Ev dışı tüketimde büyüme hedefliyor

Ev dışı tüketimde büyüme hedefliyor

Helva, reçel, tahin ve pekmezin yanı sıra ‘Sultan Bacı’ markasıyla baklava da üreten Seyidoğlu, ev dışı tüketimde büyümeyi hedefliyor. Şirket, 10 milyon TL yatırımla kuracağı yeni fabrikasında, havayolları, oteller ve hastaneler için 20 gramlık ürünler üretecek.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Seyidoğlu Helva Reçel Grubu, Necati Göksu tarafından kuruldu. İlk başlarda kayınpederi Habeş Seyidoğlu ile birlikte çalışan Necati Göksu, 1990’lı yıllarda yolunu ayırarak helva reçel grubunu oluşturdu.

Daha sonra İstanbul Hadımköy’deki fabrikasına taşınarak helva, reçel, tahin, pekmez gibi gıdaları üretmeye başladı. Bugün ikinci kuşak Mehmet Göksu yönetiminde olan Seyidoğlu, kurmuş olduğu ‘Sultan Bacı’ markası ile baklava üretimine de adım attı. Sultan Bacı, bugün İstanbul genelinde 15 mağazaya ulaşmış durumda.

Hadımköy’de 10 milyon TL yatırımla yeni üretim tesisi inşaatına başlayan şirket, halihazırda 8 bin metrekare olan kapalı alanını iki kat büyüyerek 16 bin metrekareye ulaştıracak. Bu tesiste üretilecek yeni ürünlerle hem yurtiçinde hem de global pazarlarda daha güçlü rekabet edilmesi hedefleniyor. 2018 yılının ikinci yarısında yeni tesiste üretime başlanacak.

UÇAKLARDA DAĞITILACAK
Özellikle ‘piknik’ olarak adlandırılan 20 gramlık ürünler için bu yatırıma ihtiyaç duyduklarını söyleyen Mehmet Göksu, pekmez, pasta ve yeni tatlı çeşitlerinin üretimini yapacaklarını belirtiyor. Özellikle ev dışı tüketim alanında büyümeyi hedeflediklerini ifade eden Göksu, otel, cezaevi, hastane gibi 500 kuruma piknik ürünleri verdiklerini vurguluyor.

Şu anda günde 1 milyon adet olan üretim kapasitesinin yeni yatırımla birlikte 2 milyon adede çıkacağı bilgisini veren Mehmet Göksu, şunları söylüyor: “15 bin kişilik Silivri Cezaevi’ne her gün ürünlerimizi gönderiyoruz. Kurumsal müşteri sayımızı bine ulaştıracağız. Yabancı havayolu şirketleriyle görüşüyoruz. Yurtdışı uçuşlara piknik ürünlerimizi vermeyi hedefliyoruz.”

KOLOMBİYALILARA HELVA YEDİRDİ
2018 yılında yeni pazarlara da girmeyi hedeflediklerini söyleyen Mehmet Göksu, ABD, Rusya, Polonya ve Yunanistan’a ihracata başlayacaklarını ifade ediyor. Geçen yıl 4 milyon dolarlık ihracat yapan şirket, bu yıl yeni pazarlarla birlikte bu rakamı 5 milyon dolara ulaştırmayı hedefliyor.

2017 yılını 123 milyon TL ciro ile tamamlayan şirketin 2018 hedefi ise 150 milyon TL ciroya ulaşmak. Göksu, yeni fabrika yatırımlarıyla 2019 yılında ise 200 milyon TL ciro hedeflediklerini ifade ediyor.

30 ülkeye ihracat yapan Seyidoğlu, Japonya, Çin, Kolombiya gibi pazarlarda da yer alıyor. Mehmet Göksu, “Çin’deki Carre-four’larda yer alıyoruz. Kolombiya’ya helva ve reçel gönderdik, oldukça rağbet gördü. İngiltere’deki Walmart’ta satışı olan ender Türk markalarından biriyiz” diyor.

KAHVALTI GRUBUNA DA GİRİYOR
Seyidoğlu’nun AR-GE çalışmaları da var. Mehmet Göksu, yeni ve inovatif ürünler konusunda çalıştıklarını anlatıyor. Örneğin Sultan Bacı markası için bahçe ve orman meyvelerinden yapılan karışık reçel bu ürünler arasında yer alıyor.

Aynı şekilde tahinli baklava da yine şirketin inovatif ürünleri arasında bulunuyor. Kısa zamanda pratik kahvaltı grubuna da gireceklerini söyleyen Göksu, “Tahin ve pekmez karışımı, fındık kreması, tahinli krema ve grissininin yer alacağı bu kahvaltı grubunu ‘Bandıra Bandıra Ye’ adıyla piyasaya süreceğiz” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap