Sırma’nın kalanı da Danone’un olacak

Sırma’nın kalanı da Danone’un olacak

Fransız gıda ve içecek üreticisi olan Danone, ambalajlı su üreticisi Sırma’da kalan yüzde 49,9 hisseyi de alacak. Türkiye’de 200 milyon Euro ciroya ulaşan Danone Su, bu alımın yanı sıra yeni gireceği sağlıklı içecek kategorisinin de katkısıyla çift haneli büyüyecek.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Gıda ve içecek alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olan Danone, ambalajlı su üreticisi Sırma’da kalan yüzde 49,9 hisseyi de satın alacak. Ambalajlı su pazarında Hayat Su ve 2013’te yüzde 50,1 hissesini aldığı Sırma markasıyla faaliyet gösteren Danone Su, bu yıl Sırma’da kalan hisseleri almasının yanı sıra sağlıklı içecek pazarına da girecek.

YÜZDE 25 BÜYÜDÜ
Danone Türkiye Entegrasyonu ve Danone Su Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu, su ve maden suyunun yanı sıra sağlıklı içecek kategorisine girmek üzere çalışmalar yürüttüklerini söylüyor. Çuhadaroğlu, geçen 10 yılda 150 milyon TL yatırım yaptıklarını ve bu yıl da yeni yatırımlarla büyümeye devam edeceklerini ifade ediyor. Gamze Çuhadaroğlu, “Sırma Su ile olan ortaklığımızı da bu yıl bir adım daha ileri taşıyarak iki şirketin entegrasyonu boyutuna geçiriyoruz” diyor.

Danone, Türkiye’de dokuz fabrikaya ve 2 bin 300 çalışana sahip. Şirket, su, sütlü ürünler, medikal beslenme ve anne bebek beslenmesi olmak üzere Türkiye’de dört iş kolunda faaliyet gösteriyor. Danone, sadece su alanında geçen yılı 200 milyon Euro ciroyla kapattı. Geçen yıl iş hacmini yüzde 25’e yakın büyüten markanın bu yılda benzer büyüme oranlarını yakalaması bekleniyor. 2018 yılında 2,3 milyar litre satış tonajına ulaşılması hedefleniyor.

2017 yılında Türkiye’de su pazarı hacmi PET’de yüzde 15 büyüyerek yaklaşık 11,7 milyar litreye ulaştı. Bu hacmin 6,4 milyar litresi damacana satışından, 5,3 milyar litresi de PET satışından geldi. Sektördeki toplam ciro ise yaklaşık 5,7 milyar TL’ye ulaştı. 150’nin üzerinde oyuncunun olduğu pazarda yedi büyük şirket olduğunu aktaran Gamze Çuhadaroğlu, kendi yaptıkları ölçümle-melere göre pazar paylarının yüzde 23 olduğunu belirtiyor.

OKULLARDA BİLGİLENDİRME YAPIYOR
Bugün tüm dünya suyun sağlık için taşıdığı değer konusunda hemfikir. Suyun vücudun neredeyse tüm fonksiyonları için gerekli olduğunu aktaran Gamze Çuhadaroğlu, bu bilinci yaymak üzere yeni projeler geliştirdiklerini anlatıyor.

Çuhadaroğlu, “Danone da dünyanın lider su şirketlerinden biri olarak sağlıklı hidrasyon yani topluma doğru su tüketim alışkanlıklarının kazandırılmasını sorumluluğu kabul ediyor. Bu doğrultuda okullarda su tüketimine dair bilgilendirmekle projesi yapıyoruz. Pilot seçilen 10 okulda projemize başladık” diye konuşuyor.

6 MİLYON KİŞİYE ULAŞTI
Danone, sosyal sorumluluk projeleri de yürütüyor. Bunlardan birini de KAGİDER ile birlikte düzenlediği ‘İyi ki Annem Çalışıyor’ kampanyası oluşturuyor. Bu kampanya ile çalışan annelerin iş hayatlarına devam ederek kendileri ve aileleri için yaratacakları değer konusunda toplumsal bilinç oluşturmak hedefleniyor.

Gamze Çuhadaroğlu, “Danone olarak tüm iş dünyasına örnek olabilecek uygulamaları hayata geçirdik. Bu kapsamda başlattığımız ‘İyi ki Annem Çalışıyor’ kampanyasıyla iki ayda toplam 7 milyon kişiye ulaştık. Önümüzdeki süreçte iş dünyasına rol model olacak uygulamaları hayata geçirmeyi planlıyoruz” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap