Doygun Ekmek Uno’ya satıldı

Doygun Ekmek Uno’ya satıldı

Paketli ekmek pazarından önemli bir satış haberi geldi. Berksan Ailesi’ne ait Doygun Ekmek’in satıldığı söyleniyor. Satın alan şirket ise iddialara göre Uno markasının üreticisi Unmaş oldu. Unmaş, Asım Berksan’ın yeğeni Murat Ülker’in başında olduğu Yıldız Holding’e ait.

FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr

Geçen yıl perakende satışlarını sürpriz bir şekilde durduran Doygun Ekmek, üretimini de ciddi şekilde azaltmıştı.

Ülker markasının kurucusu olan Asım Berksan ile Sabri Ülker kardeşlerin çocukları paketli ekmek pazarında yıllardır rekabet halinde. Bu pazarın önemli oyuncularından Uno markasını yöneten Unmaş Ülker Ailesi’ne, Doygun Ekmek ise Berksan Ailesi’ne ait bulunuyor.

Ancak bu markalardan Doygun Ekmek bir süredir zor durumdaydı. Doygun Ekmek, organize perakende zincirlerinde raf maliyetlerinin giderek artmasına ve indirimli marketlerin kendi ürettikleri paketli ekmek fiyatlarıyla rekabetin güçleşmesine dayanamadı. Şirket geçen yıl perakende dağıtımını durdurdu, üretimini de ciddi anlamda azalttı.

Son aldığımız bilgiye göre ise Doygun Ekmek, bünyesinde Uno markasını bulunduran Unmaş’a satıldı. Unmaş’ın hem şirketi hem de 18 bin metrekarede kurulu olan ve günde 40-50 ton hamur üreten Doygun Ekmek’e ait Esenyurt’taki tesisi ve markayı satın aldığı söyleniyor.

ÖNCE ÜRETİMİ AZALTTI
Doygun Ekmek, Selçuk Berksan’ın sağlıklı beslenme kararı alması ve tam buğday ekmeği bulamaması neticesinde kurulmuştu. 1999 yılında üretime başlayan Doygun Ekmek, 2000 yılında ulusal zincir mağazaların raflarına da taşındı.

Marka kısa sürede perakendede 30 çeşit ekmeğiyle varlık göstermeye başladı. Otel, restoran, kafe ve catering firmalarına ise 138 çeşit ürün verir hale geldi. En son koruyucusuz ve katkısız ekmeği piyasaya sunan şirket, geçen yıl tüm pazarı şaşırtan bir karar alarak üretimini yüzde 90 oranında durdurdu ve işten çıkarmalara başladı.
Perakende dağıtımını da durduran markanın ne olacağı herkesçe merak edilirken beklenen haber geldi. Şirketin alıcısı Ülker’in Uno’su oldu.

DAĞITIM AĞI GÜÇLÜ
Perakende satış ve ev dışı tüketimle birlikte paketli ekmek pazarının bugünkü büyüklüğünün 1 milyar TL olduğu tahmin ediliyor. Pazarın en büyük oyuncularından biri Uno markasıyla satış yapan Unmaş.

Yüzde 60’ı Ülker Ailesi’ne ait olan Uno, unlu mamüller sektöründe özellikle de paketli ekmek kategorisinde Türkiye’nin marka bilinirliği en yüksek şirketi. Dağıtım ağının güçlü olması ve Türkiye’nin 81 iline ulaşmasının yanında İstanbul, Ankara ve Manisa’da bulunan üç fabrikasında ürettiği ürünlerinin çeşitliliği şirketi ön plana çıkarıyor.

EN BÜYÜK ORTAK ÜLKER
1990 yılında Doruk Grubu tarafından kurulan Türkiye’nin en büyük paketli ekmek markası olan Uno’nun yüzde 50’sini 2008’de Ülker aldı. 2013’te şirketin ortaklık yapısı tamamen değişti.

Daha önce yüzde 50 paya sahip olan Ülker payını yüzde 60’a çıkarırken, diğer ortak Hasip Gencer elindeki hisselerin tümünü ekmek sektörünün dünyadaki deneyimli ismi Federico Caruncho’nun sahip olduğu Vedanta Equity’e devretti. Şu anda şirketin yönetim kurulu başkanlığını Murat Ülker yürütüyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap