AR-GE merkeziyle ihracata yüklenecek

AR-GE merkeziyle ihracata yüklenecek

2017’yi 235 milyon TL ciroyla kapatan Çelik Halat, bu yıl ilk çeyrekte ise 80,4 milyon TL ciro yaptı. Şirket, kurduğu AR-GE merkeziyle çelik tel ve halat sektöründe bir ilki gerçekleştirdi. Bu sayede katma değerli üretimle ihracatın arttırılması hedefleniyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

2017 yılında 50’nci üretim yılını kutlayan Doğan Grubu’nun iştiraki Çelik Halat, çelik halat, tel ve beton demeti olmak üzere üç alanda uluslararası standartlara uygun üretimiyle alanında dünyanın sayılı şirketleri arasında yer alıyor.

Bugün toplam üretiminin yüzde 32’sini 45’in üzerinde ülkeye ihraç eden şirket, önümüzdeki dönemde katma değerli üretime ağırlık verecek. Bu kapsamda mart ayında Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın onayıyla sektöründeki ilk AR-GE merkezini devreye alan şirket, cirosunun yüzde 1,5’ini bu alana ayırıyor.

ABD’YE İHRACAT YAPIYOR
Çelik Halat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Selim Baybaş, bu gelişmenin sürdürülebilir ve kârlı büyüme hedeflerine ulaşmak için önemli bir araç olduğunu vurguluyor. Baybaş, “21 kişilik bir AR-GE kadromuz var. Ana hedefimiz ithal ikamesinin sağlanması ve ihracat rakamlarımızı artırmak.

Dört önemli projemizi Sanayi Bakanlığı’na sunduk ve takdir gördü. Yabancı üreticilerde olmayan bir ürünün üretimi konusunda da çalışmalarımız var” diyor. Bir ayda dünyanın etrafını altı kez dolanacak kadar üretim yapan Çelik Halat, Çelik İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen bir araştırmada,

2017 yılı ihracatıyla tel kategorisinde ‘Çelik İhracatının Yıldızları’ arasında yer aldı. Şirket, Türkiye’den ABD’ye çelik halat ihracatı yapan firmalar arasında büyük pay sahibi. Ayrıca Çelik Halat ABD’de bulunan AWRF (Associated Wire Rope Fabricators) grubu üyesi tek firma.

Türk çelik üreticileri için ABD’nin oldukça önemli bir pazar olduğuna değinen Baybaş, şunları anlatıyor: “Ancak Türk çelik sektörünün ABD’ye katma değerli ürün değil hammadde olarak ihracat yapması, ABD tarafından çelik ürünlerine yönelik getirilen vergiden olumsuz etkilenmesine neden olabilir. ABD’ye katma değerli ürün ihraç ediyor olmamız nedeniyle, getirilen vergiler bizi kurum olarak herhangi bir şekilde etkilemedi.”

YÜZDE 61’LİK ARTIŞ
Şirketin ihracat satış gelirlerinin 2017 yılında cirosu içindeki payı yüzde 27 iken, 2018’in ilk çeyreğinde bu oran yüzde 33’e yükseldi. 2017 yılında brüt satış hasılatında 235 milyon TL’ye ulaşarak 2016 yılına göre yüzde 47’lik artış yakaladıklarını ifade eden Baybaş, “Bu yıl ilk çeyrekte ise brüt 80 milyon TL hasılata ulaşarak yine önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 61’lik bir artış ivmesi yakaladık” diyor.

“HEDGE MEKANİZMAMIZ VAR”
2018 yılında döviz kurlarında yaşanan hareketlilik ve emtia fiyatlarındaki artışla birlikte enflasyon oranında yaşanan yükselme birim maliyetleri ve satış fiyatlarını yükseltti. Selim Baybaş, yurtdışı piyasalarda ve yurtiçinde kamu altyapı yatırımları sayesinde yaşanan talepteki yükselmenin stok maliyet artışlarından önce birim satış fiyatlarında artış yapabilme imkanı tanıdığını söylüyor.

Bu nedenle de brüt kârlılıkta önemli bir artış sağlandığını ifade ediyor. Baybaş, “İhracat artışının yanında stratejik satış ve hammadde fiyat kararları ile maliyet ve hâsılat kalemleri dengelendi. Hem operasyon hem de finansal açıdan hedge mekanizmamız var. Hammaddemiz ve ihracatımız dolar ve Euro bazlı. Bu nedenle döviz hareketlerinden sadece iç piyasa biraz etkileniyor” diye anlatıyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap