Franchise için kadın girişimci arayan 10 marka

Franchise için kadın girişimci arayan 10 marka

Birçok şirket, kadın girişimciliğinin artırılması için kadınlara özel fırsatlar sunan franchise modelleri oluşturmaya başladı. Bu modellerde kadın girişimcilere franchise giriş bedeli, royalty gibi önemli maliyet kalemlerinde indirim sağlayan paketler sunuluyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Böylece kadınlar güzellik merkezinden parfümeriye, anaokulundan spor merkezine kadar birçok alanda iş kurma fırsatı elde ediyor. Kadınların işgücüne katılması, bir ülkenin büyümesinde en önemli etkenler arasında yer alıyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
755Türkiye’ye baktığımızda toplam kadın girişimci sayısının hala 110 bin dolaylarında olduğunu görüyoruz. Türkiye’de toplam 1,2 milyon girişimci olduğu düşünüldüğünde, bu hala oldukça düşük bir rakam olarak karşımıza çıkıyor.

Bu anlamda pozitif ayrımcılık başlatan bazı şirketler, kadınlara özel iş modelleri yaratmaya başladı. Spor salonları, güzellik merkezleri, restoran gibi kadınların başarılı olabileceği varsayılan sektörlerdeki bazı şirketler, kadın girişimci adaylarına özel, franchise giriş bedelinde indirimden royalty ücreti talep edilmemesine kadar birçok avantaj sunuyor. Kadın girişimcilerle büyümeyi hedefleyen bu şirketler, personel desteğinden yazılıma, yer seçiminden oryantasyona uzanan birçok destek de sağlıyor.

SPORDAKİ AVANTAJLAR
Kadınlara özel spor merkezi b-fit, 51 şehirde hizmet veriyor. Türkiye genelinde 190 b-fit merkezi, 250 girişimci kadın tarafından yönetiliyor. 81 şehrin tamamında yer almak amacıyla yeni bir atılım gerçekleştirdiklerini söyleyen b-fit’in kurucusu Bedriye Hülya, 30 şehirde kadın girişimciler aradıklarını belirtiyor. Bu 30 şehirde şube açan ilk girişimcilere 29 bin TL + KDV ile iş kurma fırsatı sunuluyor.

Bu destek sayesinde malzeme paketiyle birlikte ilk kadın girişimci 40 bin TL’ye iş kurma imkanına sahip oluyor. Normalde b-fit merkezi açma maliyeti 49 bin TL + KDV. Aylık ortalama ciro hedefi ise 15 bin TL.

Yine kadınlara özel bir spor salonu konsepti olan Çilek Spor da kadın girişimcilere franchise fırsatı sunan şirketler arasında. Türkiye genelinde 23 şube ile faaliyet gösteriyor. Çilek Spor’un bayi sorumlusu Ümit Özer, kadın girişimcilere özel ödeme seçenekleri sunduklarını ve vadede kolaylık sağladıklarını söylüyor.

Kadın girişimcilerden franchise giriş bedeli olarak 10 bin dolar alınıyor. Bir şubenin yatırım maliyeti 20 bin ile 40 bin dolar arasında değişiyor. Royalty alınmıyor. Kâr marjı ortalama yüzde 60. Şubeler için aylık 10 bin TL ciro hedefleniyor.

ANADOLU’YA FRANCHISE VERİYOR
Portakal Spor, kadın girişimcilere franchise veren yüzde 100 yerli bir firma. Bayilerin kullandığı hidrolik fitness ekipmanlarının kendi bünyesinde imalatını da yapıyor. Şirket, kadın girişimcilere uygun bütçelerle iş kurma fırsatı tanıyor. Portakal Spor’un kurucusu Burcu Işık, özellikle Doğu ve Kuzey Anadolu illerinde franchise vereceklerini belirtiyor.

Işık, “Kadın girişimcilerin oldukça uygun bütçelerle işlerinin patronu olmalarını sağlıyoruz” şeklinde konuşuyor. Franchise giriş bedeli 20 bin TL + KDV. Toplam yatırım maliyeti ortalama 50 bin TL. Dördüncü aydan itibaren aylık 300 TL royalty alınıyor. Aylık ciro hedefi, 15 bin ile 25 bin TL arasında değişiyor.

EĞİTİMDE KADINA ÖZEL
Helen Doron Anaokulları, Türkiye’de beş yıldır faaliyet yürütüyor. Franchising sistemiyle yaygınlaşan Helen Doron’da 40 şubenin 39’unun kurucusu kadın girişimciler. Kurum, dünyada ‘oyun bahçesi’ ülkemizde ise anaokulu konsepti ile hizmet veriyor.

Helen Doron Genel Müdürü Bora Gündüzyeli, “Anaokulu konseptini kuruma ilk biz kazandırdık. Anaokulu olunca kadın girişimcinin varlığı kuruma çok şey katıyor. Bu açıdan franchise adaylarımız arasında kadınlara öncelik veriyoruz” diyor. Helen Doron, kadın adaylara özel eğitim ve organizasyon yönetimi desteği veriyor.

Kadınlara yönelik franchise fırsatı sunan bir başka marka ise Durance… Fransız parfüm markası olan Durance, Türkiye’de kadın girişimcilerle büyümeyi hedefliyor. 40 metrekare büyüklüğünde butik işletmelerle büyüyen Durance, şu an Türkiye’de üç butik, 15 satış noktasıyla faaliyet gösteriyor.

İstanbul’da Anadolu Yakası’n-da ve İzmir’de bu yılın sonuna kadar şube açılması planlanıyor. Kadın girişimci adaylarıyla öncelikle yatırım olasılığı ile ilgili karşılıklı görüşmeler yapıldığını ifade eden Durance Türkiye Temsilcisi Özlem Oktar Varoğlu, yer değerlendirmesinden sonra ise franchise bedeli üzerinden yüzde 50 indirim gerçekleştirildiğini vurguluyor.

EL VE AYAK MERKEZİ
Kadınlar tarafından işletilen el ve ayak bakım merkezi Manicare de fran-chise vererek büyümeyi hedefleyen markalar arasında yer alıyor. Manicare Kurucusu Çiğdem Haznedar, kadın girişimcilere franchise giriş bedelinde yüzde 50 indirim avantajı sunduklarını söylüyor. Haznedar, “Kendi know how ve deneyimimizi franchise’lara aktaracağız.

Franchise giriş bedelimizi 10 bin TL olarak belirledik. İlk beş salon için özel bir indirim yaparak 5 bin TL ile başlayacağız” diyor. Yatırım maliyeti ortalama 50 bin TL. Royalty bedeli aylık minimum 500 TL. Salonların aylık 15 bin TL gelir elde etmesi hedefleniyor.

Biota Laboratuvarları da franchise vermeye başladı. Üç yılda 30 mağazaya ulaşmayı planlayan şirket, özellikle kadın girişimcileri tercih ediyor. Kadın girişimcilerden yıl sonuna kadar franchise giriş bedeli ve royalty alınmayacak.

Kiosk ve mağaza olmak üzere iki konseptte franchise verilecek. Biota Satış Direktörü Engin Deniz Acemoğlu, bu yılın sonuna kadar Ankara, İzmir, İzmit, Adana ve Bursa başta olmak üzere bazı illerde yedi



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap