Gelik’ten franchise hamlesi

Gelik’ten franchise hamlesi

Duruk Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Gelik Lokantaları, franchise vermeye hazırlanıyor. Gelik Lokantaları’nın halen İstanbul’da altı şubesi var. İstanbul Avcılar’daki üretim tesisine yapılan 8 milyon dolarlık yatırımla, 70-80 şubeye hizmet verebilecek bir altyapı oluşturuldu. Duruk Grubu, bünyesinde bulunan meyve suyu markası Aroma’yı ise inovatif ürünlerle büyütmeyi planlıyor.

LEVENT GÖKMEN
lgokmen@ekonomist.com.tr

Türkiye’nin en eski meyve suyu markalarından biri olan Aroma’yı bünyesinde barındıran Duruk Grubu, gıda sektöründe etkin bir grup. Aroma Meyve Suyu, Aroma Su, Gelik Lokantaları ve ekmek sanayinde faaliyet gösteren İreks’i bünyesinde barındıran grup, ABD’den Çin’e kadar 40’ın üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz yıl cirosu 240 milyon TL’yi aşan grup, bu yıl yüzde 20 büyüme hedefliyor.

Duruk Grubu’nun bu yılki büyüme planlarının önemli bir ayağını Ge-lik Lokantaları için franchise vermeye başlaması oluşturuyor. 1973 yılından bu yana Denizer ve Duruk ailelerinin ortaklığında faaliyet gösteren Gelik Lokantaları’nın bugün İstanbul’da altı şubesi bulunuyor. Şirket, bu yıl İstanbul’da franchise vererek zinciri büyütme çalışmaları yapıyor.

EN AZ 70 ŞUBE OLACAK
Duruk Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Aroma’nın yönetim kurulu başkan vekili Mahmut Atom Duruk, İstanbul Avcılar’daki üretim tesislerine yaptıkları 8 milyon dolarlık yatırımla Gelik Lokantaları’nda 70-80 adet franchise’a hizmet verebilecek bir yapıya ulaştıklarını söylüyor. Duruk, franchise koşullarının, yatırımcıya, yatırımın yerine göre değişkenlik göstereceğini ve yatırım planlanırken belirleneceğini ifade ediyor. Bakırköy, Levent ve Cevahir AVM’nin de aralarında bulunduğu toplam altı noktadaki Gelik Lokantaları, yıllık 20 milyon TL ciro gerçekleştiriyor.

Mahmut Atom Duruk, Aroma’da da inovatif ürünleri pazara sunarak büyümeyi planladıklarını söylüyor. 30 farklı ürün çeşidiyle yüzde 11’lik pazar payına sahip olan Aroma, önümüzdeki beş yıl içinde bu payı yüzde 25’lere çıkarmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda AR-GE çalışmaları yapan şirket, inovatif ürünlerle sektördeki payını arttırmayı planlıyor. Bursa’da fabrikası bulunan Aroma, AR-GE departmanıyla her yıl 25 yeni ürün geliştiriyor ve 2-3 yeni ürün piyasaya sunuluyor.

“Çalışanlarımızın mutluluğu önemli”
Aroma’nın 250 çalışanı ile Gelik’in 240 çalışanı Türk-İş’e bağlı sendikalı olarak çalışıyorlar. Çalışanlarının haklarının korunmasına önem verdiklerine dikkat çeken Mahmut Atom Duruk, “Çalışanlarımız yaklaşık 46 yıldan bu yana sendikalı olarak çalışıyorlar. Çalışanlarımızın mutluluğuna büyük önem veriyoruz” diyor.

LİFLİ MEYVE SUYU
Mahmut Atom Duruk, yüzde 100 meyve suları ile öne çıkan Aroma’nın dünyada trend haline gelen lifli meyve suyu üretiminde sürprizler yapacağını söylüyor. Maliyetlerin yüksek olması nedeniyle sektörde küçük markaların yaşayamadığına işaret eden Duruk, meyve suyunun yararlı olmadığı gibi yanlış bir algının önümüzdeki dönemde gerçek verilerle yıkılacağını, bunun da sektörü büyüteceğini söylüyor.

Duruk Grubu’nun bir başka şirketi olan İreks’te yüzde 50 Alman ortaklığı var. İreks 40 milyon TL ciro gerçekleştirirken bunun yüzde 15’i ihracattan geliyor. İreks, Çerkezköy’deki fabrikasında ekmek ve pastacılık sektörlerine yönelik hammaddeler üretiyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap