Dardanel markasını global lige çıkaracak

Dardanel markasını global lige çıkaracak

Finansal borçlarını 16 milyon dolara kadar düşüren Dardanel Grubu, beş yılda 300 milyon dolar ciro hedefliyor. Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ayşe Önen, markalarını global lige çıkaracaklarını, farklı bir alana girmeyeceklerini söylüyor.

TALİP YILMAZ
tyilmaz@ekonomist.com.tr

Niyazi Önen’in patronu olduğu Dardanel Grubu, Dardanel, Mr. NO, Baricci, Dardenia, Tonkinos, Troya gibi markalara sahip. Özellikle 2000’li yılların başında yaşadığı finansal krizlerle gündemde olan grubun 169 milyon dolara kadar yükselen finansal borçları, bugün 16 milyon dolara indi.

Grubun amiral gemisi olan Dardanel Önentaş’ın yanında son yıllarda Niyazi Önen Gıda ve Dardenia şirketleriyle perakende tarafında da büyüyor. Şirketlerin yönetiminde ikinci nesil de aktif olarak rol almaya başladı. Mehmet Önen, şirketin amiral gemisi Dardanel Önentaş’ın CEO’luğunu üstlenmişken, grubun yönetim kurulunda yer alan Ayşe Önen ise perakende tarafındaki büyümeyi yönetiyor.

BEŞ YILLIK HEDEF
2017 yılını 325 milyon TL ciro ile kapatan Dardanel Grubu’nun hedefi bu rakamı 2018’de 400 milyon TL’ye çıkarmak. Yine her yıl yüzde 25 büyüme yakalayarak beş yıl sonra 300 milyon dolar ciroya ulaşmak.

Şirketin büyüme planlarında ihracat ve perakendenin önemli bir yer tuttuğunu söyleyen Ayşe Önen, 2011 yılında Dardenia ile gıda perakende sektöründe hizmet vermeye başladıklarını kaydediyor. İkinci jenerasyon olarak hedeflerinin markaları global lige çıkarmak olduğunu anlatan Önen, “Mevcut işimiz dışında farklı sektörlere girmeyi düşünmüyoruz” diyor.

Türkiye’nin ilk ve tek deniz ürünleri zinciri olan Dardenia, 2011 yılında faaliyete başladı. Dokuzu İstanbul’da ve biri Çanakkale’de olmak üzere 10 restoran ile faaliyet gösteriyor. Bu yıl içinde Moda ve Suadiye’de iki restoran daha açmak için çalışmalar devam ediyor.

Ayşe Önen, Dardenia’nın 2017 cirosunun 20 milyon TL olduğunu, zamanla bu markayı Anadolu’ya yaymak istediklerini söylüyor. Şu an için kendilerinin mağaza açma niyetinde olduğunu söyleyen Önen, Körfez Bölgesi’nden de kendilerine talep geldiğini anlatıyor.

SANDVİÇTE HIZLI GİDİYOR
Şirketin sandviç pazarındaki markası olan Mr. NO, beş yılda 5 kat büyüyerek 55 milyon TL ciroya ulaştı. Bu alanda daha yolun başında olduklarını söyleyen Ayşe Önen, “Avrupa’da ve dünyada sandviç tüketimlerine baktığımızda potansiyelin çok yüksek olduğunu görüyoruz. Bu kategoride daha da büyüyeceğiz” diye konuşuyor.

Mr. NO, yaptığı anlaşma ile bu yıl ilk çeyrekte dev market zinciri Walmart’a 500 bin adet humus ihraç etti. 2018 yılında ABD, Avrupa ve Ortadoğu’ya ihracat hedefi var. Humus ürünlerinin yanı sıra sağlıklı atıştırmalıklar kategorisinde Pita Cips, Fava gibi yeni ürünleri ve dondurulmuş deniz ürünlerini de ABD, Avrupa ve Ortadoğu pazarlarına ihraç ediyor. Hedef, bu ürünlerde 2020’de 10 milyon dolar ihracat rakamına ulaşmak.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap