 15 yılda saat sektöründe tek markalı mağazacılık alanında (monobrand mağazacılık) Türkiye’nin en büyük mağaza zinciri konumuna yükseldi.

Cirosu 2015’te 1,5 milyar TL’ye ulaşan Eren Perakende, iki yıl içinde bu rakamı 2 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Eren Holding yüzde 35 büyüyecek
Perakendenin yanı sıra enerji, liman, kağıt, ambalaj, çimento, tekstil ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren Eren Holding, 2015 yılını 5,2 milyar TL ciroyla kapattı. 2016 yılında net satışlarda yüzde 35 büyüme öngören grup, ciroyu 7 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Ambalaj, enerji, perakende, kağıt ve turizm sektörlerinde yatırımlarını sürdürecek olan holdingin yatırım bütçesi 2016 yılında 1 milyar720 milyon TL olacak.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap