Armut’u dünya markası yapmayı hedefliyor

Armut’u dünya markası yapmayı hedefliyor

Başak Taşpınar Değim’in kurduğu ve temizlik, ev içi tadilat, nakliye gibi başlıklar altında hizmet verenlerle müşterileri buluşturan Armut, yurtdışında da hızla büyüyor. Şirket, global markası HomeRun ile ABD, İngiltere, Mısır, Romanya ve Suudi Arabistan’da hizmet veriyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Armut, Başak Taşpınar Değim’in kurduğu ve temizlik, ev içi tadilat, nakliye gibi başlıklar altında binlerce alt kategoride hizmet verenlerle müşterileri buluşturan bir platform. Şirket, yedi yılda üç kıtada faaliyet gösteren bir teknoloji şirketine dönüştü. 2 bin farklı kategoride hizmet sunan Armut’un bünyesinde 200 bini aşkın hizmet veren bulunuyor.

Platform, global markası HomeRun ile ABD, İngiltere, Mısır, Romanya ve Suudi Arabistan’da da hizmet vermeye başladı. Armut, 2017 yılında Delo-itte tarafından oluşturulan Technology Fast 50 listesinde Türkiye’nin en hızlı büyüyen ikinci şirketi, yine aynı yıl Deloitte tarafından oluşturulan Technology Fast 500 listesinde ise Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgelerindeki en hızlı büyüyen 40’ıncı şirket seçildi.

YENİ PAZARLARA AÇILACAK
2017 yılında yüzde 72 büyüyerek 1,4 milyon hizmet talebi aldıklarını söyleyen Başak Taşpınar Değim, son dört yılda yüzde 2 bin 800 büyüdüklerini ifade ediyor. Armut, 1 milyon dolar değerindeki ilk yatırımını Ocak 2014’te Hummingbird’den aldı. Mayıs 2016’da yüzde 75’i Addventure, yüzde 25’i Hummingbird olmak üzere 3,2 milyon dolarlık bir yatırım daha almayı başardı.

Yurtdışı markaları HomeRun’ın 2018’in 9 aylık döneminde yüzde bin 500 büyüdüğünü ifade eden Değim şunları söylüyor: “Artık yurtdışında da teklif veren bir marka haline geldik.

Özellikle Mısır, Suudi Arabistan, Romanya ve İngiltere çok iyi gidiyor. Tüm operasyonlarımızı Türkiye’den yönetiyoruz. Başak Taşpınar Değim 2018 yılında Ekonomist’in düzenlediği Yılın İş İnsanları ödül töreninde “Yılın Kadın Girişimcisi” seçildi.

Suudi Arabistan’da böcek ilaçlama, Romanya’da nakliye, İngiltere’de ise halı döşeme konusunda talepler alıyoruz.” Avrupa ve Ortadoğu’da yeni pazarlara beş yıl içerisinde açılacaklarını söyleyen Başak Taşpınar Değim, yurtdışında da yüzde 10’a yakın bir büyüme hedeflediklerini sözlerine ekliyor.

Değim, “Orta vadede pazarlama ve ülke yönetimi konusunda yeni bir yapılanmaya ihtiyaç duyabiliriz. Yurtdışında ofis açmak gündemimizde” diye konuşuyor.

ÖDÜLLÜ GİRİŞİMCİ
Oldukça hızlı bir büyüme başarısı yakalayan Başak Taşpınar Değim, 2014 yılında Ekonomist, Garanti Bankası ve KAGİDER işbirliğiyle sekizinci kez düzenlenen Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda ‘Gelecek Vaat Eden’ kadın girişimci seçilmişti. Değim, 2018 yılında Ekonomist Der-gisi’nin düzenlediği Yılın İş İnsanları ödüllerinde de ‘Yılın Kadın Girişimcisi’ ödülünü kazanmıştı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap