Bisiklet pazarı ‘katlanarak’ büyüyor

Bisiklet pazarı ‘katlanarak’ büyüyor

1,2 milyon adetlik satışa ulaşan bisiklet sektörü, sağlıklı yaşam bilincinin artması ve yeni kategorilerin katkısıyla büyüyor. Son dönemde öne çıkan elektrikli bisikletler ve toplu taşıma araçlarına binme imkanı sunan katlanabilir bisikletler satışlarda payını artırıyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Geçmişte daha çok çocuklara karne hediyesi olarak alınan bisiklet, sağlıklı yaşam bilincinin artmasıyla artık büyüklerin de tercihi olmaya başladı. Birçok belediyenin bisiklet yolları yapması ve kiralama noktaları oluşturması bisiklete olan ilgiyi artırırken, bisiklet üreticilerinin sunduğu yenilikçi ürünler de satışları yukarı taşıyor.

Geçen yıl 1,2 milyon adet bisikletin satıldığı sektörde ithalata getirilen ek vergi ve döviz kurlarındaki yükselişe rağmen satışların bu yıl da artması bekleniyor. 536 milyon TL büyüklüğe sahip olan sektörün bu yıl 1,5 milyon adet satış rakamına ulaşması hedefleniyor.

Özellikle elektrikli bisikletler ve toplu taşıma araçlarına binme imkanı sunan katlanabilir bisikletler satışlarda payını artırıyor. Katlanır bisikletin toplu taşıma araçlarına olan entegrasyonu bu kategorinin yıldızını parlatırken, sektör temsilcileri dağ, şehir, yol, yarış, çocuk gibi kategoriler içinde elektrikli ve katlanabilir bisikletin payının hızla artığına işaret ediyor.

‘KATLANIR’ FARK YARATTI
Sektörde 25 yıldır faaliyet gösteren ve Cannondale başta olmak üzere 40’a yakın markanın Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Delta Bisiklet, satışlarında katlanabi-lir bisikletin payını yüzde 20’ye taşıdı.

Delta Bisiklet Kurucu Ortağı Ulaş Baydar, son yıllarda şehir bisikleti ve katlanabilir bisiklet üretiminde çok yol aldıklarını belirtiyor. Baydar, “Modellerimizin yüzde 30’unun katlanabilir bisikletten oluşmasının hedefliyoruz” diyor.

Pazardaki beş büyük üreticiden biri olan Accell Bisiklet’in genel müdürü Anıl Şakrak da katlanabilir bisiklet kategorisine yatırım yaptıklarını anlatıyor. Anıl Şakrak, “Katlanabilir bisiklet özellikle bisiklete yeni başlayanlara bambaşka bir dünya sunuyor. Gününün büyük bölümünü trafikte ve toplu taşıma araçlarında geçiren çalışanlar için bisikleti uygun bir hale getiriyor.

Yorulduğunuz zaman kimseyi rahatsız etmeden toplu ulaşıma da entegre edebiliyorsunuz” diyor. Şakrak şu an satışlarının yüzde 10’una yakınını katlanır bisikletlerin oluşturduğunu, gelecekte bu oranın artacağını ifade ediyor.

ETKİNLİKLER İLGİYİ ARTIRIYOR
1975’te kurulan ve yıllık 130 bin adetle sektörde en çok satış yapan markalardan biri olan Salcano Bisiklet’in yönetim kurulu üyesi Bayram Akgül ise bisiklete artan ilgide Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turnuvası ve Sağlık Bakanlığı’nın 1 milyon bisiklet dağıtma projelerinin de etkili olduğunu söylüyor. Akgül, şirket olarak yaptıkları Marmaris ve Kapadokya turnuvalarına amatör sporcuların da eklenmesi gibi etkinliklerin de bisiklet tutkusunu artırdığını belirtiyor.

Bayram Akgül, katlanabilir ve elektrikli bisikletlerin son dönemde gelişen bir trend olduğunu ifade ediyor. Akgül, “Elektrikli bisikletler Avrupa’da yüzde 30 paya ulaştı. Bizde ise hedef beş yılda yüzde 10 paya gelmesi” diyor.

17 MARKA 58 MODEL SATIŞTA
Bisiklette önemli satış noktalarından biri de e-ticaret platformları. Bu alanda 36 kategoride 14 milyon ürünü satışa sunan e-ticaret platformu Hepsiburada, 100 bisiklet markasıyla çalışıyor. Şirketin katlanabilir bisiklet kategorisinde ise 17 markaya ait 58 modeli bulunuyor.

Hepsiburada Moda, Spor, Outdoor ve Oto Aksesuar Kategori Grup Direktörü Onur Levent, katlanabilir bisiklet satışlarının geçen yıllara göre büyük bir artış gösterdiğini ifade ediyor. Levent, “Son yıllarda sağlıklı yaşam ve spora artan ilgi çevre duyarlılığıyla birleşince bisikletler özellikle şehirlilerin yükselen trendi haline geldi.

Ancak bu çevre dostu araçları boyutlarından dolayı taşımak ve dar alanlara sığdırmak hayli zor. Bu zorluktan yola çıkılarak tasarlanan katlanabilir bisikletler Hepsiburada ziyaretçilerinin de oldukça ilgisini çekiyor” diyor.

Önceki yıllarla kıyaslandığında iyi seyreden hava şartları nedeniyle satışların daha erken başladığını söyleyen Levent, bu yıl ilk beş ayda geçen yıla göre satışlarda yüzde 70 oranında artış yaşadıklarını dile getiriyor.

YENİ KONSEPT GELDİ
Öte yandan bisiklet tutkusu yeni girişimlerin ortaya çıkmasına da neden oluyor. Bisiklet ve kahve kültürünü bir araya getiren Sedo-naConcept, ilk mağazasını Yeniköy’de açtı. Sektörde 10 yıldır yer alan bisiklet markası Sedona, bisiklet mağazası ve kafe konseptini SedonaConcept mağazalarında bir araya getirdi.

Şirket yetkilileri, bisiklet kullanıcılarına dinlenebilecekleri sıcak bir ortam sunmanın yanı sıra yalnızca kahve içmek için uğrayan misafirleri de bisiklet dünyasıyla tanıştıracak bir ortam yarattıklarını söylüyor.



İlgili Haberler
1 Yorum
  1. Mp3 Haziran 15, at 13:30

    Bisiklet kültürünün daha da artması lazım ülkemizde büyük eğlence aslında bisiklet sürmek

    Reply
Yorum yap