ABD’de büyüyecek

ABD’de büyüyecek

Yılda 160 milyon TL ciroya imza atan ve 23 ülkeye mal satan Koleksiyon Mobilya, gözünü ABD pazarına dikti.Koleksiyon Mobilya yönetim kurulu başkanı Doruk Malhan, “Özellikle ofis mobilyaları alanındaki iddiamızı ABD’ye taşıyacağız. Üç yıl içinde doğu ve batı yakasında iki mağaza açacağız” diyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Temelleri mimar Faruk Malhan tarafından 1972 yılında Ankara Demir Sanayi Sitesi’ndeki küçük bir metal atölyesinde atılan Koleksiyon Mobilya, bugün 23 ülkeye satış yapan ve yıllık 160 milyon TL ciroya sahip büyük bir mobilya markası haline geldi. Şu an şirketi bayrağı babasından devralan Doruk Malhan yönetiyor.

2030 yılına kadar ihracat yaptıkları ülke sayısını 80’e çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Doruk Malhan, en önem verdikleri pazarın ise ABD olduğunu vurguladı. Şu an cirolarının yüzde 25’ini oluşturan ihracatta en büyük payı ABD’nin aldığını ifade eden Malhan, “ABD pazarına 1,5 yıl önce girdik. Dallas ve New York’ta iki satış noktasına yılda 10 milyon dolara yakın ihracat yapıyoruz. Üç yıl içinde doğu ve batı yakasında iki mağaza açacağız” dedi.

İDDİALI PROJE
Koleksiyon Mobilya, ABD pazarında ev mobilyaları yerine ofis mobilyalarına ağırlık verecek. Dünya genelinde ev mobilyalarının etnik çizgilere yöneldiğini bu nedenle her kültürde farklı tasarımların tercih edildiğini anlatan Doruk Malhan, “Ancak ofis mobilyalarında dünyanın her yerinde modern, konforlu ve işlevsel tasarımlar tercih ediliyor. Bizim de Umberto Eco’nun ‘Açık İş’ felsefesinden yola çıkarak oluşturduğumuz REwork başlıklı yeni ofis serisi hem ülkemizde hem de yurtdışında büyük ses getirdi.

Bu alandaki deneyimimizi ABD’ye taşıyacağız” diye konuştu. Türkiye’nin CSIL (Centre for Industrial Studies) sıralamasına göre 70 ülke arasında mobilya üretim sıralamasında 16’ıncı sırada yer aldığına işaret eden Malhan, şöyle konuştu: “Türkiye ofis mobilyaları üretiminde dünya genelinde 11’inci sırada yer alıyor. Türkiye’de ofis mobilyaları tüketimi son beş yılda yüzde 6,7 büyüyerek 2014 yılında 594 milyon Euro’ya ulaştı. Bu alanda önemli fırsatlar var.”

İHRACATIN PAYI ARTACAK
Koleksiyon Mobilya’nın son iki yılda yüzde 20 oranında büyüdüğünü dile getiren Malhan, “2015 yılsonu için yüzde 20’lik büyüme elde ederek ciromuzu sene başındaki hedefimizin üstünde bir rakam olan 160 milyon TL’ye çıkardık. 2016’da 170 milyon TL seviyesinin üstünü görmeyi hedefliyoruz. İhracatın bundaki payının yüzde 25 olmasını planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Önümüzdeki dört yıl içerisinde cirolarındaki ihracat oranını yüzde 25’ten yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Malhan, “Yurt dışındaki faaliyetlerimiz, dünyada tasarım konusunda öncülük edeceği noktaya gelene kadar hız kesmeden devam edecek. Bu noktaların ilk basamağında Güney Amerika dahil Amerika kıtası yer alıyor.

Avrupa, Kafkaslar ve Orta Doğu bölgelerindeki ülkelerdeki operasyonlara yeni ülkeler eklenecek” dedi. Malhan, bugün itibariyle ABD’nin ardından en fazla ihracat yaptıkları ülkelerin Suudi Arabistan, Azerbaycan, İngiltere ve Irak olduğunu belirtti.

ANADOLU’DA ÖZEL İLGİ
Yurtiçinde ise 11 olan mağaza sayısını önümüzdeki üç yılda 20’nin üzerinde çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Malhan, bugüne kadar işlerinin yüzde 75’ini oluşturan İstanbul’dan Anadolu’ya açılma hamlesi başlatacaklarını söyledi.

Malhan, bugün itibariyle İstanbul dışında Ankara, Antalya, İzmir, Adana, Tekirdağ ve Bodrum’da faaliyet gösteren mağazalarına üç yıl içinde Mersin, Konya, Kayseri, Bursa, Trabzon ve Denizli’yi de ekleyeceklerini kaydetti.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap