20 yeni şube açmayı planlıyor

20 yeni şube açmayı planlıyor

Türkiye’deki dört büyük kahve zincirinden biri olan Gloria Jean’s Coffees, bu yıl 20 şube açacak. Bu şubelerle birlikte 150 kişilik istihdam yaratılacak. Şirket, Haramidere’deki yeni yatırımıyla birlikte artık kendi pasta ve sandviçlerini de üretmeye başladı.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Türkiye’de dört büyük markanın başı çektiği kahve zincirlerinin yaklaşık 1,5 milyar TL’lik bir hacim oluşturduğu tahmin ediliyor. Her ne kadar küçük kahve dükkanlarının sayısı her geçen gün artış gösterse de pazarı büyükler domine ediyor. Avustralya menşeili Gloria Jeans Caffeees de bunlardan biri.

Geçen yılı yüzde 15 büyüme ve 68 milyon TL ciro ile kapatan şirket Türkiye’de büyümesini sürdürüyor. Özellikle üniversitelerin yoğunluklu olduğu illerde faaliyet gösteren Gloria Jean’s Coffees, geçen yıl yedi yeni şube açarak toplam 65 şubeye ve 750 çalışana ulaştı.

Bu yıl ise 20’ye yakın yeni şube açmayı planladıklarını belirten Gloria Jean’s Coffees Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Dinçerler, “Her yıl 5 milyon TL’lik yatırım yapıyoruz. Bu yılı 83 milyon TL ciro ile kapatmayı planlıyoruz. Bu yıl 150 kişilik ek istihdam da sağlayacağız” diyor.

YENİ DÖNEM PLANLARI
Gloria Jean’s Coffees, yeni şubeler açmak dışında yeni bir yatırıma da soyundu. Bugüne kadar pasta ve sandviçlerini dışarıdan tedarik edan şirket artık bu ürünleri kendi bünyesinde üretecek.

Mehmet Dinçerler, Haramidere’de 1,5 milyon TL’lik yatırımla pasta ve sandviç tesisi kurduklarını ifade ediyor. Dinçerler, “Şu anda bu tesisimizde 20’ye yakın kişi çalışıyor. Tüm şubelerimize pasta ve sandviçlerimiz buradan gidiyor” diyor.

Şirketin bir başka planı da yapımı süren Üçüncü Havalimanı’nda şube açmak. Mehmet Dinçerler, “Şu anda hiçbir havalimanında yokuz. Yüksek kiralar nedeniyle havalimanları çok cazip gelmiyor. Ancak Üçüncü Havalimanı için görüşme halindeyiz” diye konuşuyor.

VAN’A İKİNCİ ŞUBE
Bu yıl Bodrum gibi daha önce bulunmadıkları illere gireceklerini, ayrıca İran’dan gelen yoğun turist sayısı nedeniyle ilgi gören Van’da ikinci şubeyi açmayı planladıklarını dile getiren Mehmet Dinçerler sözlerine şöyle devam ediyor: “İzmir Mavi-bahçe Gloria Jean’s Coffees en çok ciro elde ettiğimiz şubemiz. Büyük şehirlerde de önemli noktalarda şubeleşmeye başlıyoruz.

Örneğin Ortaköy’de iddialı bir şube açtık. Zorlu AVM’de de varız. Zorlu’da yeni bir hizmete de başladık. Şeyda Coşkun’un markası Be Light Kitchen’in glütensiz, şekersiz ürünlerini de satmaya başladık. Daha sonra diğer şubelerimizde de satışını yapacağız. Bizi diğer zincirlerden ayıran özelliğimiz kahvelerimizi manuel olarak hazırlamamız.”

 

BAKLAVACI AİLEDEN GELİYOR
2012’de Türkiye’de sıkıntılı günler yaşayan ve pazardan çıkma planları yapan Gloria Jean’s Coffees’in isim haklarını baklavada tanınan Hacı Sayid’in kurucusu Burhan Dinçerler satın aldı ve markayı oğlu Mehmet Dinçerler’e teslim etti.

İşin mutfağında yetiştiğini dile getiren Dinçerler, “Dört yıl boyunca aile şirketimizin imalat ayağında çalıştım. Baklava, pasta yaptım. Babamla fikir alışverişinde bulunduğumuz zamanlar oluyor ama operasyonu tamamen ben yürütüyorum” diye anlatıyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap