50 milyon dolara en büyük olacak

50 milyon dolara en büyük olacak

Kayseri merkezli Kilim Mobilya, 50 milyon dolarlık yeni yatırıma hazırlanıyor. Bu yatırımla halen dört tesiste toplam 350 bin metrekarelik alanda yapılan üretim tek tesiste toplanacak. Şirket, bunun için 500 bin metrekarelik bir yer arıyor. Bu tesisin Kayseri’de kurulması planlanıyor ama çevre illere de bakılacak.

TALİP YILMAZ
tyilmaz@ekonomist.com.tr

Şirket, yeni yatırımla beş yılda 1 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. Türkiye mobilya sektörü, yaklaşık 10 milyar dolarlık büyüklükle üretimde dünyada 14’üncü sırada yer alıyor. Üretimin yaklaşık 2 milyar doları ihraç ediliyor. Türkiye mobilya sektörünün yüzde 30’u markalı mobilyadan oluşuyor.

Kayseri merkezli Kilim Mobilya, bu pazardaki beş büyük üretici arasında yer alıyor. Kilim Mobilya, halen dört ayrı tesiste, 180 bin metrekaresi kapalı olmak üzere 350 bin metrekare alanda üretim yapıyor. Şirket şimdi yeni bir yatırımla üretimini tek bir tesiste toplamayı planlıyor. 50 milyon dolarlık bütçe ayrılan bu yatırım için 500 bin metrekarelik bir yer aranıyor.

İKİ YILDA DEVREYE GİRECEK
Kilim Mobilya Genel Müdürü Mesut Yiğit, yatırım için öncelikli olarak Kayseri’de yer baktıklarını söylüyor. Ancak Kayseri’de uygun bir yer bulamazlarsa çevre illere de bakacaklarını ifade ediyor.

Yatırımı iki yıl içinde devreye almak istediklerini belirten Yiğit, “Türkiye’de Endüstri 4.0 uyumlu ilk mobilya üreticisi olmaya hazırlanıyoruz. Tesisimizin devreye girmesiyle Türkiye’deki en büyük üretici olacağız. Mevcut tesislerimizde kapasitemizi doldurduk. Yeni tesislerle birlikte kapasitemizi yüzde 70 oranında artıracağız” diyor.

Kilim Mobilya’nın halen bin 200 çalışanı bulunuyor. Şirketin 2018 yılı planında 200 yeni istihdam yaratmak var. Mesut Yiğit, yeni tesislerin devreye alınmasıyla ise beş yıl içinde 2 bin çalışana ulaşacaklarını kaydediyor.

KDV indirimi dolayısıyla 2017 yılı satış hedeflerinin yüzde 35 kadar üstünde olan Kilim Mobilya, 2018 yılı için de umutlu. 2018 için 300 milyon TL ciro hedefi olan Kilim Mobilya, yeni tesislerinin etkisi, yurtiçi ve yurtdışı büyüme planlarıyla birlikte beş yıl içinde cirosunu 1 milyar TL’ye taşımayı hedefliyor.

İHRACATIN PAYI ARTACAK
Kilim Mobilya’nın toplam satışları içinde ihracatın payı yüzde 20 seviyelerinde bulunuyor. Hedef bu oranı yine
beş yıllık sürede yüzde 40’ara çıkarmak. Mesut Yiğit, “50 ülkeye ihracat yapıyoruz. Özellikle ABD, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetleri’nde güçlü konumdayız” diyor. Yiğit, AR-GE yatırımları ve Endüstri 4.0 uyum çalışmalarının sinerjisiyle, farklı kültürlere ve coğrafyalara uygun tasarımlar yapacaklarını söylüyor. Mesut Yiğit, yeni süreçte ihracat konusunda hedeflerinin tüm dünya olduğunu belirtiyor.

“ÇOCUK MOBİLYASI SOSYAL SORUMLULUK İŞİ”
“İki işe sosyal sorumluluk olarak bakıyoruz. Öncelikle 0-16 yaş arası bebek ve çocuk mobilyası üretiminde uluslararası standartlarda üretim yapıyoruz. Çocuk mobilyasında kâr marjı çok düşük ama burada bir ihtiyaç var. Çocuk mobilyası ile ilgili NİNO adını verdiğimiz bir marka ile yola devam edeceğiz.

NİNO markası için annelere bayilik verip onları destekleyeceğiz. İkinci konu, tasarım ve hibrit ürünler. Tasarım ve hibrit ürünlerin ciromuz içindeki payının yüzde 20’lere çıkmasını arzuluyoruz. Konuyla ilgili 40 kişilik bir AR-GE ve tasarım ekibi oluşturduk. MOTTO markasıyla dizayn mobilyalar satan bayiler kuracağız.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap