‘Yerli somon’u Japonya’ya satıyor

‘Yerli somon’u Japonya’ya satıyor

Karadeniz Alası veya halk tarafından bilinen adıyla ‘yerli somon’u füme olarak üreten Kocaman Balıkçılık, bu balığı Japonya’ya suşi hammaddesi olarak ihraç ediyor. 2017’yi 27 milyon dolar ciro ile tamamlayan şirketin bu yılki ciro hedefi ise 31 milyon dolar.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Cumhuriyet ile yaşıt olan Kocaman Balıkçılık, bugün üçüncü kuşaktan Osman Kocaman tarafından yönetiliyor. Kocaman Balıkçılık, sağladığı 350 kişilik istihdamla Bandırma’nın en büyük ikinci işletmesi konumunda.

Türkiye’de Karadeniz Alası balığını füme olarak üreten tek şirket olan Kocaman Balıkçılık, daha önceki yıllarda sadece iç piyasada taze olarak satılan bu balığı, 92 testten geçer not alarak, Japonya’ya suşi hammaddesi olarak ihraç ediyor.

Ürünü daha katma değerli hale getirmek için çalıştıklarını söyleyen Kocaman Balıkçılık Yönetim Kurulu Başkanı Osman Kocaman, 2017’de 450 tonluk ihracata ulaştıklarını, bu yıl ise Karadeniz Alası’nı bin tondan fazla ihraç etmeyi hedefledikleri vurguluyor.

TALEPTE ARTIŞ VAR
Her yıl yüzde 25 büyüyen ve 2017 yılını 27 milyon dolar ciro ile tamamlayan şirketin bu yılki hedefi ise ciroda 31 milyon dolara ulaşmak. Cironun yüzde 10’unun iç piyasadan geldiğini söyleyen Osman Kocaman, toplamda yıllık 5 bin ton üretimleri olduğunu belirtiyor.

Türkiye’de tüketimi olmayan ürünleri işleyip ihraç ettiklerini ifade eden Osman Kocaman, sözlerine şöyle devam ediyor: “Somon balığını yerlileştirerek Karadeniz Alası olarak ihraç etmeye başladık.

Somon fiyatlarının artmasıyla birlikte biz de yerli ürünümüz olan Karadeniz Alası ile bu pazarı büyütmek istedik. Suşi restoranlarının ana malzemesi olması nedeniyle başta Japonya olmak üzere Uzakdoğu ülkelerine ihracat yapıyoruz. Japonya’da ürünlerimizin talep görmesi diğer ülkelerin de dikkatini çekti ve talep gelmeye başladı.”

YENİ TESİS YATIRIMI
Kocaman Balıkçılık, çok farklı ürün gruplarında da ihracat yapıyor. Bunların arasında kara ve deniz salyangozu, aterina (göl gümüşü), deniz patlıcanı, karides, kerevit (tatlısu ıstakozu) ve işlenmiş marine deniz ürünleri bulunuyor.

Çin’e deniz patlıcanı, ABD’ye de marine hamsi ihraç ettiklerini ifade eden Osman Kocaman, iç pazarda ise Brüksel midyesi, füme balık, su ürünleri salatası, ahtapot gibi ürünleri paketleyerek satışa sunduklarını vurguluyor. Kocaman, deniz meze ürünlerinde iç piyasada pazar lideri oldukları bilgisini de veriyor.

Şirket, önümüzdeki yıl Bandırma’da bin 200 metrekarelik alanda ayrı bir tesis yatırımı yapacak. Osman Kocaman, bu tesisin sadece tüketime hazır ürünlere yönelik üretim yapacağını ifade ediyor. Tesis günlük 5 bin paket üretim kapasitesine sahip olacak ve 80 gramlık paketler halinde üretim yapacak.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap