Başyazıcı gıdada büyümeyi hedefliyor

Başyazıcı gıdada büyümeyi hedefliyor

Gıda, tekstil, inşaat, turizm ve perakende sektörlerinde faaliyet gösteren Başyazıcı Grubu, işlenmiş et ve tekstil yatırımlarıyla yoluna devam ediyor. İşlenmiş et ürünlerini çeşitlendirip karkas et satışına başlamayı planlayan grup, tekstil ve inşaat yatırımlarıyla da büyüyecek.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

rayseri’nin önde gelen şirket gruplarından biri olan Baş-kyazıcı Grubu, gıda, tekstil, inşaat, turizm ve perakende sektörlerinde faaliyet gösteriyor. Grubun amiral gemileri et ve tekstil alanındaki yatırımları olurken, bu alanlarda yatırımlara devam ediliyor. 250 milyon TL cirosu bulunan grubun cirosunun 100 milyon TL’lik kısmı işlenmiş etten geliyor.

Başyazıcıoğlu Et ve Gıda, Başyazıcıoğlu Besi ve Gıda, Başyazıcı Et ve Et Mamülleri Gıda ve Almer Gıda markalarında iştirakleri bulunduğunu belirten Başyazıcı Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mahmut Başyazıcıoğlu, hedeflerinin işlenmiş ette ürün çeşitliliğini artırıp toptan (karkas) et satışına başlamak olduğunu söylüyor.

DÖRT KAT BÜYÜYECEK
Kayseri’deki üç ayrı besi çiftliğinde 2 bin baş hayvan yetiştiren grup, önümüzdeki beş yılda bu sayıyı dört kat artırmayı planlıyor. Şirket, büyüme hedefi doğrultusunda, Kayseri’deki et kombinasını ve depolarını 10 milyon TL’lik yatırımla yenileyip üretim standartlarını yükseltti.

Et mamülleri satışı için shop. basyazici.com.tr adıyla bir de sanal mağaza kuran grup, ürünlerini büyük ulusal zincirlere taşıma konusunda da görüşmeler yürütüyor. Başyazıcı Gurme adıyla gurme kafeler kurmayı da planladıklarını belirten Mahmut Başyazıcıoğlu, bu yıl içinde İstanbul’un Avrupa ve Anadolu yakalarında gurme kafe açacaklarını, bu sistemi franchise modeliyle yaygınlaştıracaklarını söylüyor.

HALKA ARZ OLACAK
Önümüzdeki üç yıllık dönemde yaklaşık 50 milyon TL’lik yatırımla et işleme tesisi kurma hedefleri olduğunu belirten Mahmut Başyazıcıoğlu, beş yıl içinde halka arz olmayı da hedeflediklerini ifade ediyor.

Tekstil sektöründe de büyüme planları bulunduğunu söyleyen Mahmut Başyazıcıoğlu, boyalı iplikte kapasite artırma hedefleri doğrultusunda Barmen İplik’e bu yıl 1 milyon Euro’luk yatırım yapacaklarını belirtiyor. Bamen İplik, dünyanın ham ve boyalı iplik üreten sayılı firmaları arasında yer alıyor.

Pamuğun yanı sıra kaşmirden ketene 18 farklı ürün üreten şirket, 120 milyon TL ciroya sahip. Üretiminin yüzde 40’ını Rusya ve Avrupa ülkelerinin de aralarında bulundu 30 ülkeye ihraç ediyor. Kayseri’deki 40 bin metrekarelik üretim tesisinde üretim yapan firmanın ürünleri Versace, Massimo Dutti, Zara, Diesel, Hugo Boss, Nike, Adidas gibi dünyaca ünlü firmalar tarafından kullanılıyor.

Başyazıcı Grubu, Kayseri’den sonra İstanbul’da da konut projeleri geliştiriyor. Bu kapsamda İstanbul’da ilk konut projesi olan 150 konut ve 8 ticari üniteden oluşan Başyapıt Dragos, Anadolu Yakası Maltepe Dragos’ta inşa ediliyor.

COĞRAFİ İŞARET ALDI
1953’te bir aile şirketi olarak kurulan Başyazıcıoğlu, 1983 yılında et kombinası kimliğiyle urun yelpazesine salam, sosis kavurma, füme dil ve jambon ’ gibi et mamullerini de ekledi Sağl’klı ve denetimli bir üretim için kendi besi çiftliğini kuran şirket. 2017 yılında pastırma ve sucukta coğrafi işaret aldı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap