Franchising yoluyla daha hızlı büyüyecek

Franchising yoluyla daha hızlı büyüyecek

Halen 10 şubesi bulunan diş kliniği zinciri Hospitadent, artık daha hızlı büyümeyi hedefliyor. Şirket, bu yıl üçü yurtiçinde biri de yurtdışında dört şube açacak. Önümüzdeki yıllarda ise franchise verilerek her yıl 10 şube açılması hedefleniyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Temeli 2004 yılında İstanbul Güneşli’de Diş Hekimi Ahmet Selvi tarafından atılan Hospi-tadent, 2006 yılından sonra şubeleşmeye başladı. Şirketin bugün yedisi İstanbul’da, biri Kayseri’de ve ikisi yurtdışında olmak üzere 10 şubesi var.

Ayrıca yurtdışında Kanada, Çin ve Almanya’da üç irtibat ofisi ve Ürdün’de de bir klinik partneri bulunuyor. Geçen yıl yüzde 20 büyümeyle 60 milyon TL ciro yapan şirket, bu yıl 70 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.

FRANCHISE İLE BÜYÜYECEK
Şirketin bu yılki büyümesinde açılacak yeni şubeler etkili olacak. Bu yıl üçü yurtiçinde biri de yurtdışında olmak üzere dört şube daha açılması hedefleniyor.

Mevcut şubelerinde 200’ü diş hekimi olmak üzere 500 kişi istihdam eden Hospitadent, yeni klinikleriyle 120 kişiye daha istihdam sağlayacak.

Ancak şirket önümüzdeki dönemde esas büyüme atağını franchising yoluyla yapmayı planlıyor. Hospitadent Yönetim Kurulu Başkanı Diş Hekimi Ahmet Selvi, “Önümüzdeki dönemde franchise vermeye başlayacağız. Her yıl 10 franchise şube açacağız” diyor.

İlk yurtdışı kliniğini 2006’da Frankfurt’ta açan Hospitadent yurtdışındaki ikinci şubesini ise Hollanda’da Den Haag’ta açtı. Şirket, Türkiye’de ağız ve diş sağlığı merkezleri içinde yurtdışında şubesi olan tek kurum olma özelliğini taşıyor.

Ahmet Selvi, önümüzdeki dönemde yurtdışında da büyümeyi planladıklarını ifade ediyor. Selvi, “İngiltere’de önce irtibat ofisi, 2019 yılında ise klinik açmayı hedefliyoruz. Katar, Dubai, Azerbaycan ve Özbekistan da önce ofis ardından klinik açmayı hedeflediğimiz ülkeler arasında yer alıyor” diye konuşuyor.

100 BİN HASTA ALIYOR
Yılda 100 bin hasta tedavi eden Hospitadent’in hastalarının yüzde 15’ini yabancılar oluşturuyor. Ahmet Selvi, Avrupa ülkeleri, Arap ülkeleri ve Azerbaycan başta olmak üzere Türki Cumhuriyetlerden yabancı hasta aldıklarını söylüyor. Selvi, şunları anlatıyor: “Sağlık turizmini ön planda tuttuğumuz için şube ağımızı İstanbul’da büyütüyoruz. 2017’de TİM verilerine göre ihracatta sağlık sektöründe 15’inci, ağız ve diş sağlığı kapsamında ise birinci sırada yer aldık. The Stevie Awards 2018’de ‘Yılın En Yenilikçi Müşteri Hizmetleri’ ödülünü de aldık. TEMOS Uluslararası Sağlık Turizmi Kalite Belgesi’ne de sahibiz.”

YABANCILAR İMPLANT İÇİN GELİYOR
Sağlık turizmi kapsamında Türkiye’ye 2017 yılında 600 bin civarında hasta geldi ve 5 milyar dolar gelir elde edildi. Teşviklerle 2023’te 20 milyar dolar olan hedefin tutturulacağına inandığını dile getiren Ahmet Selvi, sağlık turizminde dünyada üçüncü sırada yer alan Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda daha üst sıralara ulaşacağını öngörüyor.

Ahmet Selvi, “Sağlık turizmi ile Türkiye’ye gelen hasta sayılarına baktığımızda diş tedavisi dördüncü sırada yer alıyor. Yabancı hastalar en çok implant tedavisi, estetik gülüş tasarımı, kaplama uygulaması ve dijital diş hekimliği ile bir günde diş tedavisi için bizi tercih ediyor. Yurtdışına göre fiyatlarımız 2-3 kat daha düşük” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap