Yatsan, ‘Uykucu’ ile büyümeyi hedefliyor

Yatsan, ‘Uykucu’ ile büyümeyi hedefliyor

Türkiye’nin yatak ihracatının yüzde 24’ünü gerçekleştiren Yatsan, gençlere hitap edecek yeni bir marka yaratmaya hazırlanıyor. “Uykucu” adı verilen bu marka ile 200 mağazaya ulaşılması hedefleniyor. Şu an 80 olan Yatsan mağazalarının sayısının ise beş yılda 120’ye çıkması planlanıyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Yatsan CEO’su Gökalp Bahçeli, yeni mağazaların çoğunlukla franchising yöntemiyle açılacağını söylüyor. 1984 yılında İstanbul’da kurulan, daha sonra İzmirli Canözden Ailesi tarafından satın alınan yatak markası Yatsan, bugün global bir marka olma yolunda.

2014 yılında yüzde 50’sinin Kuveytli NBK Capital tarafından satın alınmasının ardından yeni bir yapılanma sürecine giren Yatsan, birçok ülkeye ihracat yapan, yurtdışında da mağazalar açan bir şirket haline dönüştü.

2016 yılında hisselerinin tamamının NBK Capital tarafından alınmasıyla hızlı bir büyüme sürecine giren şirket, “Uykucu” adıyla yeni bir marka yaratarak perakende sektöründe mağaza sayısını artırmayı hedefliyor.

YENİ MARKA YARATACAK
Bugün İzmir Torbalı’daki fabrikasında bin kişiye istihdam sağlayan Yatsan, 52 ülkeye ihracat yapıyor. Yurtiçinde 80 mağazaya ulaştıklarını söyleyen Yatsan CEO’su Gökalp Bahçeli, bu mağazaların 35’inin kendi operasyonları olduğunu, geri kalanının ise franchising ile yönetildiğini belirtiyor.

Franchise verme çalışmalarında önemli bir sürece girdiklerini anlatan Bahçeli, Yatsan’ı beş yılda 120 mağazaya ulaştıracaklarını ifade ediyor. Özellikle Anadolu’da mağazalaşma üzerine strateji kurduklarını söyleyen Bahçeli, “Ankara, Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne açılmayı hedefliyoruz. Yakın zamanda Malatya ve Diyarbakır mağazalarımızı faaliyete geçireceğiz” diyor.

Uykucu adıyla yeni bir marka oluşturdukların bilgisini veren Gökalp Bahçeli, bu markanın gençlere hitap edeceğini belirtiyor. Uykucu ile daha çok yeni evlile-ri, ilk kez kendi evine çıkanları ve öğrencileri hedeflediklerini vurgulayan Bahçeli, temmuz ayı sonunda ilk mağazanın açılacağını da sözlerine ekliyor.

Bu yeni markanın ilk mağazaları İstanbul, İzmir ve Ankara’da açılacak. Ardından Türkiye genelinde franchise verilerek 200 mağazaya ulaşılması hedefleniyor. Şirketin Azerbaycan, Çin, Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve KKTC’de kendi mağazaları bulunuyor. Almanya’nın Nürnberg şehrinde bir operasyon ve satış merkezi kurulması ve Almanya operasyonlarının da bu merkezden yönetilmesi planlanıyor.

FRANCHISING KOŞULLARI
Yatsan için isim hakkı bedeli alınmıyor. 250 metrekarelik bir mağazanın m2 başına yatırım maliyeti ortalama 700 TL. Bir mağaza maksimum 600 bin TL yatırım bedeliyle açılabiliyor. Mağazalar için aylık ciro hedefi ise m2 ve lokasyona göre 100 bin ile 600 bin TL arasında değişiyor. Uykucu formatının yatırım bedeli ise ortalama 150 bin TL. Bu mağazalar için aylık ciro hedefi 150 bin TL.

İSTİHDAMI ARTIRACAK
Türkiye’nin yatak ihracatının yüzde 24’ünü gerçekleştirdiklerini belirten Gökalp Bahçeli, İzmir Torbalı’daki fabrikalarının yıllık 300 bin adet yatak üretme kapasitesine sahip olduğunu ifade ediyor. Yatsan’ın cirosunun yüzde 40’ını ihracat gelirleri oluşturuyor.

Yatsan fabrikasında geçtiğimiz yıl 110 bin adet yatak üretildi. Yeni mağazaların açılmasıyla birlikte iki yıl içerisinde üretim kapasitesinin kademeli ortak artması planlanıyor. İstihdamda da yüzde 10 oranında artış öngörülüyor. 2016 yılını 175 milyon TL ciroyla tamamladıklarını belirten Gö-kalp Bahçeli, bu yıl ise 220 milyon TL ciro hedeflediklerini vurguluyor.

 



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap