Yeni fabrikasıyla kapasiteyi katladı

Yeni fabrikasıyla kapasiteyi katladı

61 yıl önce üretime başlayan ve bugün 3 bin civarında kurumsal müşteriye üretim yapan Melodi Çikolata, yeni yatırımını büyük ölçüde devreye aldı. Şirket, 20 milyon dolar yatırım bütçesiyle Esenyurt’ta kurduğu yeni fabrikayla kapasitesini yıllık 15 bin tona çıkardı.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Bugün birçok markanın ürettiği Beyoğlu Çikolatası’nın ilk üreticilerinden biri olan Melodi Çikolata, yeni fabrika yatırımını devreye aldı. Şirket, yeni fabrikayı 20 milyon dolar bütçeyle Esenyurt’ta hayata geçirdi.

Yüzde 70’i tamamlanan ve ilk üretimi geçen yıl gerçekleştiren fabrikanın 2020 yılında tam anlamıyla devreye girmesi bekleniyor. Bu yatırımla yıllık 15 bin ton kapasiteye ulaşan şirket büyümesini hızlandırmayı hedefliyor. Melodi Çikolata’nın üçüncü kuşak temsilcisi Alper Taşar, yeni fabrikanın sağladığı yüksek kapasiteyle özellikle yeni ürünlere ve yeni ihracat pazarlarına odaklanacaklarını söylüyor.

YÜZDE 25 BÜYÜME HEDEFLİYOR
Pastanelerin çikolata ürünlerini karşılamak üzere 61 yıl önce faaliyete geçen Melodi Çikolata, bugün 3 bin civarında kurumsal müşterisine üretim yapıyor. 1957 yılında Samsun’da kurulan şirket 1968 yılında üretimine İstanbul’da devam etmek için ilk olarak Aksaray’da fabrika açtı. Şirket, Pelit, Seyran gibi o dönemin en büyük pastanelerine kendi isimlerinin basıldığı madlen çikolatayla pazarda büyüdü.

1988 yılında fabrika Bahçelievler’e ve ardından da Esenyurt’a taşındı. Esenyurt’ta bütün ürünleri tek çatı altında toplayan şirket, bugün yeni tesis yatırımıyla 50 bin metrekarelik bir alanda üretim gerçekleştiriyor.

Yıllık 10 bin ton olan kapasitelerini yeni yatırımla 15 bin tona taşıdıklarını aktaran Alper Taşar, bu yıl yüzde 25 büyüme planladıklarını kaydediyor. Geçen yıl 150 milyon TL ciro elde ettiklerini ifade eden Taşar, sözlerine şöyle devam ediyor: “Türkiye’de badem şekeri, draje, mushroom çikolata, çakıltaşı, Beyoğlu çikolatası ilk olarak Melodi çatısı altında üretildi. Hedefimiz yeni ürün portföyümüzü daha da geliştirmek. Bu doğrultuda AR-GE çalışmalarına da ağırlık veriyoruz.

Klasikleşen ürünlerimizin yanı sıra yeni lezzetler de deniyoruz. Gerçek karamel kullanarak hazırladığımız lokum, en son gerçekleşen AR-GE çalışması sonucu ortaya çıktı. Geleneksel reçetelere bağlı kalarak yeniliklere açık bir üretici olarak konumlanıyoruz. Önümüzdeki süreçte yeni ürünler büyümemize katkı yapmaya devam edecek.”

İHRACATIN PAYINI ARTIRACAK
Melodi Çikolata, şu anda üretiminin yüzde 6’sını ihraç ediyor. Yeni yatırımla ihracatın payının artırılması hedefleniyor. İlk etapta ihracatın cirodaki payını yüzde 10’a çıkarmak isteyen şirket, daha ileriki süreçte ise bu oranı yüzde 30’lara taşımayı hedefliyor.

Başta Azerbaycan olmak üzere Türki Cumhuriyetler, BAE, İsrail ve Filistin, Melodi Çikolata’nın önde gelen ihracat pazarları arasında yer alıyor. Alper Taşar, ihracat hedefleri konusunda şunları söylüyor:
“Yeni pazarlar için de arayışlarımız sürüyor.

Ortadoğu pazarlarını yakından izliyoruz. Temel hammaddemiz olan kakaoyu dünya pazarında ilk sırada olan Gana’dan tedarik ediyoruz. Kakao hamuru, kakao yağı, süt tozu, fıstık ve fındıkta da yine birinci kalite ürünler kullanıyoruz. Dolayısıyla dünyada birçok pazarda güçlü bir şekilde yerimizi almayı hedefliyoruz.”

Şirket yurtdışında sadece ihracatla değil mağazalaşarak da büyümek istiyor. Bu yönde bazı girişimleri olduğunu söyleyen Alper Taşar, Azerbaycan ve Bosna Hersek’te mağaza açtıklarını belirtiyor.

ÇALIŞANLARIN YÜZDE 70’İ KADIN
Üretim kapasitesine dönük yatırımlarla bugün 600 kişiye istihdam sağlayan Melodi Çikolata’nın çalışanlarının önemli bir kısmı kadın. Mevcut çalışanların yüzde 70’inin kadın olduğunu belirten Alper Taşar, “Burada pozitif ayrımcılık yapıyoruz ve kadın çalışan sayısını hep yüksek tutmak istiyoruz” diye konuşuyor.

EN BÜYÜK DRAJE ÜRETİCİSİ
Devreye aldığı yatırımla sektördeki yerini güçlendirmeye çalışan Melodi Çikolata’nın hedefi, Türkiye’de kaliteli butik spesiyal çikolata ve draje üretiminde akla gelen ilk şirket olmak.

Draje ürünlere talebin artacağını öngördüklerini aktaran Alper Taşar, bu nedenle Esenyurt’taki yatırımla en büyük draje çikolata üretim kapasitesine sahip şirket olduklarını ifade ediyor.

Şirket bu kapasiteyle 3 bin kadar müşteriye üretim yapıyor. Bunların içinde marketler için private label ürünler, pastanelere fason üretim ve uluslararası markaların ürünleri yer alıyor.

Taşar, “Fabrikamızın ilk kurulduğu yıllarda satış pazarımız sadece pastanelerdi. Fabrika hacmimizin genişlemesiyle birlikte gıda sektörünün Dr.Oetker, Unilever, Danone, Kenton, Divan gibi öncü markalarına endüstriyel çikolata üretmeye başladık” diye konuşuyor.

PERAKENDEDE BÜYÜMEYECEK!
Melodi Çikolata’nın perakende alanında Mersin’in yanı sıra İstanbul’da Nişantaşı, Etiler, Kadıköy ve Erenköy’de fabrika satış mağazaları var. Alper Taşar, perakende alanında daha fazla büyümek istemediklerini söylüyor.

Bunun nedenini de kendi müşterileriyle rekabet etmek istemedikleri şeklinde açıklıyor. Fakat yeni girişimlerle büyümek istediklerini anlatan Taşar, sanat tadında çikolatalar üretmek hedefiyle kısa bir süre önce çikolata atölyesi kurduklarını kaydediyor. Taşar, burada el yapımı özel çikolatalar ürettiklerini ifade ediyor.

TÜRKİYE’DE KİŞİ BAŞI TÜKETİM 3 KİLO
Türkiye, Uluslararası Kakao Örgütü’nün verilerine göre, 3,1 kg kişi başına çikolata tüketimiyle birçok Avrupa ülkesinin gerisinde kalıyor. Üretimin önde gelen ülkesi İsviçre tüketimde de başı çekiyor.

İsviçre kişi başına 8,7 kg ile çikolatanın dünyada en çok tüketildiği ülke olurken, Almanya ve Avusturya 7,9 kg ile ikinci sırayı paylaşıyor. En çok çikolata tüketilen diğer ülkeler ise 7,7 kg ile İrlanda ve 7,3 kg ile İngiltere olarak sıralanıyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap