Bist 100
9079,97
3,1%
Bist 100
Dolar/TL
32,4058
0,214%
Dolar/TL
Euro/TL
35,0881
-0,0316%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,079
-0,0079%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2326,53
0,2%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla
Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

Air France Joon ile Y kuşağını uçuracak

10 Nisan 2018
Air France Joon ile Y kuşağını uçuracak
Dijitalleşme trendi havacılık sektörüne de sıçradı. Air France, rekabetin yoğun olduğu İstanbul, İtalya ve İspanya gibi orta mesafeli yerler için “Joon" isimli yeni bir marka yarattı. Joon, 2018 yazında 15 uçaktan oluşan bir filo ile haftada 235 uçuş gerçekleştirecek.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Rekabetin giderek arttığı havacılık sektöründe markalar farklılaşmak için yeni çözümler bulmaya başladı. Air France, Joon ismiyle genç kuşağa yönelik yeni bir marka yarattı.

Air France, İspanya, İtalya ve İspanya gibi orta mesafeli yerlerde rekabetin yoğun olması nedeniyle bu güzergahlarda düşük maliyetli (low cost) ile klasik model arasında konumlandırdığı Joon ile uçma kararı aldı.

2018 yazında 15 uçaktan oluşan bir filo ile haftada 235 uçuş gerçekleştirmeyi planlayan şirket, 2020 yılı yatırım planına göre orta menzilli uçuşlarda uçak sayısını 18'e, uzun mesafe uçuşlarında ise 10'a çıkarmayı planlıyor. Ayrıca 2021'de Wi-Fi ile donatılmış yeni Airbus A350'nin de Joon filosuna katılması planlıyor.

NEDEN YENİ MARKA?
Paris'te katıldığımız basın toplantısında yeni stratejileri ve sektörle ilgili açıklama larda bulunan Joon CEO'su Jean Michel Mathieu, kârlılık açısından en kötü performansın İstanbul'da olduğunu söylüyor.

Mathieu, "Türk Hava Yolları ve diğer şirketler ile İstanbul uçuşlarında rekabet etmek zordu. Biz de burada geleneksel hava taşımacılığının sınırlarının dışında, inovatif bir markayla farklılaşmayı hedefledik.

Hatta farklılaşmanın geri dönüşlerini almaya başladık. Bazı uçuşlarda yüzde 85, bazılarında yüzde 90 doluluk oranlarını yakaladık. Bu arada da yüzde 17'lik kapasite artışı yaptık" diyor.

Şirketin yeni bir marka geliştirmesinin arkasındaki önemli nedenlerden biri de petrol fiyatlarındaki artış. Michel Mathieu, "Önümüzdeki dönemde talep artışıyla birlikte petrol fiyatlarında da artış bekliyoruz. Payımızı korumak için yeni ürünlere ihtiyacımız vardı. Verimliliğimizi ve kârlılığımızı korumak için farklılaştık" diye konuşuyor.

13 NOKTAYA ULAŞIYOR
Joon, Paris Charles de Gaulle Havalima-nı'ndan uçuşla orta mesafe ağında Barcelona, Berlin, İstanbul, Lizbon, Napoli, Oslo, Porto ve Roma'ya, uzun mesafe ağında Fortaleza, Kahire, Cape Town, Mahe ve Tahran'a uçuş gerçekleştirecek.

Joon, haftada 228 uçuşla toplamda 13 noktaya ulaşacak. Türkiye'den ise yaz dönemi boyunca günde bir uçuş yapılacak. Joon'un Türkiye'den haftada yapacağı yedi uçuşa ek olarak Atlas Hava Yolları işbirli-ğiyle de günde bir ortak uçuş yapılacak.

0

Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

  • ALTIN GRAM - TL 2326,53 0,2%
  • ALTIN ONS 2233,04 1,74%
  • BIST 100 9079,97 3,1%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,458 0,054%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,3536 -0,03213%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,5745 0,2664%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,4058 0,214%
  • EURO/DOLAR 1,0793 0,0139%
  • EURO/TURK LIRASI 35,0904 -0,025%
  • STERLIN/DOLAR 1,26246 0,00951%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL