Üç fabrika birden açmayı planlıyor

Üç fabrika birden açmayı planlıyor

Yüzde 60 Yıldız Holding, yüzde 40 İspanyol Federico Caruncho ortaklığında büyümeye devam eden UNO, bu yıl üç fabrika açmayı planlıyor. Şirket, Antalya’da donmuş ekmek fabrikası kuracak. Karadeniz ve Akdeniz bölgelerinde ise taze ekmek fabrikası açılacak.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Unlu mamuller alanının önde gelen markalarından biri olan UNO, bu yıl bir taraftan 1 milyar TL’lik ciroya ulaşmayı bir taraftan da üç yeni fabrika açmayı hedefliyor.

Yüzde 60 Yıldız Holding, yüzde 40 İspanyol Federico Caruncho ortaklığında büyümeye devam eden marka, geçen yılı 800 milyon TL ciroyla kapattı. Yüzde 25 büyüme hedefiyle 2018 yılına giren marka, fabrika yatırımları için adresleri belirlemeye çalışıyor.

Şirket, Antalya’da donmuş ekmek fabrikası kurmayı planlıyor. Karadeniz ve Akdeniz bölgelerinde ise taze ekmek fabrikası açılacak. Karadeniz’de açılacak fabrika için Trabzon ve Samsun, Akdeniz’de açılacak fabrika için ise Adana ve Mersin illeri üzerinde çalışılıyor. Bu üç fabrika açıldığında, UNO’nun fabrika sayısı 10’a çıkacak.

YEDİ KAT BÜYÜDÜ
Ortaklığın başından beri kapasiteyi neredeyse yedi kat artırdıklarını söyleyen UNO CEO’su Federico Caruncho, 130 milyon dolar civarında yatırım yaptıklarını dile getiriyor.

Bir sonraki adımda ise büyümeyi konsolide edeceklerini belirten Caruncho, “Bunun için önümüzdeki 3-5 yıl içinde üç fabrikaya daha ihtiyacımız olacak. Fabrikaların yeri için pazara yakınlık bizim için önemli” diyor.

2012 yılında kurucusu Hasip Gencer’den hisselerinin alınmasıyla Yıldız Holding ve Federico Caruncho ortaklığında büyüyen marka, beş yılda önemli yatırımları devreye aldı. Geçen süreçte 100 milyon TL olan ciroyu 800 milyon TL’ye taşındıklarını aktaran Federico Caruncho, fabrika sayısını birden yediye, kapasiteyi ise 25 bin tondan 170 bin tona çıkardıklarını kaydediyor.

YENİ ÜRÜNLER GELİYOR
Bu yıl ise yüzde 25 büyüme hedefiyle yeni ürünler ve yeni yatırımlar üzerinde çalıştıklarını ifade eden Federico Caruncho sözlerine şöyle devam ediyor: “2017 markamız için iyi bir yıldı, ‘tamtane’ konseptiyle kategorideki liderliği perçinledik.

Üretim kapasitemizi ekmeğe çevirecek olursak, her yıl 300 milyon somun ekmek üretebilecek kapasitedeyiz. Şu anda 2 bin 700’den fazla çalışanımız var. Tüm servislerimizi düşünürsek şirketimizin 20 bin kişiye dokunduğunu söyleyebiliriz. Büyüme hedeflerimiz doğrultusunda yeni ürünler üzerinde de çalışıyoruz.”

DOĞU AVRUPA VE KÖRFEZ’DE SATIN ALMA HEDEFLİYOR
UNO, paketli ekmek alanında 2023’e kadar bölge lideri olmayı hedefliyor. Bunun için şirket satın almak da gündemde. Federico Caruncho, bu konuda şöyle konuşuyor: “Bu doğrultuda Türkiye’nin etki alanına uygun olarak daha uzun stratejik planlar yapıyoruz.

Doğu Avrupa’da ve Körfez’de bazı satın alımlar deneyeceğiz. Tabii bu konuda bölgedeki jeopolitik gelişmeler de kararlarımızı etkileyecek. Ama hedefimiz bölgesel bir şirket olmak ve Türkiye’den başka pazarlarda da faaliyet göstermek.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap