Doğu’da büyüdü dünyaya açılacak

Doğu’da büyüdü dünyaya açılacak

Diyarbakır Bismil’de 20 yıl önce kurulan Jiber Tekstil, bugün Doğu ve Güneydoğu’da 26 mağazası ve yıllık 40 milyon TL cirosu ile önemli bir marka. Şirket ihracat yoluyla dünyaya açılmayı hedefliyor. Jiber Tekstil, başta Irak ve Iran olmak üzere Yunanistan, Makedonya, Iran, Polonya ve Azerbaycan pazarına girmeyi planlıyor.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Mağaza sayısının da 2023’te 70’e ulaşması hedefi bulunuyor. Diyarbakırlı Oğurlu kardeşlerin 20 yıl önce Bismil ilçesindeki evlerinin altında açtıkları atölye ile iş hayatına başlayan Jiber Tekstil, bugün 40 milyon TL cirosu ve Doğu ve Güneydoğu kentlerinde açtığı 26 mağazası ile bölgenin en büyük tekstil markalarından biri konumunda. Şirket şimdi de ihracat ile dünyaya açılmayı hedefliyor.

Jiber Tekstil Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Oğurlu, “10 milyon TL yatırımla Diyarbakır OSB’deki fabrikamızı iki katına çıkarıyoruz. Irak Kürt bölgesinde açtığımız altı mağazadan sonra Yunanistan, Makedonya, İran, Polonya ve Azerbaycan pazarına da gireceğiz. Hedefimiz 2023’te yurtiçi ve yurtdışında 70 mağazaya ulaşmak” diyor.

EK TESİS KURUYOR
Kurulduktan 10 yıl sonra 2007 yılında Diyarbakır merkeze taşınan ve Diyarbakır OSB içinde 10 bin metrekarelik bir tesis kuran Jiber, 2018’de 7 bin metrekarelik ek tesisini 10 milyon TL yatırımla hizmete sokacak. Yeni dönem planlarını Ekonomist’e anlatan Jiber Tekstil Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Oğurlu, “Önce çatışma ortamı sonra 15 Temmuz derken, yatırımımızı ertelemek zorunda kalmıştık. Artık yavaş yavaş ortam düzeliyor. Biz de 2020’ye kadar 45 milyon TL yatırım yapacağız ve markamızı dünyaya açacağız” diye konuşuyor.

İhsan Oğurlu, şu anda bölgede Diyarbakır, Mardin, Batman, Adıyaman, Malatya, Van, Hakkari ve Silopi’de mağazaları olduğunu anlatıyor. Oğurlu, yüzde 75’i kadın çalışan olan toplam 300 kişiyi istihdam ettiklerini ve 2016’da 40 milyon TL ciroya ulaştıklarını kaydediyor. Şirket, yeni tesis yatırımıyla 150 kişiye daha yeni iş imkanı sağlayacak.

“İHRACATLA BÜYÜYECEĞİZ”
Referandumdan sonra piyasada bir kıpırdanma olsa da hala geçmiş yıllara göre önemli oranda daralan bir pazar olduğunu ifade eden İhsan Oğurlu, “Biz bu daralmayı ihracatla telafi edeceğiz. Başta Irak ve İran olmak üzere, Ürdün, Kuveyt, Yunanistan, Kazakistan, Makedonya, Polonya ve Azerbaycan pazarlarına gireceğiz” diye konuşuyor.

Önümüzdeki beş yıl içinde yurtiçi ve yurtdışındaki mağaza sayılarını 70’e yükseltmeyi ve cirolarındaki ihracat payını yüzde 50’ye çıkarmayı amaçladıklarını dile getiren Oğurlu, “Türkiye’deki mağazalarımız yine Doğu ve Güneydoğu illerinde olacak. Çünkü diğer bölgelerde zaten bir doymuşluk var. Bizim bölgemizde ise iç giyim konusunda açık var” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap