Bölgesel liderlik için rotayı Fas’a çevirdi

Bölgesel liderlik için rotayı Fas’a çevirdi

Bölgesel bir ambalaj şirketi olmayı hedefleyen Sarten Ambalaj, Bulgaristan, Rusya ve Hollanda’dan sonra rotayı Fas’a çevirdi. Fas’ta yatırım için çalışmalar yapan şirket, yurtdışı satışlarla birlikte cirosunu 2020’de 525 milyon dolara taşımayı hedefliyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Toplam 23 milyar dolarlık bir hacme sahip olan ve her yıl yüzde 8 civarında büyüyen Türkiye ambalaj sanayi, süpermarketlerin gelişmesi ve Türkiye’nin ihracatının artmasına bağlı olarak büyümesini sürdürüyor. Son yıllardaki gelişimi ve büyüme potansiyeliyle dikkat çeken sektörde yerli ve yabancı pek çok oyuncu var.

Temelleri 1972 yılında atılan Sarten de bunlardan biri. Trakyalı Saribekir Ailesi’nin Çorlu’da kurduğu şirket bugün 320 milyon dolar Türkiye cirosu ve 85 milyon dolar ihracatıyla sektörün en büyükleri arasında.

Gıda, kozmetik ve endüstriyel ürünler sektörlerine ambalaj üretimi gerçekleştiren şirketin Türkiye’de 15, yurtdışında ise Bulgaristan, Rusya ve Hollanda’da üç tesisi var.

Bölgesel bir ambalaj şirketi olmayı hedefleyen Sarten Ambalaj, şimdi de rotayı Fas’a çevirdi. Fas’ta yatırım için çalışmalar yapan şirket, yurtdışı satışlarla birlikte cirosunu 2020’de 525 milyon dolara taşımayı hedefliyor.

LİDERLİK PLANI YAPIYOR
Sarten Ambalaj CEO’su Zeki Sarıbekir, önümüzdeki dönemde yatırımlarına devam edeceklerini söylüyor. Sarıbekir, “Metal ve plastik ambalaj üretiyoruz. Artık yurtiçinde daha önce faaliyet göstermediğimiz kağıt, cam gibi alanlarda yatırım planlıyoruz.

Yurtdışında ise asıl ana alanımız olan metal ambalaja yönelik yatırımlar yapacağız. Kuzey Afrika’da yatırım düşünüyoruz. Özellikle de Fas’ta yatırım için araştırma yapıyoruz” diye anlatıyor.

BP, Shell, Tat, DYO, Trakya Birlik, Yudum gibi bine yakın şirkete ambalaj üreten Sarten, özellikle metal ambalaj alanında pazarı domine ediyor. Öyle ki bu alanda Avrupa’daki üç büyük şirket arasında yer alıyor.

Üç yıl önce hisselerinin yüzde 15’ini Japon Mitsui şirketine satan Sarten, bölgesel bir ambalaj şirketi olmayı hedefliyor. Buna yönelik olarak son dönemde yurtdışı yatırımlarına ağırlık verdiklerini ifade eden Zeki Sarıbekir, “Geçen yıl Hollanda’da tesis açtık.

Buradan İngiltere, Almanya ve Fransa’ya ihracat yapıyoruz. Türkiye’ye 4 saatlik mesafedeki coğrafyada büyümek istiyoruz. Bunun için de bundan sonraki önceliğimiz konumu, nüfusu ve ihracat potansiyeliyle son yıllarda öne çıkan Fas olacak” diyor.

HEDEF 525 MİLYON DOLAR
2018 yılında Türkiye cirosunun 360 milyon dolar olmasını ve ihracatının 100 milyon doları bulmasını hedefleyen Sarten, 2020 yılında ise yurtiçinde 400 milyon dolar ciro ve 125 milyon dolar ihracat hedefliyor. 3 bin 300 kişiye istihdam sağlayan şirket, Türkiye’nin 417’inci AR-GE merkezine sahip. Sektöründeki tek AR-GE merkezine sahip olan şirket, cirosunun yüzde 2’sini AR-GE’ye ayırıyor.

KİŞİ BAŞI TÜKETİM ARTIYOR
Türkiye büyüdükçe ambalaj tüketimi artıyor. Türkiye’de 10 yıl öncesinde 100 dolar seviyesinde olan kişi başı ambalaj tüketimi bugün 220 dolar civarına çıkmış durumda.

Kişi başı tüketim AB’de 350-400, ABD’de 500, Japonya’da ise 550-600 dolar civarında. Türkiye’de sektörün yüksek büyüme potansiyeline sahip olduğunu ifade eden Zeki Sarıbekir, “10 yıl sonra Türkiye’de kişi başı ambalaj tüketiminin 400 dolara çıkması bekleniyor” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap